Aneb dělají to všichni, ale když to dělá Groupon, tak je z toho skandál. :-)
Revenue = výnos, obrat, zkrátka za kolik jsem prodal. Na stejném výkazu, jen o kousek níže v kapitole Náklady je uvedena provize dodavatelů.
Ještě o něco níže se nacházejí tajmené zkratky jako EBITDA, EBIT a EBT, které pochopitelně nijak neovlivní, jestli do médií prezentuji Revenue jako obrat (správně), nebo jako hrubou marži. A tyto hodnoty jsou přitom rovněž veřejně známé.
Zřejmě došlo někde k dezinterpretaci. Nezaměnil Groupon v některém z předchozích prohlášení Revenue za Gross Margin? Jinak si neumím vysvětlit, proč se o tom vůbec píše. Nebo si snad myslíte, že když taková Alza.cz uvádí obrat přes pět miliard, že tím ve skutečnosti myslí svoji marži?
No ja mel na mysli predevsim "psychologicky" effekt na "nedelniho investora". V mass-mediich se zduvodnuje pravdepodobna kapitalizace EBITDAou a Revenues ("podivejte na obrat Grouponu! Stoji to za to!") a jelikoz Groupon jiz ted predvadel takovy zisk-nezisk, tak se asi vetsina lidi upirala k tomu obratu s vyhledem na budoucnost.
No a kdyz je ted "oficialni" obrat polovicni...
je treba rict, ze si timto snizili nejenom vynosy (obrat), ale i naklady, takze EBITDA zustava dale stejne zaporna jako predtim ---> rozdil je skutecne jen psychologicky
na druhou stranu Groupon s necim takovym mel pocitat, nebot US GAAP ma na kriteria vykazovani 100% ceny vs. vykazovani jen provize podrobny navod, jedna se o rozliseni "principal x agent"....