To je naprostá blbost, co tvrdíte! Jsme Dell partner již více jak 10 let a pokud máte Gold (tzv. Mission Critical) záruku, tak NEEXISTUJE, že by se s vámi support nebavil a dle vašich slov reagoval až za 2-3 dny. Musíte si zároveň uvědomit, že pro 4hrs platí hodně podobná pravidla jako pro NBD a sice, když díl není v CR skladem, tak se může stát, že jej opravdu dostanete až následující den. Produkty Gold support mají dle jejich vnitřní metodiky sklady na několika místech v ČR, na ně se "nesmí sáhnout" a mohou se vydat POUZE zákazníkům, kteří mají tento support placený. Veškeré náhradní díly pro produkty NBD support se přes noc dováží ze zahraničí kurýrem (většinou z NL) a proto se to jmenuje "NBD" a technika na lince neobměkčíte ani neukecáte, že šéf odlétá večer pryč a potřebuje mít laptop opravený ještě ten samý den - on by vám možná technik na hotline rád vyšel vstříc, ale NEMA JAK TO ZARIDIT, když ten díl ještě není v CR.
Další faktory, které mohly ovlivnit vaše rozhořčení, jsou, že Dell již vloni přesunul svůj support do Polska z ČR a je to znát i na tom "roztodivném" přízvuku řady techniků. Zkrátka šetřil. Pro zajímavost, consumer support a marketing pro home laptopy sídlí naopak v Řecku :))
Pochopitelně, že to Dell umí! Jen asi ne v CR..Tohle totiž HP odkoukalo od Dellu, který si na to vytvořil DFS divizi již před více jak 15 lety. DFS = Dell Financial Services..
Stejně tak byl DELL PRVNI na světe, kdo nabídl NBD záruku.. a těch rekordů je ještě spousta. Je nutné si uvědomit ZASADNI ROZDIL mezi HP a Dell:
a) HP až někdy do poloviny 90. let vyráběl prakticky jen tiskárny
b) Dell od začátku 80. let vyráběl servery, počítače a laptopy
proto různé nadstandardní záruky a služby týkající se PC a serverů VZDY vycházely nejprve ze strany Dellu a jak HP a ostatní výrobci rostli a přicházeli na chut vyrábět své vlastní stroje, tak se u Dellu inspirovali a odkoukali to.
Behem poslednich dvou let se support Dellu razantne zhorsil - specielne co se serveru tyce. Vysledek je zhruba ten, ze uz zadnej support nad standard prikupovat nebudem, nebot to postrada smysl.
Vypada to totiz zhruba nasledovne: nahlasite problem na mesice bezicim zeleze (logicky nespravujete co funguje). Mate zaplacenej gold support (do 4 hodin). Jenze oni se svama nejdriv budou 2-3 !dny! dohadovat, jestli mate posledni firmware, posilat vam vsemozny diagnosticky utility a dalsi hovadiny aby nakonec vyrazil technik, 1/2 den montoval, zjistil ze nema ten spravnej kus HW nacez vam zavolaj, jestli ma dalsi technik s dalsim HW dorazit za dalsi 4 hodiny ....
=> pokud by doslo na situaci, kdy nevadi jednodenni vypadek, ale dvoudenni uz je pruser, tak mate megapruser, protoze s nejlepsim moznym supportem u Dellu budete HW opravovat tyden. Jednoduse se vyplati koupit dalsi HW bez supportu.
Tohle samo plati temer obecne - Cisco napr je totez, cena supportu na 3 swiste = bez nej si muzete koupit rezervni a cenove je to stejne.
Naopak plati, ze cim znackovejsi zelezo, tim horsi.
Vše toto je samozřejmě u HP také k dispozici, používáme v práci. Mám-li to obrátit, jsou služby, o kterých vím u HP, ale netuším, jestli je má DELL. Např. HP má jako jednu ze svých dceřiných firem svou vlastní banku a tak Vám je schopno kompletně vyřešit i financování (operativní leasing) počítačů, tiskáren, serverů. Umí DELL takovou službu?
Nevím jak je to u Apple...ale pro mne je značkový počítač DELL..a víte čím se liší od prakticky stejného PC od HP,Asusu nebo třeba nějakého podomního prodejce ? No přece přidanými službami, zárukou. To že komponenty jsou "sladěny" považuji za samozřejmost.
Srovnejte si support HP čí Asusu a DELLu. U Asusu i když znáte přesně part number daného PC, musíte složitě zjišťovat, jak a čím je osazen abyste se mohl rozhodnout, které ovladače stahnout. U HP je to o kousek lepší, ale Compaq je stahnul dost zpět. U DELLu zadáte serial number a máte kompletní konfiguraci a potřebné ovladače bez jakýchkoliv starostí. No a záruka 3 roky NBD (next bussines day) za příplatek doplnitelná i do 5 let je také o něčem jiném než o posílání PC někam s vyřešením za několik dnů nebo dokonce týdnů.....
