Pokud je někdo programátor a chce vrazit několik dní a noc do psaní vlastního shopu, je to jeho věc, ale když se na to podívám realisticky, tak se to nemůže menšímu obchodu vyplatit. Buď je programátor majitel shopu a pak je užitečnější investovat čas do něčeho jiného okolo, nebo programátor není majitel a pak za práci bude něco chtít.
Vím o řešení, které je špičkové, nebál bych se ho nazvat luxusní a je to za 1500,- měsíčně. Nechci být obviněn z PR, ale klidně adresu pošlu. A podle mého názoru obchod, který si nevydělá 1500 měsíčně na provoz, nemá ani cenu pouštět. Jasně, riskuju, že se s provozovatelem něco stane, že zkrachuje a podobně, ale to si u menšího a začínajícího shopu lajsnu rozhodně raději, než zaplatit sto a více tisíc za vývoj vlastního řešení (či trávit dny a noci psaním shopu). A až bude po roce shop vydělávat statisíce nebo milióny, tak se může napsat vlastní super shop na míru.
Je třeba si určit priority - chci prodávat, chci vydělávat, nemám čas programovat. Když budu chtít obchod na náměstí, taky si nevezmu montérky, nenamíchám beton a nezačnu stavět obchod.
Abych nebyl špatně pochopen, ohýbat cokoliv hotového je taky cesta do pekel, mluvím o řešení, kde na tři kliky prodávám a nic neřeším, nic neohýbám.
Bracha me internetovy obchod, dela ho sam, travi nad tim dny a dny. Furt mu rikam, "s e r na to, bez na vltava2000 nebo inshop (asi), nebo jinam, moznosti je dost". Ne, on je chytrejsi, on ma specialni pozadavky, a to by na jeho zbozi neslo, a vubec, radsi si to udela sam. Pritom obrat nic moc.
ac jsem nemel na Aukru zatim spatnou zkusenost z okradnutim, zda se, ze dovolávání se spravedlnosti jakz takz funguje, i kdyz to nekdy trva trosku dele. Je to ponekud OT, ale nemate nekdo nejake zkusenosti s tim, jak aukro prebira ty zavazky? Nebo to je taky jen tak říkajíc na papire a skutek utek?
Toto uzce souvisi s vymahatelnosti svych prav. V zahranici nakoupim pres eshop a bez udani duvodu mohu poslat zbozi v urcite casove lhute zpet. Pokud nedostanu nahradu nebo vracene penize, tak mam nekolik velmi rychlych moznost jak dostat sve penize zpet - konkretne v UK je to Ofcom, soud malych pohledavek, nahlasit fraud spolecnosti, ktera vydala mou ktreditku atd. Ve drtive vetsine pripadu se domohu nejen svych prav, ale nepoctivy obchodnicek dostane pokutu nebo je zavren. U nas sice podobne zakony mame, ale o jejich prakticke (tim myslim rychle) vymahatelnosti bych si az tak jisty nebyl. A tak se buduje duvera v e-trh, ktera u nas rozhodne neni tam kde by byt mohla a snad i mela. Toto je bohuzel problem, ktery u nas zrejme jen tak vyresen nebude.
Mozna ma pravdu. Me se zda jako nejlepsi reseni mit vlastni obchod, ale propagovat ho treba i na eBayi. Takhle to ostatne dela dost firem - na eBayi nalakaji zakazniky, a do obchodu na eBayi si daji odkaz na svuj vlastni obchod, kde maji komplet sortiment.
Preco neist na taketo hotove riesenia? Pre zakladatela je shop jeho dieta. Kazdy dufa ze prave on raz bude mat shop ktory bude predsatavovat toho velkeho hraca... a prave preto to bude skusat sam.
On je možná ještě 1 důvod proč je lepší se možná spolehnout na své řešení než jít pod "někoho". Všechny tyhle služby se snaží ze začátku nastavit super "zaváděcí" podmínky, hlídají si funkčnost a vůbec se snaží. Po nějaké době zpravidla usoudí, že práce bylo už dost, a že je na čase z toho vyrazit nějaké peníze, takže skokově zhorší podmínky, zdraží, a většinou je s tím spojený i technický úpadek služby. Příklady ať si každý dosadí.
Také si raději věci dělám sám. Výhodou je, že je to tak, jak chci, a po 20 letech praxe v programování je to hotové rychle.
Pokud člověk neblbne a práci si dobře rozfázuje, za několik dní můžete spouštět, a dále už jenom zlepšujete, protože jste si architekturu navrhl tak dobře, že jste si všechna rozhraní a body pro další práci připravil předem.
