Podobne je to s chatem. Kdyz napisu chat.centrum.cz, zobrazi se mi titulni stranka chatu, nebo stranka patrici portalu?
Poznamka: Autor je spolupracovnikem firmy NetCentrum.
Tady je to myslím hodně jasné: pokud sám provozovatel portálu má adresu http://chat.centrum.cz, tak zřejmě stránku, která je za touto adresou schovaná, považuje za chat a podle logiky domluvené na metodické komisi iAuditu se tedy tyto stránky počítají zvlášť, mimo portál.
A kdyz uz jsme u toho deleni - neni treba nastavovani emailu neco jineho nez jeho cteni? A nemelo by se to pocitat oddelene? A jak se lisi titulni stranka katalogu (zpravodajstvi, moje, letenek...) od titulni stranky chatu? Je tam o tolik jiny provoz?
Podle mne pouzivat takovehoto obecneho auditu k tak detailnimu porovnavani je nesmysl. A podstatne vic nez PV znamenaji financni vysledky portalu. Ale o tech se tu nedocteme :-(
Vždyť si ale Centrum návštěvnost zvyšuje - u XChatu stránkami, které patří podle zdravého rozumu ke službě XChat, ale pro účely iAuditu se až na doraz drží definice chatu a část impresí přesouvá do návštěvnosti portálu (pak má portál UIP denně i kdyby člověk jen XChatoval) .
Pravda pravdoucí je, že u Centra je problém díky tomu, že se člověk často loguje i pro běžné služby vyhledávání atd.- to žádný jiný portál u nás (zatím) nemá. Možná byste tedy mohli někde uvádět i kolik lidí se denně a měsíčně zaloguje :-)
Co se týká smazaného porna - tam si zvyšujete návštěvnost, ale ta se nemůže započítat do iAuditu. Tak a nijak jinak.
Ad chat - iAudit se proste snazi neco umele udelat a protoze je to umele, nedari se mu to definovat podle jejich intuitivnich predstav. Centrum celou dobu pouze vyuziva danych pravidel. Jestli je ostatni nevyuzivaji, je to jejich problem. Prijde mi to jako vyuzivani stavebniho sporeni na nebytove ucely - proste pokud to zakon povoluje, tak je moje blbost, kdyz to nedelam. A ne abych se certil, ze "nekteri vyuzivaji stavebniho sporeni a pak si, mrchy, za nasporene penize koupi auto".
A neni to cele zpusobeno tim, ze se audity pokouseji zmerit naprosto nekonsistentne nadefinovanou velicinu, kterou si obchodnici vymysleli, aby mohli merit veci, ktere jsou v podstate nemeritelne, a odmitaji se smirit s tim, ze vysledky nedavaji poradny smysl, coz se pokouseji resit neustalym handrkovanim se o pravidla? Nemeli bychom se misto toho zabyvat tim, co vlastne namerene cislo znamena, ci dokonce jak ho nadefinovat tak, aby alespon neco uzitecneho znamenalo?
Odhledneme ted na chvili od unique IP, ta jsou problemem sama o sobe (v dnesnim svete plnem proxy-serveru a viceuzivatelskych pocitacu, at uz to jsou Unixy nebo Windows Terminal Servery, totiz maji vztah k realnym poctum cehokoliv pramaly), zapomenme take na to, ze pocet PV vubec nemusi odpovidat tomu, kolik stranek si uzivatele realne precetli (pokud ma nejaky server "uzkou" strukturu odkazu, to znamena ze se na kazdou stranku uzivatel musi proklikat pres nekolik dalsich, obvykle venuje pozornost pouze koncove strance, kterou hledal a jen velice okrajove tem vsem, pres ktere prochazel, ackoliv ty k poctu PV prispivaji daleko vetsim dilem). Zkusme se zamyslet nad tim, k cemu by se takovy globalni PV count pro cely portal dal pouzit:
To jsme se prilis daleko nedostali, ze? Je to tim, ze jsem neco prehledl, nebo opravdu zonglujeme s magickymi cisly a neuvazujeme nad jejich vztahem k realite? Statistik, ktereho nezajima, co znamenaji vysledky jeho prace, je podle meho nazoru praspatnym statistikem...