Osobne zastavam nazor, ze "znackovy" pocitac = ubrana hodnota. A znackovy pocitac po zaruce ma hodnotu naprosto zapornou. Kdo kdy neco takovyho doma mel, tak urcite vi moc dobre, kolik stoji pozarucni servis, pripadne jak snadno se sezene rozbita komponenta.
Libovolna noname sestava = po zaruce bud s vice ci mene usilim sezenu stejne zelezo za par fufniku, pripadne jej nahradim obdobnym a nemusim kvuli tomu vyhazovat celou sestavu (ktera dnes poslouzi klidne jeste dlouha leta, protoze na psani textu/web/... netreba nejnovejsi zelezo).
Nějaká ta přidaná hodnota se u Apple najde i čistě v hardware...
Já například u MacBooků oceňuju zdánlivé blbosti jako napájecí konektor, který nedovolí strhnout počítač ze stolu, výborný trackpad a porty FireWire. Vím o lidech, kteří nedají dopustit na podsvícenou klávesnici, porůznu trčící háčky zavírání displaye nebo ulomitelné krytky konektorů asi taky chybí málokomu...
Jistě, i výrobci PC postupně pochopil, že koncept "standardní ATX case, co něj board, do něj pár karet atd." je obchodně v podstatě na prd a začali zkoušet něco jiného. Klidně si dovolím tvrdit, že je k tomu přivedl právě příklad Apple, něco je od Applu naprosto obšlehlé (třeba jsem viděl poměrně věrnou kopii Mac Mini), něco, třeba to HP Aio, je do jisté míry originální. Jenže v celkových prodejích je to pořád jen malé procento, velká většina desktopů jsou pořád víceméně ta "skládačka".
S notebooky je to o něco lepší všeobecně, tam se přeci jen výrobci mohou odlišit ve více věcech, stolní PC jsou ale problém :-(
Prosím nevkládejte mi do hlavy názory, které nezastávám.
Kde se nachází ta velká přidaná hodnota Applu? V hardwaru? Kdepak, jejich PC jsou normální Intel pécéčka. Leží tedy zřejmě v softwaru. Tak proč si nenechají vyrábět hardware od někoho jiného?
A tady přesně narážím na nesmyslnost a protimluvnost článku. Autor rozvádí teorii, že HP dělá dobře, když se vykašle "na komoditu s nízkou přidanou hodnotou", protože tu přece prémiový výrobce nedělá a "značkový počítač už neexistuje".
Já naopak oponuji, že značkový počítač existuje. Vyrábí ho Apple. A není žádný důvod, proč by to co funguje Applu, nemohlo fungovat komukoliv jinému.
Jenomze cele kouzlo Apple pocitacu spociva, na rozdil od toho co se domniva p. Sousek, prave ve velke pridane hodnote.
Na to jestli jsou komponenty papirove lepsi hebo horsi nesejde natolik jako na tom jak to potom spolu funguje.
Je uplne jedno kolik mam RAM a jaky procesor atd., pokud system a aplikace ktere na tom mam jsou svizne a ergonomicke. Nejezdi prece zadne megaherzove ani gigabytove dostihy.
A take ten cely jejich prumyslovy design, na ktery ma Apple i senion vicepresidenta, neni samoucelke "hezceni" ale obvykle i pridana uzitna hodnota - proste se s temi Apple zarizenimi dobre pracuje.
Tak HP také nemá jen standardizované skládačky…
http://www.hpmarket.cz/library/configuration/global/hp_aio_200_400x400.jpg
http://www.hpmarket.cz/library/configuration/global/TouchSmart600_400x400.jpg
Navíc HP má mnohdy i lepší hardware — např., pokud vím, tak všechny MacBooky mají pouze 6bitové TN displeje, zatímco některé modely EliteBooků mají i IPS (DreamColor).
Pokud jde o desktopy, tak Apple momentálně přeci žádnou zcela standardizovanou skládačku nedělá - standardní je RAM, HDD, CD/DVD, ale jinak je vše custom, rozhodně do toho nedáte jiný motherboard či zdroj.
A možná je úspěch skryt právě v tomhle - Apple nešel na ten koncept "skládačky se vším všudy" a tak mohl udělat zajímavější design atd.
To jste tedy napsal pěkný nesmysl. Značkový počítač existuje.
A kdo ho vyrábí? No přece Apple.
Úplně stejnou pécéčkovou skládanku, jakou mají i ostatní (často i parametrově horší), s malou přidanou hodnotou, prodávají za vysoké ceny a lidi to ve velkém kupují.
Proč to umí Apple a neumí to HP?