Ano, máte pravdu, v tuto chvíli to taky vnímám spíše jako osobní e-mail, tedy nejen kvůli tomu, co píšete. Na druhé straně, je to o prioritách a návycích. Screener lze vnímat i naopak: jako složku zpráv od potenciálně úplně nových klientů, záleží na tom, zda vám chodí více spamu nebo klientů :). I tento pre-filtr může být ale jisté vodítko pro workflow, protože práci s e-mailem bychom měli plánovat a strukturovat. Někdy např. odpovídáme na běžící věci se známými lidmi, jindy máme zase chuť a čas řešit nově příchozí poptávky. To, že to mohu oddělit, mi přijde dobré.
Zda je, či není Hey „řešením pro všechny“? Nikde jsem o tom nepsal. Naopak. Všimněte si titulku mého článku.
No svým způsobem je. Ale opět jde spíše o vaše workflow. Pokud sednete k e-mailu a máte nutkání hned lézt do screeneru, žádná appka vás nezachrání :) Princip je ten, že přednostně pracujete s Imboxem a Reply Later. V tom prvním jsou novinky od schválených adresátů, v tom druhém vás čeká úkol na chvíli, kdy budete chtít odpovídat. Screener může přijít ve chvílích volna, až opravdu máte vše ostatní vyřešené. Takhle to tedy nyní chápu a řeším já.
Rozumím námitce, ale takhle to přece v reálu funguje: každý si nakonec vybereme něco, čemu věříme, a v posledku nepůjde jen o technologii samotnou, ale i o lidi, kteří za tím či za ní stojí. Každý máme "práh důvěry" jinde. Já například Basecampu věřím, protože s nimi mám osobní zkušenost. 12 let u nich máme firmu (oni fungují 21 let), známe důkladně jejich vedení, procesy a firemní kulturu, nebyl jediný únik, a když je problém, starají se atd. Ne, není to 100% záruka a určitě můžou "mít jen řeči a lhát", ale to bych pak nemohl věřit nikomu na světě, což nedokážu, takto to nemám nastaveno a vlastně ani nechci.
https://addons.thunderbird.net/cs/thunderbird/addon/xnotepp/?src=search
Sice trochu obstarozni, ale porad funguje +- dobre.
23. 6. 2020, 02:08 editováno autorem komentáře
Díky za přehledný článek! Jen mi ty screenshoty Imboxu připomněly výborný souhrn: Use plaintext email: Why is plaintext better than HTML?...
Především v korporátu rozhodně neplatí že e-mail je " to-do-list, do kterého vám můžou (i cizí) lidé bez vyžádání přidávat úkoly, s jejichž řešením vám nikdo nepomůže.".
Počet lidí kteří mně můžou přes e-mail úkolovat je velmi malý, na všechbo ostatní jsou projektové a tiketovací systémy.
Ta tuna věcí c by se u e-mailu dala zlepšit je podle mně někde úplně jinde.
A hlavně mně přijde že to co autoři Hey řeší se dá poměrně dobře řešit pomocí filtrů. Ano, je to ze začátku víc práce, ale mám to plně pod kontrolou a nejdem váaný na konkrétní službu.
Po přečtení článku a zamyšlení nad posledním odstavcem mě překvapily dvě věci:
1. kolik emocí má někdo spojeno s procházením emailů, vždyť nejde o život...
2. připadá mi, že doby kdy se něco podstatného řešilo přes maily jsou dávno pryč. Celkově za den dostávám jednotky mailů a v průměru se tím zabývám asi tak minutu denně. Jednak je to dáno automatizací, dále se důležitá interakce přesunula na jiné vhodnější platformy.
Takže za mě - kdyby se toto objevilo před 15 lety, tak to asi udělá díru do světa, ale teď už jsou běžné postupy někde jinde. Schválně jsem se podíval do schránky, měsíčně napíšu 1 pracovní mail, asi 3 ohledně podnikání a 5 soukromých.
"nikde neuvidíte počet nepřečtených zpráv"
Je to o povaze, jak se nechá člověk elektronikou buzerovat. Mám vedle nápisu Inbox hezké červené číslo 19806 a nijak mě to netrápí.
Možná je to tím, že elektronickou komunikaci používám ještě z dob Fidonetu (tj. víc než těch zmíněných 24 let) a beru ji jako obyčejný nástroj a ne jako bič.