Ukol znel jasne... najit co nejvice spiny na soucasne vedeni, aby byl duvod vedeni odvolat a dosadit tam vhodnejsi kandidaty, kteri nebudou nestranni a objektivni, ale budou delat tu spravnou investigativni novinarinu jdouci na ruce tem, kteri se postarali o dosazeni konkretnich clenu rady...
I přes částečné zlepšení za cca posledních 10 let, je při návštěvě prostor ČT znát ta strukturální zkostnatělost systému a neochota středního a nižšího managementu se jakkoliv přizpůsobovat novým požadavkům a trendům. Smrádek a teplíčko se bude ještě dlouho vyvětrávat a audit tomu může pomoci, doufám.
Hezké, akorát by to chtělo poplatky cca 250 Kč. K těm reklamám. Jinak cilovka 18 - 25 /30/ na tv moc nekouká a nikdy nekoukala, tráví dost večeru v týdnu mimo domov. K tv se vrací až s příchodem rodiny. A prodávat jako BBC...ti na své pořady dávají minimálně v librách to, co mi v korunách. Navíc se lépe prodávají pořady v angličtině. Přesto se každý rok něco prodá a v posledních letech více.
28. 9. 2020, 11:45 editováno autorem komentáře
Kdybych měl tu moc a mohl ovlivnit dění v ČT, tak bych tuto nudnou instituci pro diváky over 60 úplně od základu reformoval. Začal bych výměnou programového ředitele, CT1 a CT2 bych výrazně omladil, nakoupil formáty pro diváky 18-35, vrátil bych ve velkém reklamu, protože jen ta by mohla vyšší náklady kompenzovat. Diváci by sice chvíli remcali, ale když by viděli změny k lepšímu, přestali by. Část vysílání bych zprivatizoval, tedy aby měla ČT mnohem větší motivaci dostat se na mezinárodní trh a prodávat své pořady/formáty, tak, jako to dělají ZDF, RAI, BBC. Nechal bych kanály ČT 3, ČT 24, ČT art a ČT sport ryze veřejnoprávní, tedy bez reklam a bez komerčních formátů. Dětský kanál bych nechal tak jak je.
Archiv bych přesunul na Trojku, naopak Jednička a Dvojka by měly premiéry každý den. Odpolední sloty bych výrazně upravil, nasadil různé talk show, kontaktní pořady... Prime time na Jedničce by byl minimálně 6 dnů v týdnů domácí produkce, naopak Dvojka by se věnovala zahraničním filmům a seriálům. Dokumenty a umělecké pořady přesunout na celodenní vysílání artu a tím by i kanál posílil o veřejnoprávní formáty.
28. 9. 2020, 11:22 editováno autorem komentáře
Audit bude zbytečným vyhozením několika milionů z koncesionářských poplatků. A jestli se očekává, že audit najde odpověď na (ne)regulérnost „čerpání z rezerv“, tak v tom měla mít jasno televizní rada od samého začátku čerpání, ne že se probudí, když je skoro dočerpáno. Zářným případem zde je pan radní J. Kratochvíl sloužící od r. 2009 a teprve nedávno přestal kývat, protože se v radě nyní více začalo nosit nekývat.
NKÚ audit provést nemůže, jeho pravomoce jsou určeny zákonem. Takže by poslanci museli změnit zákon. Ale jim se hodí vykřikovat, jaká je to hrůza, že NKÚ ČT nekontroluje, a pořizovat si vlastní "audity", jejichž výsledky pak odmítnou dát veřejně k dispozici, ale o to víc nich v mluví v plátcích typu PL :-)
XJT: proč by se měla ČT kódovat? Je to veřejnoprávní instituce a musí být dostupná všem divákům bez omezení. Jsou veřejnoprávní televize které dokonce nekódují ani pro zahraničí - ARD, ZDF, RAI... Koncesionářský poplatek je daň. Daň za to, že můžeme mít nezávislé zpravodajství nebo pořady pro menšiny či kulturně zaměřené diváky. Ale je i potřeba, aby ČT dostala i prostor pro komercializaci, aby byla na trhu konkurenceschopná a prestižní.
