Vlákno názorů k článku Honba za velkými čísly od Martin Mares - A neni to cele zpusobeno tim, ze se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 5. 2001 14:06

    Martin Mares (neregistrovaný)

    A neni to cele zpusobeno tim, ze se audity pokouseji zmerit naprosto nekonsistentne nadefinovanou velicinu, kterou si obchodnici vymysleli, aby mohli merit veci, ktere jsou v podstate nemeritelne, a odmitaji se smirit s tim, ze vysledky nedavaji poradny smysl, coz se pokouseji resit neustalym handrkovanim se o pravidla? Nemeli bychom se misto toho zabyvat tim, co vlastne namerene cislo znamena, ci dokonce jak ho nadefinovat tak, aby alespon neco uzitecneho znamenalo?

    Odhledneme ted na chvili od unique IP, ta jsou problemem sama o sobe (v dnesnim svete plnem proxy-serveru a viceuzivatelskych pocitacu, at uz to jsou Unixy nebo Windows Terminal Servery, totiz maji vztah k realnym poctum cehokoliv pramaly), zapomenme take na to, ze pocet PV vubec nemusi odpovidat tomu, kolik stranek si uzivatele realne precetli (pokud ma nejaky server "uzkou" strukturu odkazu, to znamena ze se na kazdou stranku uzivatel musi proklikat pres nekolik dalsich, obvykle venuje pozornost pouze koncove strance, kterou hledal a jen velice okrajove tem vsem, pres ktere prochazel, ackoliv ty k poctu PV prispivaji daleko vetsim dilem). Zkusme se zamyslet nad tim, k cemu by se takovy globalni PV count pro cely portal dal pouzit:

    K mereni "velikosti" portalu:
    no dobre, ale co to ta velikost portalu vlastne je a co se z ni da odvodit? Da se to pouzit k necemu jinemu nez k chlubeni se, jak jsme skveli, ze mame tak velky portal?
    K rozhodovani o umisteni reklamy:
    nejsem marketingovym odbornikem, ale i tak pozorovani reklamy na portalech naznacuji, ze znacna cast reklamy je umistovana nejak cilene, tedy nikoliv na cely portal, nybrz na jeho vybrane casti. Takze pro rozhodovani o tom, kde si koupim reklamni prostor, nemohu zadnych globalnich cisel pouzit, naopak potrebuji co mozna nejpodrobnejsi hodnoty pro jednotlive casti portalu, pro ktere dokazi korelovat obsah s predpokladanou mirou uspesnosti reklamy, a teprve z techto hodnot vychazet.
    K pruzkumu chovani uzivatelu:
    to bohuzel nejde, protoze ani nejsme schopni zjistit, kolik uzivatelu za danou dobu portal mel, natozpak co s temi strankami delali (tedy zda si je opravdu precetli nebo jen "prosli skrz" aniz venovali pozornost obsahu).
    Dalsi moznosti:
    jsou nejake?

    To jsme se prilis daleko nedostali, ze? Je to tim, ze jsem neco prehledl, nebo opravdu zonglujeme s magickymi cisly a neuvazujeme nad jejich vztahem k realite? Statistik, ktereho nezajima, co znamenaji vysledky jeho prace, je podle meho nazoru praspatnym statistikem...

  • 3. 5. 2001 16:31

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Teda tomu se říká kvalitní příspěvek! Chtělo by to rozvést a udělat z toho celý článek.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).