K minimálně jedné reklamaci už došlo, že paní Žáková?
To bylo tak. Koupil jsem si na Kosmasu e-knihu Pražský hřbitov a zhruba po přečtení poloviny jsem úplnou náhodou zjistil, že v knize mají být obrázky. Knihu jsem reklamoval a doufal, že jde jenom o chybku a obrázky jim jenom z e-knihy nějak omylem vypadly. Přístup Kosmasu byl velmi seriózní, nabídli mi vrácení peněz (poznámka že e-kniha je bez obrázků se na jejich stránkách objevila až poté), což jsem odmítl a požádal je, ať apelují na vydavatele (Argo), aby obrázky do e-knihy vrátil. Ozvala se mi paní, která byla u vytváření tohoto prů…, s tím, že obrázky nejsou, protože by byly příliš velké a načítání by trvalo moc dlouho. Variantu s malými a nekvalitními obrázky omítli grafici a možnost dát je do samostatného PDFka byla také zamítnuta. Takže čtenáři máš smůlu.
Zajímalo mě, jak je možné, že Amazon umí tutéž knihu jak s kvalitními obrázky, tak ve formátu pro čtečky, který by uvítala většina čtenářů. Na to mi paní napsala, že fomát MOBI nezvládne sazbu, kterou grafici zvolili. Prý mám smůlu a používám čtečku, která nepodporuje pokročilé grafické fíčury. (Jsem zkrátka podivín s Kindlem.) Celou korespondenci jsem ukončil s tím, že knihu jsem si musel převést do MOBI abych si ji mohl přečíst, a tak nemám ani tu jejich sazbu, ani obrázky, zato mám rozházené formátování a sociální DRM.
Tak takto vypadá nakupování e-knih v Česku.
Mám docela cukání zkusit napsat přímo autorovi, jestli ví, jak se jeho dílo mrší.