Prave jsem se prestehoval do mensi obce u Prahy, kde v nasi casti obce je nejrychlejsi mozne pripojeni pozemni infrastrukturou 8 Mb/s (s agregaci 1:50). Kamaradka bydli v Roztokach u Prahy, kde jsou na tom stejne.
Na te osmimegabitove pripojce si nepustite zadnou OTT sluzbu, coz je dnes ehm ... sluzba pro mainstream.
Takze ano, v CR je nedostatecna infrastruktura pro bezne uzivatele.
To jsem nepsal. Ale to, že si to lidé zařídí sami, je podle mne jedna z legitimních možností. Spíš jsem chtěl upozornit na to, že se nedá globálně říct „máme dobrou infrastrukturu“ nebo „máme špatnou infrastrukturu“, protože místní rozdíly jsou dost velké. Což mimo jiné znamená, že se to těžko dá řešit nějak jednotně pro celou ČR. A také to znamená, že jednoduchá metoda „dosypeme jenom tam, kde je špatná infrastruktura“ může naštvat ty aktivní, kteří už se o kvalitní infrastrukturu postarali sami – ať jako spolky nebo jako menší či větší firmy.
Pane anonyme, zastupce neinformovanych trubek se musi prihlasit vsude, ze? (o: To ze byl Ondrej Maly clenem rady CTU, ktera byla podle vaseho nazoru jako celek nekompetentni jeste primo neznamena, ze je na vine on sam, ze? Predpokladam, z nemate ani paru o tom jak a kdy hlasoval a co prosazoval a o co se zaslouzil. Bezte nenavidet souseda...to je vetsi odvaha, nez anonymne do nekoho kopat na netu.
No a co? Life is about choices... Pokud je pro Vás perfektní připojení k netu tak důležité, měl jste to zohlednit při tom stěhování, ne?
V našem sudetském zapadákově o ca 600 lidech máme oficiálně neagregovaný symetrický 50 Mbit, který v reálu chodí ještě o něco rychleji (zejména na uplinku). Platíme za to ca 600 Kč za měsíc. Možné maximum je ca 150 Mbit. Nemáme to pár km do Prahy nebo nájezdu na dálnici, do nejbližšího supermarketu máme 10 km. No a co? Nám to vyhovuje a rozhodně se nebudu rozčilovat nad tím, že přece ve 21. století bych měl mít vše u nosu...
Já si klidně takhle od stolu troufnu tvrdit, že výsledkem toho sběru informací a kvalifikovaného zpracování by nebylo ani „všude v ČR je internetová infrastruktura špatná“ ani „všude v ČR je infrastruktura dobrá“.
Podpora nezaměstnaným je něco jiného, je to plnění pojištění a do té situace se může dostat každý. Pokud by lidé platili svým dětem školné a ty děti nakonec skončili třeba s horším vzděláním, budou naštvaní oprávněně. Nepsal jsem nic o tom, že by ta podpora neměla být vůbec, ale že přístup by měl být různý podle místní situace – a nemělo by to dopadnout tak, že tam, kde jsou na tom dnes vlastní péčí lépe, budou za snahu po zásluze potrestáni a nakonec na tom budou (absolutně) nejhůř.
Platíte pravidelně nějakou částku, aniž byste okamžitě dostával protiplnění. A když nastane situace, na kterou se to pojištění vztahuje, dostanete plnění – bez ohledu na to, kolik jste na pojištění zaplatil. Někomu se tak může stát, že jenom platí a nic nečerpá, někdo zase naopak čerpá mnohem víc, než kolik zaplatil. Je to podobné, jako u povinného ručení, havarijního pojištění, pojištění majetku, zdravotního pojištění, životního pojištění atd. Vy tam vidíte nějakou zásadní vlastnost, kterou se to od pojištění odlišuje?
Co presne znamena nedostatecna infrastruktura? Pro koho je nedostatecna? Bavime se o tom, ze optiku musi nekdo natahnout/zakopat. CETIN tak jiz cini, muze v mnoha aspektech navazovat na Telecom. Vodafone se brzy dostane k infrastrukture UPC, kterou UPC vystavelo za svoje penize. T-Mobile vyhlasil, ze chce utratit 10mld Kc do optiky.
Navic mame v CR lokalni optickou infrastrukturu, kterou zaplatili a vyuzivaji ti mensi operatori. Je PODA vubec mensim operatorem?
Podpora v nezaměstnanosti je jedna ze složek sociálního pojištění. Platíte si pojištění pro případ, že nebudete moci pracovat a tudíž nebudete mít pravidelný příjem. Plnění pak má podobu tří různých sociálních dávek – důchod (vyplácí se v případě, kdy jste na práci moc starý), nemocenská (když nemůžete pracovat kvůli nemoci) a podpora v nezaměstnanosti (když nemůžete najít práci).
Samozrejme se to rict da, staci sebrat informace o moznostech pripojeni v jednotlivych sidlech a nasledne je kvalifikovane zpracovat.
Co se "nastvani" tyce, uplne stejne nastvete zamestnance, kdyz vyplacite podporu nezamestnanym, lidi, kteri plati svym detem skolne ... atd atd ...
Svoje prvni klienty jsem pripojil k Internetu nekdy v roce 1995 a od te doby se doba dost zmenila.
Ke katastrofálnímu stavu telekomunicí přispěla zejména nekompetentnost rady ČTU, kde O.Malý rovněž "fungoval". A zdaleka tu nejde jenom o vysoké tarify, ty jsou jen důsledkem deformace špatnou regulací trhu. Daleko větším problémem je nedostatečná infrastruktura. Ve stávajícím regulačním prostředí se však ani nelze divit mobilním operátorům, že zisky distribuují svým vlastníkům a do sítě neinvestují. O.Malý se na tomto stavu podepsal a je dobré, že bude nahrazen. Doufejme, že v telekomunikacích dojde k obratu.