Ono se to nezdá, ale ohýbání na cizí obchod také není věc na 5 minut, a časem ta časová investice může být větší, než napsání vlastního.
Samozřejmě, pokud je člověk nesoudný, a neumí se při návrhu vlastního systému chovat prakticky, tak pak je lépe se do toho nepouštět. Ale jinak bych raději šel do vlastního řešení.
Ano, ač je eshopů hodně, tak kouzlo "home eshops" bude i nadále narůstat. Je to prosté: proč by ne?!?
Příklad obchodníka, který si najde 1000 položek, které neprodává každý, zásadně s marží nad 30% a pokud možno logisticky co nejpřijatelnějších (např. značkové propisky).
Denně zpracuje v pohodě 20 objednávek, na každé vydělá 300 Kč. Za měsíc tak má cca 130.000 Kč hrubého zisku. Za doménu a hosting dá cca 500 Kč za měsíc, další prachy na logistiku a podporu - no tak 20.000 Kč. Vzhledem k tomu, že to dělá a chce dělat jen a pouze sám a nemá ambice růst, tak mu prostě i po zdanění zůstane 80.000 Kč čistá ruka (a záleží na něm, jestli chce inzerovat a něco z těch peněz obětuje).
No a teď mi řekněte, proč by někdo nechtěl tohle zkusit, dělat si na svém, bez buzerace od šéfa, pomalu hledat a rozvíjet. Tento můj odhad byl po cca 1/2 roce solidní práce. Víc by ale daný jedinec nechtěl, takže pohoda.
Slovy pana Paroubka: "přátelé, kdo tohle má" ...
Jo, viděli jste už někdy tento open-source: http://prestashopcesky.cz ? Hodně flexibilní, mnoho i příplatkových a zjevně dostačujících modulů. Tak s tímto si lze vyhrát za mini peníze a zrealizovat to, co jsem výše psal, v podstatě levou zadní.
Tahleta kalkulace (30 % marže, 20 objednávek denně) je samozřejmě hodně utopická. Jakmile se objeví jeden takový e-shop, tak se objeví hned vedle dva další, kterým stačí marže 20 %, a máme tu cenovou válku, případně by se válčilo zaváděním dalších a dalších "služeb zdarma", a pak z té 30%-ní marže zbude tradičních 5 % nebo kolik je potřeba, aby to pokrylo náklady na reklamace a vrácení ve 14-denní lhůtě.
Kromě toho pokud to děláte sám, nesmíte onemocnět nebo chtít odjet na dovolenou, těch 150 zákazníků za ten týden by pro to vůbec nemuselo mít pochopení.
Já si kdysi na intervalu.cz přečetl od Martina Prokopa, jak se má správně psát blog. V zásadě se všechno dělalo pro prachy a zisk. Jiná motivace v tom fakticky nebyla a všechny rady byly mířeny tímto směrem.
Stejně tak si lidi neuvědomují, že to psaní eshopu může být zábava. Za pár dní je hotovo, je to podle vás a baví vás to.
Případně můžete použít open source hotový eshop. Ale tam je riziko, že tam necháte díru.
U tech nazoru mi prijde divne to, ze "programator si to v klidu naprogramuje". Uvedomte si ale, ze vetsina obchodniku neumi (ani nema duvod aby umela) programovat. Pokud je nekdo programator, proc by mel e-shop? E-shop bude spoustet spise obchodnik nebo maly e-shop student, nikoli IT student.
Toto sice neni e-shop, ale jde o princip: majitel na blogu www.podnikanivusa.com, neni programator, tak proc by si mel svuj system psat sam. On je obchodnik. Vzdycky ale hleda co nejjednodussi cesty tak, aby do zacatku nemusel hodne investovat.
kolik % obchodniku, podnikatelu, kteri chteji eshop, jsou programatori? (ponechme stranou fakt, ze kvalitni eshop je schopen udelat pouze programator, ne takyprogramator)
Takze chcete rict, ze jste schopen dodat zakaznikovi eshop na miru se standardima funkcema vcetne platby kartama, logistika a pod s profesionalnim designem za tri dny? Kolik berete na hodinu, hned Vas zamestanam :)
Pochopte, co je na shopu komplikovaneho? Prakticky nic.
- vkladani vyrobku do DB
- jejich zobrazovani na strance
- funkcionalita kosiku
- registrace uzivatelu
To jsou vsechno trivialni zalezitosti. Za tri dny bezproblemu. Pochopte, on si shop programuje pro sebe, to silenou spoustu veci urychli. Neresite dokumentaci, ci pekne vylestene rozhrani pro majitele.
