Milý Digizone. Totuto "anketou" jste mě silně zklamali. Dá se říct, že i naštvali. Je opravdu typicky česká v nejhorším slova smyslu. Lze opravdu v profesionální novinařině anketu nazývat "Hledáme nejdementnější televizní reklamu"? Asi bych Vám na to odpověděl tím, že by stálo za to uspořádat anketu o nejdementnější článek na digizone. Nominované články by zcela jistě pocházely z per dvou pánů: samozvaného odborníka na média pana Potůčka a odborníka na satelitní přijímače pana Poláka. A adeptů na výhru by při listování Vašim archivem bylo zcela jistě ažaž. Ano, takováto anketa by se dala udělat a určitě byste si jí zasloužili.
Myslím si ale, že mnohem zajímavější a pro všechny HLAVNĚ PŘÍNOSNĚJŠÍ by skutečně byla anketa např. o nejvtipnější reklamu, nejpovedenější atd.....
Anketu o nejdementnější reklamu totiž může vyhlásit jen individuum, které nikdy v životě nic nevytvořilo. Ono totiž udělat opravdu dobrou reklamu je sakra těžká práce. Ano, většina spotů je těžký průměr, velká skupina podprůměr, ale pak jsou tu neuvěřitelně vtipné spoty, které mě dokážou vždycky pobavit a říkám si, kéž by takovýchto reklam bylo více.
Vy, pisálci, si nikdy nedovedete představit martýrium, které čeká každou agenturu od storyboardu až po výslednou realizaci, tolik ovlivněnou mnoha názory, obavami, nekreativním přístupem klienta. Reklama je narozdíl od vymýšlení podprůměrných anket opravodvá dřina.
Moc si přeju, aby jednou česká společnost u druhých hledala spíše úspěchy a radost, než jen to, co se (navíc jen podle někoho) nepovedlo. Moc si přeju, abychom každý tomu druhému přáli jen dobro. A jak říká ve volném překladu Lucie Bílá v jednom pořadu České Televize: Když vidím, že se někomu něco povedlo, všude okolo chodím a říkám, jak je skvělý. Když se mu naopak něco nepovede, jdu za ním a řeknu mu to, nemám potřebu to všude roztrubovat.......
To přesně bych přál české společnosti. Aby se více zabývala tím hezkým, vtipným, pozitivním. Ale to by tu nesměli být novináří, pro které je vyvolání zlých reakcí záruka čtenosti. Milý pane Potůču a Poláku, zklamali jste mě víc, než jakákoli reklama na Lenor. Tato anketa je vrchol ubohosti.
Mluvíte mi z duše a naprosto s Vámi souhlasím. Nicméně každý svého strůjce štěstí jest.
I když to teď úplně nebude k tématu: Dokud Češi nezmění své vnímání na svět kolem sebe a budou se za každou cenu neustále snažit najít na druhých lidech i věcech v první řadě to špatné, nikdy se život v naší zemi nezmění. Česká mentalita je přesným odrazem skrytého komplexu méněcennosti. Lidi zde se často utěšují pocitem, že na tom nejsou tak špatně jako druzí, místo toho aby se nechali inspirovat těmi, kteří již poctivého úspěchu dosáhli...
Milý pane, je hezké, jak tu litujete všechny zaměstnance reklamních agentur a jejich dřinu, ale je to jejich práce. A to navíc hodně dobře placená, takže nějaká lítost podle mě rozhodně není na místě. Já lituju dělníky, kteří denně tvrdě fyzicky makají na stavbách, účetní, kterým se ze všech těch faktur zdá o příkazech i v noci a obdivuju třeba lékaře. V žádném případě bych ale nikdy nelitoval, nebo dokonce neobdivoval, lidi z reklamních agentur, protože to martýrium od storyboardu po výslednou realizaci je za ty jejich peníze a často prapodivné výsledky spíše jedna velká pohoda.
Je možné, že jsem to špatně pochopil, každopádně i tak. Je okurková sezóna a i když by možná anketa o nejlepší reklamu byla ještě zajímavější, tak hlasování o tu nejdementnější (a věřte, že reklamy nemají rádi nikde, nejen v ČR) mi přijde naprosto v pořádku. Taky zastávám názor, že hromada reklam je dementních proto, aby upoutaly pozornost a stojí za nima nikoliv demence tvůrců, ale naopak jejich genialita, ale nijak moc bych to nehrotil. Je to taková letní anketa pro zpříjemnění surfování na netu. Nic víc.
Souhlas bez námitek. Těším se na další várku pro odreagování.
Díl první byl pro hlasování docela problém, díl druhý je jasný i bez přečtení důvodů nominace.