Je pravda, že Vodafone a T-Mobile u nás se alespoň o nějaké nápady snaží (výsledek je ale často debilní :)).
Děs běs je O2, ti mají nejen trapné reklamy, ale hlavně lžou na plné čáře o svých službách (třeba jejich "Chytrá síť", tahaná zvonkovými drátky...).
Souhlas, ta reklama je jasným favoritem do soutěže "Sexistické prasátko".
Pokud jsou v reklamě ty pěkné slečny jako součást reklamy (viz. ten slovenský T-Mobile), a je to nějak přiměřeně udělané, tak to je plus, ale pokud je ta reklama vyloženě o tom, že se tam producírují polonahé ženské (a není to reklama na plavky, ale na sázkovou kancelář), tak je to naprosto ubohé.
Nepochybně vyhraje XXX Lutz ta ta ta. Předčilo to i věčně trapné reklamy na aviváž, kterou si majitelka bere třeba i do divadla. Na druhou stranu se musí uznat, že tyto reklamy vzbuzují reakce, takže i když je sebestupidnější, tak splnila svůj účel. Bavili jsme se o tom s kamarádem a ten řekl, že ta reklama je tak blbá, že se v tom XXX snad bude muset stavit :D
Lidl nabízí tento týden v reklamě "levné ceny". No není to dementní? Nevěděl jsem, že se dají ceny také kupovat. Zatím se mi tuto reklamu však nepodařilo nahrát.
Ve všech velkých městech, tj. většina populace (a hlavně je to prakticky ve stejných lokalitách, kde nabízí O2 to svoje VDSL připojení) je 100Mbps net k mání a i kdyby si uživatel zvolil jenom rychlost poloviční, tak je to pořád 2x tolik co nabízí O2 a ještě to má levnější. Prostě mít 25Mbps jako maximum a za takovou cenu, to už terno rozhodně není. Možná před 5 roky by to ještě šlo prodat.
Internetisti na stožárech jsou v pohodě, pokud jsou to skuteční poskytovatelé a ne garážníci, kteří načerno přeprodávají nějaké homeADSL v domnění, že na tom zbohatnou.
Největší tragédie je, že O2 disponuje kapacitou na optice, není problém to nabídnout i koncovým uživatelům, ale bohužel dokud budou hlupáci (to si neber osobně!), kteří jim tleskají za mizérii typu VDSL a ADSL a ještě za to platí, tak se Telefónica jenom chechtá a nic ji netlačí do změn. I ten modem na VDSL si uživatel zacvaká z vlastní kapsy, takže u O2 si můžou dát akorát nohy na stůl a děkovat všem svatým, na jak hloupý národ natrefili.
V čele je ale nepochybně T-Debile (následován dalšími mobilními operátory) a Danone s předraženou syrovátkou (pro neznalé: Actimel), vydávanou za zázrak na všechno. Navíc se výrobce ani nenamáhal použít v reklamě česky mluvící herce, takže ženská s břichem jako balón otevírá pusu úplně jinak, než se mluví. Trapárna :-(
Na tu bych málem zapomněl - to je skutečně perla perel v tom negativním slova smyslu. Propagace nábytku 3 a vyšší "jakostní" třídy a ještě od těch vykuků, kteří se jeden rok jmenují Europa Mobel, druhý rok Mobelix a další rok si zase říkají XXX Lutz. Asi ví proč :-(((
Tak mi povězte kolik procent lidí je schopných 100Mbps mít? 5% populace a možná přeháním. Nevím na co UMTS používáte,ale na čtení emailů to opravdu není. Dí se stím koukat i na Youtube. VDSL2 běží konstantně na 24Mbps. A hlavně je to stabilní, narozdíl od internetistů na stožárech!
Mě extrémně vytáčí reklamy na prášek Bonux, ve kterém vystupuje postarší manželský pár. Nebudu tady vyjmenovávat děj jednotlivých spotů, ale toto je extrémně uhozené.
Lumíre, je taky dost dementních lidí, kteří vůbec nechápou smysl reklamy. V mém okolí znám třeba několik takových, kteří odmítají přijímat a sledovat reklamu (nejen TV, ale třeba letáky prodejen) a pak chodí nakupovat dráže, nežli by mohli s informací z reklamy. A pak tihle dementi nadávají, jak je všude draho..
