Jsem (alespon prozatim) znam jako vyrazny zastance klasickych CRT obrazovek pro bezne domaci pouziti (aby bylo jasno, nehovorim o potrebe obrovskych panelu, ale o beznem klasickem prumernem byte). Kdyz tak obcas chodim po kramech s TV a prohlizim si zapnute televizory, jeden vedle druheho, dost sleduji zda se v tomto smeru precejen neco nezlepsilo k lepsimu. Bohuzel musim konstatovat, ze NEZMENILO. CRT televizory v sedi LCD a jen o neco vyraznejsich PDP trci jednoznacne kvalitou obrazu vzdy o stupen vys. Ano, vyhodu ma ten, kdo mozost srovnani nema. Proste si zvyknete (take jednu LCD mame a pokud bychom nemeli jinou, nejspis by oko privyklo, stejne jako lidem vubec nevadila cernobila televize, nez uvideli ty barevne). To je muj nazor.
Abych se ale vratil k tendencnimu clanku. Stale se hovori o rostoucim prodeji HD ready prijimacu a klesajicimu zajmu o CRT. Vsechno je to ale tak strasne obecne, ze nelze nez pochybovat po verohodnosti. Dozvim se konecne nekde kolik LCD/PDP televizoru nakoupili v CR (nebo na Slovensku) zakaznici a kolik za stejnou dobu nakoupili CRT? Existuje uz konecne nekde nejaka konkretni informace kolik % domacnosti ma alespon jeden HD Ready prijimac a kolik % je jich z celkoveho poctu vsech pouzitych TV? Sam za sebe jsem velmi smutny z toho, ze svetove znacky tak vyhlasene svymi kvalitnimi CRT televizory, jako napriklad Loewe, Sony ci Grundig, ustupuje diktatu levnych LCD smejdu a likviduje tak posledni moznost jak si poridit opravdu high-end zobrazovac za rozumne penize. Obavam se, ze zajem o CRT neklesa. Co ale klesa vyrazne, je predevsim jejich nabidka. Doufejme, ze bude kvalita cenove dostupnych LCD uz brzy srovnatelna s alespon prumernymi CRT. Zatim to na to moc nevypada. Pokud jsem si vsiml, s klesajici cenou jde dolu i kvalita. :-(
jako autor článku jsem se bohužel k dalším číslům nedostal. Pokud někde na internetu najdu další doplňující informace mile rád je zpracuji do dalšího článku nebo zprávičky.
A ten vcelku jednoznacny titulek jste prebral od Tydeniku Trend, ktery predpokladam zadna konkretni cisla rovnez neuvadi? Je pochopitelne, ze pro vyrobce i prodejce jsou CRT nerentabilni, protoze jsou tezke a nelze je ve velkem dovazet z Ciny. Vyrazne vyhodnejsi je i skladovani a doprava, proste logistika, a o kvalitu obrazu jde az na poslednim miste. Jejich logickou snahou je tedy vsemozne presvedcit zejmena novinare a jejich ctenare, ze LCD jsou vyhodne i pro ne. Jak znamo, stokrat vyrcena lez se stava pravdou. Byl bych Vam velmi vdecen, kdybyste se na takto zavadejici marketingove kampani, aniz mate k dispozici objektivni pruzkumy a skutecna cisla, nadale nepodilel.
K té marketingové kampani atd. jsem se vyjádřil již v minulém příspěvku. Poněkud mi uniká myšlenka co je důvodem vaší averzi proti Číně, ale máte pravdu že obchodníci jdou zájmena za jediným cílem a to vydělat si. Pokud jste koupil nějaké nekvalitní zboží z Číny můžete zde uvést příklad, a proč jste byl se zbožím nespokojen. Diskuze je tu od toho aby se lidé podělili o své názory :)
Ne, nemam vubec averzi vuci Cine. Jen zduvodnuji v cem je ta snaha prodejcu prosazovat zverejneni podobnych titulku, ktereho jste se ted dopustil. Byl bych spokojen, kdybyste ciste obchodni zajem a zajem realnych divaku byl schopen rozlisit a nepapouskoval slepe vse co napise Tydenik Trend (jiste to nebylo zadarmo, jen pridomek "komercni prezentace", zrejme chybel). ;-)
Aby bylo jasno. Me obchodni zajmy jsou naprosto stejne. I my mame s dopravou velkych CRT znacne problemy, zatimco s LCD je to pohoda. Protestuji jen z pozice ctenare, zakaznika a divaka.
Jake udaje? Pri nejlepsi vuli v clanku nevidim ani jediny ;-). Cela zprava na me pusobi tak trochu jako velky honosny mrakodrap na kuri noze nezname kvality.
Data o prodaných televizorech v Česku sbírá marketingová agentura GfK. V mém článku z loňského března najdete grafy (poskytlo Sony jako jeden z těch, kdo si ten průzkum platí) za rok 2005 a odhad pro 2006: http://www.digizone.cz/clanky/digitalni-televizory-pronikaji-na-cesky-trh/. Novějšího nic nemám. Pokud vám tam chybí absolutní čísla, je to kvůli tomu, že se nezveřejňují - ne proto, že neexistují... Koláčky jsou upečené ale podle nich.
Tady ale bohuzel nejdou ani ty kolacky, jde pouze o jakesi plytke vyjadreni zalozene kdo vi na cem :-(. Mimochodem, i ta puvodni zprava je dost pochybna. Zalozit na analyze prodeje pouhych dvou mesicu v roce (zrejme dost dlouho a peclive vybiranych, v lednu byvaji obvykle povanocni slevy, ze? ;-)) predpoved bude i pro velmi otrleho statistika dost velky problem. Ta absolutni cisla jsou bohuzel uplne nejdulezitejsi, protoze to klidne muze znamenat i fakt, ze si lide porizuji nove televizory obecne tak malo, ze i zanedbatelny pocet LCD udela tech 34%, nemyslite? Nevite jaky je ten uvadeny duvod utajovani realnych poctu prodanych kusu LCD/PDP? Ze by se vyrobci a prodejci meli za co stydet? A nebyla by zajimava analyza poklesu nabidky LCD a CRT modelu? Jak uz jsem naznacil, bohuzel dochazi k tomu, ze vyrobci stahuji prave velke spickove CRT modely (zrejme hlavne z logistickych duvodu, jsou velke a tezke), zatimco ty mensi na trhu nechavaji, cimz pochopitelne chovani zakazniku samo o sobe deformuji (ja si treba CRT model dnes nevyberu, a prestoze LCD nechci a na plazmu nemam misto, zrejme mi, az TV doslouzi, nic jineho nezbyde). Chci tim rici, ze jde podle meho nazora o zmenu spotrebitelskeho chovani do znacne miry vynucenou zamernym zuzenim sortimentu.