Jistě, pro vás je ORF ta horší, protože kóduje aneb vše co je volně je dobré a co je v kódu je špatné. Naštěstí to tak v reálu není a ORF je dobrá, i když signál kóduje. Mimochodem nemusíte soustavně citovat předchozí posty, když jste jediný reagující
Odpověď: ORF je nabídkou na úrovni ČT jen že má více peněz oproti ČT, ale co se týče vlastní výroby, tak ORF zůstala v dobách komisaře Rexe. Od té doby se pouze výjimečně dostaly produkty ORF ven. Opakuji, co se týče kvality a kvantity, potažmo investic do vlastní tvorby, tak v Evropě jsou pouze tři televize na světové úrovni: ZDF, RAI a BBC. Stačí se podívat do programu jakékoliv televize v Evropě a z 80% najdete pořady těchto tří TV, kromě tedy americké produkce, ale to je jiná kapitola.
A také jsou veřejnoprávní TV, které kódují i pro domácí diváky, např. rakouská ORF. Tedy ORF 1 a ORF 2 v SD zatím vysílá volně, zbytek je ale v kódu.
Odpověď: já si ale beru příklad z těch lepších, ne z těch horších. Krom toho ORF je ve stínu německých TV, které v Rakousku vysílají zdarma díky satelitu. ORF nepokládám za kdovíjak dobrou veřejnoprávní televizi.
Tyka: to není pravda. Nekouká u nás, protože nemají na co, ale třeba italské RAI se podařilo vrátit tuto cílovou skupinu k obrazovce díky kanálu RAI 4. Jen se to musí umět a samozřejmě chtít. Natáčet v angličtině může i ČT. I italská nebo německá televize natáčí projekty v angličtině, také proto, že v nich účinkují mezinárodní herci. To ale není žádný problém ani pro ČT. Zvýšení poplatku na 250 Kč není až tak velký problém.
Pokud je zde nějaká státem zřízená televize, tak jejím posláním zcela jistě není trhat rekordy ve sledovanosti, ale naopak obsáhnout to, co se komerčním stanicím nevyplatí vysílat, ale přesto to část diváků osloví.
Odpověď: no, tak to je právě ten špatnej a zatuchlej pohled typického malo Čecha. Až tvá generace podobně smýšlejících nebude, snad pak bude líp.
Přece když je něco státní neznamená, že to nemůže být moderní a jít s dobou a trhem. Proč tak tedy nepřemýšlí Italové, Němci nebo Britové? Tak chápu, neměli 40 let totality.
Veřejnoprávní TV zde byla zřízena kvůli sledovanosti? To je asi nějaká novinka, ne? :-)
Odpověď: no tak u nás bohužel ne, proto ČT vypadá jak vypadá. Kdyby se ale část vysílání/kanálů dostal na trh, tak by samozřejmě na sledovanosti záleželo a ČT by měla motivaci více investovat do výroby, protože by měla motivaci své produkty prodávat i do světa. Prosím, neberte reklamu nebo komercializaci jako něco strašného, jsme v tržním hospodářství, v kapitalismu a vyhrává ten, kdo má peníze a dokáže konkurovat. A je jedno, zda je to státní nebo komerční podnik. Vždyť i stát může vydělávat, ne?? Chápu, že pozůstatky z komunismu stále převládají v mnoha lidech, ale je čas se posunout dál, po třiceti letech. A začal bych i klidně od ČT.
28. 9. 2020, 12:27 editováno autorem komentáře
Někdy se aplikuje selektivní kódování pro určité pořady.
Důvody proč to není tolik nasazované je nekvalitní firmware - všechny tři komponenty - receiver, CAM modul, karta. Prostě QA tohle moc netestuji.
Výsledek je takový ze se vam receiver kousne v některé s kombinaci. Tyhle problémy měli i profesionální přijímače pro headendy.
+ problémy na straně odbavování. Musíte přenášet signal o zapnutí ochrany z TV studia, k firmě ktera zprostředkovává distribuci.
Opět další skupina problémů. Vyloženě i s odbavovacím softem.