Výsledky Hitparády mohou být zajímavé, ale i trochu zavádějící. Je normální lidskou vlastností a na webech s tématikou DVB-T vysílání to lze potvrdit, že se spíše lidé svěřují se svými problémy, než by něco "podezřele" chválili. Možná i vy jste zaregistrovali podrážděné reakce některých diskutujících na "přespřílišnou" a "nezaslouženou" chválu některého typu STB.
Možná by pro vás nebyl zas tak velký problém vyhodnotit důvod, proč se návštěvník vašeho webu do konkrétního tématu dívá. Já mám dojem, že zájem je častěji motivován negativní zkušeností, prosbou o radu a nebo pomoc a následnými pokusy žadatelům pomoci.
Proto počet návštěv více vnímám jako kombinaci výskytu toho kterého typu STB mezi uživateli a problematikou jeho uvedení do provozu, nastavení či provozování v nestandardních podmínkách.
Na druhé straně tím vším nechci vůbec zlehčovat důležitost vašich recenzí. V mnoha případech je to jediná další a relevantní informace o skutečných vlastnostech konkrétních reprezentantů příslušného typu STB. Nápadně zcela stejné technické charakteristiky (jak ve formě, tak i v chybách) svědčí o tom, že většina prodejců jen papouškuje známé fráze o "krystalicky čistém obrazu a zvuku" většiny jimi prodávaných přístrojů. Parametry, které třeba STB chybí (např. kompletní čeština), taktně často nejsou vůbec uváděny a za seriozní informací se proto chodí do recenzí na váš web. Na adresu, zejména internetových, prodejců posílám ale vzkaz, že moje kritika neplatí pro ně všechny, bez rozdílu. Také si připouštím existenci problémů souvisejících se stávajícím pokrytím DVB-T signálem, programovou skladbou MUXů a malou odbornou oficiální propagací této technologie mezi běžnými diváky. Na závěr ještě mohu konstatovat, že já sám provozuji 4 typy různých STB (ale zatím vlastně NEMUSÍM), všechny mi poskytují přiměřené služby k mé spokojenosti a ve všech případech jsem využil při rozhodování o nákupu recenzí a diskuzí na vašem, či podobných webech.
Mě by taky zajímalo proč Kaony nejsou uvedeny, je na nich něco špatného, proč nejsou nezávisle recenzovány? Těžko pak budou v hitparádě a na tomto serveru možnost si něco o nich číst...
Nejdříve se porozhlédněte, pak teprve vyvozujte závěry. A pokud vám jde o drahé modely této značky, problém je v tom, že není snadné se k nim dostat. Prodejci je mají jen zřídkakdy na skladě a když přijdou, jde jen o uspokojení poptávky nějakého zákazníka.
Děkuji za tu tabulku, nestranně vypovídá o tom, jakému zájmu se těší jednotlivé set top boxy. Není to úplně o prodejích, ale o hlavně o zájmu klientů, kteří si mnohdy hlavně zpětně tyto testy vyhledávají.
medialni manipulace. To jste tedy objevili Ameriku. Aneb, jak jsem opakovane uvedl, kdyz udelate intuitivne lakavy nazev recenze (odkazu), kazdy ji proklikne. Marketingovi pracovnici by vam mohli vypravet jake malickosti rozhoduji :-). Ctenost prece neni znamka zajmu o pristroj, ale zajmu o recenzi, jejiz ocekavani ovsem de facto sami vzbudite. Je to takova mala medialni onanie, podobne jako treba superlativy o sledovanosti poradu TV Nova, ktere uz samy o sobe pritahuji zajem divaku. Clovek je prece stadni tvor, takze se samozrejme zajima na co to koukaji vsichni ostatni ;-). Suma sumarum. Kdyz udelate titulek Spickovy stolni prijimac za vynikajici cenu, s odkazem treba na obrazek kravskeho lejna v zivotni velikosti, bude mit ctenost jeste vyssi. O co? :-)))