"...kde nabízí O2 to svoje VDSL připojení) je 100Mbps net k mání ..." bydlím v pár tisícovém městě a 100Mbps opravdu nikdo nenabízí. Wifisti jsou rádi, že mají 5Mbps. U člena rodiny, který nebydlí ve stejném městě jako já, je dostupný wifi za 650,- a teď se podržte, 6/1 Mbps.
A propo poznal jsem jednoho internetistu, nechtějte abych vám poslal fotky jeho instalace aneb napájení modemu přes UTP kabel. Když není dostatečně dlouhý kabel, pomůžeme si jinak, ne?!
chlape, co ty vis o Wifi ? Sedni si na prdel a smatlej nohama se svym VDSL, ostatni, co k nim stupidni draty O2 nevedou si radi dopreji WiFi treba 4x pomalejsi, ale stale budou mit aspon nejaky net. Ja osobne od O2 po osobnich zkusenostech nechci ani hlas,ani data ani TV. To uz radeji tu stozarovou wifi :o)
Ti internetisti na stožárech jsou často mnohem dál než UPC, natož O2 s jejich zvonkovými dráty a VDSL, které na jejich technologii spíš nefunguje než funguje.
Přes nejnovější technologie MIMO se dnes dá i pro koncové uživatele docílit rychlosti kolem 40 Mbit oběma směry při použití klasického 20 MHz kanálu. Základem je samozřejmě slušná páteř a do exponovaných lokalit (40+ uživatelů na větvi) pořádné spoje alespoň na 10 GHz. Koncové body pak na platformě Mikrotik případně UBNT AirMax.
Jistě, jsou i takoví, co připojují lidi přes starou 2,4 GHz a všechny spoje mají na 5 GHz včetně hlavního uplinku, ale ti jsou spíš ostudou. Některé komunitní sítě v rámci NFX a CZFree dnes už nabízejí i připojení 1 Gbps (reálně 250-300 Mbps) v domech, kde mají optiku napojenou na páteř.
A i někteří slušní komerční operátoři jsou dost daleko, a hlavně jsou ochotni dotáhnout rychlý internet i tam, kde by to O2 nikdy neudělalo. Na jaře jsem byl na Lipně (Černá v Pošumaví), a tam je všude jistá firma Starnet. Vše připojené na 5 GHz kvalitními anténami, a rychlost na penzionu (a to přes bezdrát uvnitř) jsem naměřil 15/10 Mbit s latencí na seznam.cz 8 ms! To nemá O2 ani zdaleka, UPC má 7-10 ms v centru Prahy...
Ve všech velkých městech, tj. většina populace (a hlavně je to prakticky ve stejných lokalitách, kde nabízí O2 to svoje VDSL připojení) je 100Mbps net k mání a i kdyby si uživatel zvolil jenom rychlost poloviční, tak je to pořád 2x tolik co nabízí O2 a ještě to má levnější. Prostě mít 25Mbps jako maximum a za takovou cenu, to už terno rozhodně není. Možná před 5 roky by to ještě šlo prodat.
Internetisti na stožárech jsou v pohodě, pokud jsou to skuteční poskytovatelé a ne garážníci, kteří načerno přeprodávají nějaké homeADSL v domnění, že na tom zbohatnou.
Největší tragédie je, že O2 disponuje kapacitou na optice, není problém to nabídnout i koncovým uživatelům, ale bohužel dokud budou hlupáci (to si neber osobně!), kteří jim tleskají za mizérii typu VDSL a ADSL a ještě za to platí, tak se Telefónica jenom chechtá a nic ji netlačí do změn. I ten modem na VDSL si uživatel zacvaká z vlastní kapsy, takže u O2 si můžou dát akorát nohy na stůl a děkovat všem svatým, na jak hloupý národ natrefili.
Tak mi povězte kolik procent lidí je schopných 100Mbps mít? 5% populace a možná přeháním. Nevím na co UMTS používáte,ale na čtení emailů to opravdu není. Dí se stím koukat i na Youtube. VDSL2 běží konstantně na 24Mbps. A hlavně je to stabilní, narozdíl od internetistů na stožárech!
UMTS se hodí tak na čtení e-mailů bez příloh a VDSL2 je v době, kdy konkurence běžně nabízí připojení 100Mbps, poněkud s křížkem po funuse. Navíc za tu cenu si to můžou strčit do zadní partie těla.
Krom pár vyjímek si naopak myslím, že O2 a T-Mobile mají reklamy mnohem lepší než Vodafone, který se vždy snaží o humor a často s tristním výsledkem. Naopak reklamy T-Mobilu a O2 jsou zajímavé aspoň po designové, grafické a hudební stránce. Třeba první reklamy na O2 v tmavě modré barvě a s nádechem jakési mystiky byly úžasné! T-Mobile se zase většinou barevně ladí do kombinace šedé a růžové, což překvapivě vypadá skvěle. U těchto dvou operátorů ani nevnímám obsah, ale vychutnávám si dobře odvedenou práci vizuálu, která se i při lokálních verzí musí držet manuálů, takže bohužel za ně nelze příliš pochválit české tvůrce.
Sloganem "Chytrá síť" označuje Telefonica jejich mobilní sítě (UMTS, CDMA, EDGE), nikoli pevnou telefonní síť. Jinak z trojice operátorů má podle mě, nejvtipnější reklamy Vodafone, nejtrapnější Tmobile, Telefonica neutrální a nepříliš nápadité.
Je pravda, že Vodafone a T-Mobile u nás se alespoň o nějaké nápady snaží (výsledek je ale často debilní :)).
Děs běs je O2, ti mají nejen trapné reklamy, ale hlavně lžou na plné čáře o svých službách (třeba jejich "Chytrá síť", tahaná zvonkovými drátky...).
V čele je ale nepochybně T-Debile (následován dalšími mobilními operátory) a Danone s předraženou syrovátkou (pro neznalé: Actimel), vydávanou za zázrak na všechno. Navíc se výrobce ani nenamáhal použít v reklamě česky mluvící herce, takže ženská s břichem jako balón otevírá pusu úplně jinak, než se mluví. Trapárna :-(
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).