Text se sice odborným jeví, je doplněn grafy atd., jeho obsah je však bohužel stále banální. Nechci vám to ale vyčítat příliš nahlas, protože balení banálních myšlenek do odborného žargonu je běžným pracovním postupem řady "odborníků", kteří nemají příliš co říct, ale zároveň mají publikační potřebu. Hlavní problém vašeho článku je tentokrát jinde: váš text nebyl o search engine marketingu. Výraz "serch engine marketing" by šel v celém článku snadno nahradit nějakým jiným (ne zcela nutně) marketingovým výrazem, aniž by byl význam textu jakkoli dotčen.
Na jedné prezentaci pro klienty jsme tvrdili, že webové stránky procházejí od vzniku webu třemi stádii: nejprve se staly technicky vyspělými. Pak se na ně vrhli marketingoví odborníci, aby je oděli do hávu, ve kterém nejvíce vydělají. A nyní je operují SEO konzultanti, aby ty stránky vůbec někdo našel. Není to pravda.
Co k tomu dodat? Snad si to přečte dotyčný klient (nebo alespoň potenciální klienti, kteří hodlají investovat do vymýšlení další krychle).
S matricí FCB jsem se poprvé setkal v Psychologii v reklamě. Ale je fakt, že "matice" je asi lepší. Četl jsem o tom pak už jenom v angličtině a "matici" mi nechtěl Word, ve kterém jsem to psal, uznat.
A1 je samozřejmě vlevo nahoře, B2 vpravo dole.
Aha. Obráceně by to nevzal Excel?
A kde je v tom případě A2 a B1?
ad a) Jestli po drátech běhají elektrony nebo pidimužíci, je jedno úplně všem (byť někteří o tom, jak se zdá, nevědí). Jak elektrony, tak i pidimužíci jsou myšlenkové konstrukty se kterými může, ale nemusí v reálném světě něco korespondovat.
ad b) Něco vám je lhostejné. O.K., na to máte právo. Pokud ale chcete světu oznámit, co vám je lhostejné, měl byste vědět, co to je. Vy to ale zjevně nevíte (mícháte dráty, které s internetem asi nic společného nemají, s normami a protokoly, které dělají internet internetem, se servery (ať tím myslíte cokoli) a dokonce do toho zapletete fyzikální zákony a otázky filozofie vědy) a asi ani nevíte, že to nevíte. Jen chcete světu oznámit, co vám je lhostejné. Nebuďte proto překvapen, že světu jsou naopak lhostejná vaše prohlášení.
Přeji dobrý den.
V opacnem pripade by pri uplatneni stejne logiky zitra mohl nekdo, koho zajima distribuce porna na Internetu, publikovat nejaky stavnaty clanecek.
Nicmene to neni Vase chyba, je to chyba redakcni politiky LUPY(.cz). Tedy pokud je LUPA server o ceskem Internetu.
I kdyz je fakt, ze clovek by si mel zvyknout.
Pokud se tyce kvality clanku, pak je i z hlediska marketingu ubohy. Nejsem zadny marketingovy guru, ale tech par udaju, ktere se v clanku vyskytuji, je mozno ziskat prectenim jedne knihy o zakladech marketingu.
Nicmene rozumim tomu, ze to nepovazujete za chybu redakcni politiky. Kdyz jsem se nad tim zamyslel, je mozne, ze to neni chyba redakcni politiky, ale ze redakcni politika je chybna :-(
tedy musíme mít nějaké dráty, musíme mít nějaký obsah, ale nejdůležitější je přes to prodávat.
Pokud toto myslite vazne, tak musite byt ochuzen o "tu vetsi polovinu Internetu", ktera se Vam nic nesnazi prodat.
Smysl TV N@va bych radeji neprobiral. Myslim, ze jeji smysl byl popsan v projektu, ktery ziskal televizni licenci.
Pokud se tyce zhusteni, muzete mi prosim napsat, kde jsem konstatoval, ze se Vam podarilo zhustit obsah knihy do jednoho clanku? To, ze nektere udaje z Vaseho clanku lze najit v nekterych knihach pojednavajicich o marketingu, jeste neznamena, ze ty knihy obsahuji stejne mnozstvi informace.
Nicmene moje videni internetoveho marketingu neni sedive, zrovna jako neni sedive moje videni problematiky pornografie na Internetu.
Pokud se tyce problematiky SEO, myslim, ze se jim zabyva prakticky kdokoliv, kdo provozuje nejake weby, ktere maji byt nalezitelne ve fulltextovych vyhledavacich. Ale delat z toho vedu, to se mi docela prici.
