je treba rict, ze si timto snizili nejenom vynosy (obrat), ale i naklady, takze EBITDA zustava dale stejne zaporna jako predtim ---> rozdil je skutecne jen psychologicky
na druhou stranu Groupon s necim takovym mel pocitat, nebot US GAAP ma na kriteria vykazovani 100% ceny vs. vykazovani jen provize podrobny navod, jedna se o rozliseni "principal x agent"....
No ja mel na mysli predevsim "psychologicky" effekt na "nedelniho investora". V mass-mediich se zduvodnuje pravdepodobna kapitalizace EBITDAou a Revenues ("podivejte na obrat Grouponu! Stoji to za to!") a jelikoz Groupon jiz ted predvadel takovy zisk-nezisk, tak se asi vetsina lidi upirala k tomu obratu s vyhledem na budoucnost.
No a kdyz je ted "oficialni" obrat polovicni...
Aneb dělají to všichni, ale když to dělá Groupon, tak je z toho skandál. :-)
Revenue = výnos, obrat, zkrátka za kolik jsem prodal. Na stejném výkazu, jen o kousek níže v kapitole Náklady je uvedena provize dodavatelů.
Ještě o něco níže se nacházejí tajmené zkratky jako EBITDA, EBIT a EBT, které pochopitelně nijak neovlivní, jestli do médií prezentuji Revenue jako obrat (správně), nebo jako hrubou marži. A tyto hodnoty jsou přitom rovněž veřejně známé.
Zřejmě došlo někde k dezinterpretaci. Nezaměnil Groupon v některém z předchozích prohlášení Revenue za Gross Margin? Jinak si neumím vysvětlit, proč se o tom vůbec píše. Nebo si snad myslíte, že když taková Alza.cz uvádí obrat přes pět miliard, že tím ve skutečnosti myslí svoji marži?