Krom pár vyjímek si naopak myslím, že O2 a T-Mobile mají reklamy mnohem lepší než Vodafone, který se vždy snaží o humor a často s tristním výsledkem. Naopak reklamy T-Mobilu a O2 jsou zajímavé aspoň po designové, grafické a hudební stránce. Třeba první reklamy na O2 v tmavě modré barvě a s nádechem jakési mystiky byly úžasné! T-Mobile se zase většinou barevně ladí do kombinace šedé a růžové, což překvapivě vypadá skvěle. U těchto dvou operátorů ani nevnímám obsah, ale vychutnávám si dobře odvedenou práci vizuálu, která se i při lokálních verzí musí držet manuálů, takže bohužel za ně nelze příliš pochválit české tvůrce.
"...kde nabízí O2 to svoje VDSL připojení) je 100Mbps net k mání ..." bydlím v pár tisícovém městě a 100Mbps opravdu nikdo nenabízí. Wifisti jsou rádi, že mají 5Mbps. U člena rodiny, který nebydlí ve stejném městě jako já, je dostupný wifi za 650,- a teď se podržte, 6/1 Mbps.
A propo poznal jsem jednoho internetistu, nechtějte abych vám poslal fotky jeho instalace aneb napájení modemu přes UTP kabel. Když není dostatečně dlouhý kabel, pomůžeme si jinak, ne?!
XXX Lutz nepochybne vyhraje. Taky jsem to chtel napsat, ale nekdo me predbehl. to je nejdementnejsi reklama co kdy kdo vymyslel. OKAMZITE prepinam jinam. Radio (na danceradiu byla taky...) i televizi.
Naopak ta na cistic septiku s trpaslikama mi nevadi, je zabavna.
Reklama je prodejní metoda, má smysl, pokud je efektivnější (účelnější a hospodárnější) nežli jiné prodejní metody. Podstatné je, zda reklama plní účel/cíl. To je zvýšit prodej, učinit značku známou, zvýšit prestiž atd., prostě pomáhat dobře prodat. Taková, která ten cíl neplní je zbytečná, i kdyby byla zcela "nedementní".
Aktualne, z tech ceskych rozhodne ta na smetanu, ve ktere dorazi na navstevu babka s termoskou plnou smetany, vnoucek ji pred ni v kuchyni vyleje, babka si niceho samozrejme nevsimne a tak chytry otec pouzije smetanu z Kunina, babka nadsena u stolu samozrejme hodnoti kvalitu domaci smetany :-)
S tím bych zase tak moc nesouhlasil. Kdo ví,který řetězec má registrovaný jaký slogan. Ani bych se nedivil, kdyby všechny rozumné slogany s nízkými cenami byly již registrované. Když si T-M může registrovat odstín růžové, proč by si obchodníci nemohli registrovat slogany.
UMTS se hodí tak na čtení e-mailů bez příloh a VDSL2 je v době, kdy konkurence běžně nabízí připojení 100Mbps, poněkud s křížkem po funuse. Navíc za tu cenu si to můžou strčit do zadní partie těla.
Ti internetisti na stožárech jsou často mnohem dál než UPC, natož O2 s jejich zvonkovými dráty a VDSL, které na jejich technologii spíš nefunguje než funguje.
Přes nejnovější technologie MIMO se dnes dá i pro koncové uživatele docílit rychlosti kolem 40 Mbit oběma směry při použití klasického 20 MHz kanálu. Základem je samozřejmě slušná páteř a do exponovaných lokalit (40+ uživatelů na větvi) pořádné spoje alespoň na 10 GHz. Koncové body pak na platformě Mikrotik případně UBNT AirMax.
Jistě, jsou i takoví, co připojují lidi přes starou 2,4 GHz a všechny spoje mají na 5 GHz včetně hlavního uplinku, ale ti jsou spíš ostudou. Některé komunitní sítě v rámci NFX a CZFree dnes už nabízejí i připojení 1 Gbps (reálně 250-300 Mbps) v domech, kde mají optiku napojenou na páteř.
A i někteří slušní komerční operátoři jsou dost daleko, a hlavně jsou ochotni dotáhnout rychlý internet i tam, kde by to O2 nikdy neudělalo. Na jaře jsem byl na Lipně (Černá v Pošumaví), a tam je všude jistá firma Starnet. Vše připojené na 5 GHz kvalitními anténami, a rychlost na penzionu (a to přes bezdrát uvnitř) jsem naměřil 15/10 Mbit s latencí na seznam.cz 8 ms! To nemá O2 ani zdaleka, UPC má 7-10 ms v centru Prahy...