Je to podobne, jako ja bych psal serial clanku o tom, jak se stat LIR (mit vlastni AS a IP adresy) :-)
Jinak mate pravdu, vyznam SEO pro prinos byznysu ve firme rozhodne neprecenuji. Nebot paradigma, ze bezpodminecnou podminkou uspechu businessu je velke mnozstvi navstevniku, jsme jiz prekonali v dobe dot com horecky.
Pokud je mi znamo, slouzi SEO (pokud oba mluvime o Search Engine Optimization - preklad je myslim jasny) k tomu, aby na Vas web privedlo maximum lidi, ktere zajima dotycne tema. Nicmene fakt, ze clovek neco hleda v Google, jeste neznamena, ze se mnou udela nejaky business.
Pokud chcete varovat podnikatele, varujte je v magazinech o marketingu pro jupiky (nebo nemusi byt ani o marketingu - redhot nebo stuff to snesou taky). V opacnem pripade se dopracujeme ke komentarum nad trivialitami typu: "Je, ten Internet je ale velky!" nebo "Voni na me nechtej mluvit cesky!"
Podotykam, ze tu diskusi vyhrocuji umyslne, mam za to, ze s plizivym rozmachem podobnych temat by bylo potreba zacit hledat novy server, ktery bude o ceskem Internetu skutecne psat.
Přestože zjevně patřím spíš ke kritické vlně;-), kupodivu s tímto příspěvkem celkem souhlasím.
Mám však jednu výhradu:
Ostatní komentátoři ho zhusta považují za banální a nepřínosný. (...) Zcela určitě jsou však vzdělanější než 95 % zadavatelů obchodních webů.
Pokud je většina čtenářů Lupy vzdělanějších než 95% zadavatelů obchodních webů (a osobně bych z uvedených reakcí řekl, že ano), tak se prostě nemohu zbavit dojmu, že ten článek vyšel v médiu, pro které není primárně vhodný.
Ale tím se asi otevírá starý spor mezi "technokraty" a marketingovými odděleními, kteří mají společné asi jen to, že čtou Lupu.
Používat přesná čísla při rozhodování se o investici do search engine marketingu je:
Že použila redakce Lupy jinou, za to nemohu.
Vedce do toho prosim neplette. Pokud budete mit pocit, ze byste se mel nejakemu vedci blizit, zkuste se podivat na clanky Pavla Satrapy. Je to sice "pouha" popularizace vyzkumu, ale i tak je to opravdu hooodne daleko pred Vasi tvorbou :-)
BTW: Nemohl by někdo tomu člověku, co neumí pravopis z 2. třídy ZŠ, vysvětlit, že záhlaví je nahoře, zatímco to, co je dole, se jmenuje zápatí? Nebo se ten člověk při psaní staví na hlavu, takže podpis má v záhlaví?
Možná to ale není takový trouba, jak se zdá, třeba si chce svými všude troušenými podpisy zvýšit pagerank. Sice to v tomto provedení nefunguje (ne, že mu někdo poradíte, proč), ale má snahu :-)
Tento pan jiz IMHO patri do kategorie osob, kterym by se vubec nemelo radit -- alespon ne tady na Lupe. V pravopise, v "umisteni" zahlavi ani v nicem jinem. Takhle to funguje treba v diskusnich forech o Linuxu -- na hloupe prispevky proste nikdo nereaguje (pripadne RTFM, STFW) a rozhodne to napomaha udrzet urcitou uroven.
V opacnem pripade se sice zvysi ctenost Lupy (jak clanku tak zejmena diskuzi), ovsem (pochopitelne) na ukor kvality. Jenom mam obavy, jestli jiz neni pozde. At zije CEO, ten ma alespon trochu uroven a kdyz jej nekdo kritizuje, je tu sance, ze neco pochopi.
Dobry den,
opravdu zasah do designu byl velmi kruty, ale pokud uz vyuzivate zamenu obrazku pomoci JavaScriptu, tak mensi rozsireni zajisti spravnou pozici loga.
Vse najdete na adrese - http://sandro1280.sweb.cz/nemec_com/
Upravena stranka - http://sandro1280.sweb.cz/nemec_com/nemec_com.html
ZIP vsech souboru - http://sandro1280.sweb.cz/nemec.com/nemec_com.zip
Popis uprav - http://sandro1280.sweb.cz/nemec.com/sandro1280_upravy.txt
Cela uprava jak sami uvidite trvala par minutek.
S pozdravem
Rene Zamecnik alias Sandro1280
P.S.: pokud nekdo najdete nejakou chybicku, coz se samozrejme muze stat, napiste mi prosim :-)