Reklamy sleduji ráda a se zájmem, ale nic víc. Jsou pro mě momentálním odpočinkem. Nemohu říct, že bych si někdy nekoupila něco z reklamy, ale hodnotím jiné záležitosti než samotný televizní přeliv. :-)
Mně se hlavně nelíbí ty krámy, co nabízí. Kdysi jsem tam v nějakém rozmaru koupil skříň a ta se doslova a do písmena ani ne za rok rozpadla na prkýnka a nějaké příslušenství, pomocí kterého měla snad držet pohromadě. Tam už nikdy nic.
Ona, každá současná reklama je svým způsobem dementní a zavádějící! Některá méně, jiná více! Vcelku dobré reklamy měl svého času mobilní operátor Oskar (nyní Vodafone CZ), ale ta doba už je dávno, dávno pryč!
u nás se FAKT dementní reklama objeví snad jednou za čas (třeba XXL ta ta ta ta....), ale tamní T-Mobile je zárukou dementní, otravné a hloupé reklamy téměř vždy
pak jsem zachytil nepochopitelné reklamy Baumaxu - naco tam ten lego chlápek je??? má to význam, co mluví??? nevím, zda se tohle nevysílá i u nás... http://youtu.be/Y7XO0jjisXs
na druhou stranu se však mezi původními slovenskými reklamami objeví i jednou za čas klenot, který ani ta nejlepší původní česká reklama netromnfe (snad jedině Mattoni ...), například reklama na minerálku Kláštorná: http://www.youtube.com/watch?v=Ir3OXkeDQ-I
Poslední dobou mě vytáčí dvě reklamy, kecky a instalatér. U toho instalatére jsem dost dlouho myslel, že je to reklama na nějaké zlaté stránky, ale je také na Vodafone.
chlape, co ty vis o Wifi ? Sedni si na prdel a smatlej nohama se svym VDSL, ostatni, co k nim stupidni draty O2 nevedou si radi dopreji WiFi treba 4x pomalejsi, ale stale budou mit aspon nejaky net. Ja osobne od O2 po osobnich zkusenostech nechci ani hlas,ani data ani TV. To uz radeji tu stozarovou wifi :o)
Ano, to je přesně ta kategorie reklamy, která mne náhodou i zaujme, ale na který konkrétní výrobek vlastně je, to nevnímám.
Jak už tady bylo napsáno, reklama má zaujmout a podpořit prodej čehokoliv, ať už spotřebitele vědomě klame, upozorňuje na výhodnou slevu, nebo dostává do povědomí kupujících chválihodnou informaci. Zda zaujme demencí, nebo skutečným reklamním uměním, to už je vedlejší. Každopádně ale toto téma následně podporuje sledování reklam více, než si snad zaslouží. Proto předem uvádím, že ukázky a odkazy na reklamy tady budu cíleně bojkotovat.
Tak to jsou zrovna dvě reklamy, které se mi líbí, tedy považuji je za nápadité a ten lepší průměr...
Co mne vytáčí, tak to jsou reklamy na dámské vložky a dětské plínky a rozmazávají tam simulaci toho, či ono a pravidelně vždy v době oběda nebo večeře...Tak to bych jednoznačně zakázal a dovolil jim to vysílat po 22 hodině, kdy nejím a nehrozí, že se z toho pobliju...
Jinak nejstupidnější, co jsem podle mého názoru v posldní době viděl, tak to je ta reklama na CS Link s tím slovenským pitomcem, už se tady o ní někde psalo...
Teď jsem byl na SLovensku a nechápal jsem debilitu tamních reklam na T-Mobile (ale ani Orange na tom nebyl o tolik lépe). Jedinou devizou těch reklam na T-Mobile byl výběr pěkných slečen, ale jinak jsem dlouho nic tam přiblblého neviděl.
Z ostatních reklam jsem osobně naprosto alergický na reklamy s dětmi (kdy chudák malé děcko mluví o výhodných výrobcích, skvělých bankovních účtech atd.), ale debilních reklam je bohužel většina obecně.
Občas se ale objeví i nějaká slušnější nebo alespoň nedementní reklama, i když z poslední doby si asi na žádnou nevzpomenu (ze starších třeba reklamy na Kofolu, pak reklamy na Oskara a další).
Sloganem "Chytrá síť" označuje Telefonica jejich mobilní sítě (UMTS, CDMA, EDGE), nikoli pevnou telefonní síť. Jinak z trojice operátorů má podle mě, nejvtipnější reklamy Vodafone, nejtrapnější Tmobile, Telefonica neutrální a nepříliš nápadité.