S těmito poplatky je už opravdu lepší vlastní shop:
vystavení Předmětu v Shopu na 30dní:
1-250 Kč 0,20 Kč
250-2000 Kč 0,50 Kč
Vyšší než 2000 Kč 1 Kč
Přesná výše provize se určí výpočtem dle následující tabulky:
< 1500 Kč 8%
1500,01- 7500 Kč 120 Kč + 6% z ceny nad 1500 Kč
7500,01- 25000 Kč 480 Kč + 3% z ceny nad 7500 Kč
Vyšší než 25000 Kč 1005 Kč + 1 % z ceny nad 25000
Par eshopu jsem delal, takze vim co to obnasi. Co treba takove detaily jako:
* export vyrobku pro vltavu, ebay apod
* pripojeni na platebni systemy
* kosik, ktery se po registraci nevyprazdni
* co kdyz uzivatel zapomene heslo nebo bude chtit kompletne zrusit registraci (vymazat se z databaze)
* fakturace
3 dny? Fakt bych rad vydel vysledek. Za 3 dny jde mozna nastudovat problematiku, ale ne napsat a otestovat (vim, opravdovy programator nepotrebuje netestuje).
Muj odhad na kompletne novy eshop jsou tri tydny a to pisu hodne rychle.
Jeden eshop robim, som asi na 200 odpracovanych hodinach a este mi tak 50 chyba, aby sa dala spustit aspon velmi zakladna funkcionalita. Len tak namatkovo k tomu vkladaniu vyrobkov do DB, treba mysliet na:
- sortiment a parametry, kazdy druh tovaru ma ine vlastnosti, na to je naviazane vyhladavanie. Nie zrovna lahky databazovy problem. Viacero moznosti ako to riesit, kazda moznost ma ine +/-
- spracovanie vkladacich/editacnych formularov, osetrenie povinnych a nepovinnych parametrov, len to je praca na 3 dni
- editacia poloziek, ak je v shope viac ako 30 poloziek, tak uz aj nejake filtrovanie/vyhladavanie a zobrazovanie
- pripadne jazykove mutacie
- seo a url pre kazdy vyrobok
- mazanie vyrobkov
- skupiny, zaclenenie vyrobku do skupiny, skupina v skupine, vyrobok vo viacerych skupinach, odmazanie skupiny a spracovanie poloziek v takej skupine, ...
- spracovanie fotografii, zmena velkosti, nahlady, viacero fotografii k vyrobku
A uz som tak na 2 tyzdnoch prace a mam sotva vkladanie vyrobkov, mam pokracovat?
Možná se vám to zdá utopické, ale nemusí být. Už i dnes takové ehopy existují, dělají to v malém, nikdo o nich ani moc neví, většina "velkých byznysmenů" ani netuší, jak solidně se jim daří, a proto se do toho ani nehrnou. Víte např. že existují specialisti na prodej ZIPPO zapalovačů či jiných blbůstek, kde se marže nikdy pod 30% nesníží, protože to ti prodejci, i kdyby jich bylo 100, nikdy neudělají? Tam žádná cenová válka o dalších 10 objednávek navíc neprobíhá, každý má svých 20 denně a víc ani nechtějí - určitě ne za cenu snižování ceny.
Pokud to někdo dělá sám, tak nemůže onemocnět, to je pravda - ale to je ostatně stejné, jako když děláte velký shop o 30 lidech. Copak vy jste si mohl dovolit být někdy nemocný více než 3 dny, a to ještě s tím, že jste stejně dělal z domu z postele? A dovolená je sice možnou komplikací, ale na tu dobu si dotyčný solitér buďto zajistí zaškolený záskok nebo prostě na dovolenou nejede. Dovedu si totiž představit to, že pro takového člověka, který si to dělá v klidu sám za sebe, jsou i pracovní dny vnímány jako pohodové a téměř jako dovolená, takže by ani nikam nemusel jezdit.
Toto nieje milion funkcionalit, vobec tam nepocitam nejake vedenie skladu, evidenciu objednavok, fakturacny system a dalsie veci, bez ktorych sa eshop na urovni neobijde. To co som popisal, je uplny zaklad, z ktoreho sa mozno tie jazyky daju vyhodit, ale do buducna to prinesie daleko viacej problemov.
Eshop, ktory ma 20 poloziek, sa za 3 dni da zbuchat, ak sa ale tovar ma priebezne menit, pripadne uz mas nad 50 poloziek, tak takato spatlanina sa pouzit neda, inak by sa clovek kazdy den pol dna presekaval dzunglou, ktora by bola cim dalej hustejsia.
Na prosekávání se mají tito domácí eshopisti času dost, takže to je zrovna neodradí. Navíc to dělají se zájmem a láskou, jako své hobby, takže automatiku ani nehledají. A nic houstnout nemusí, pokud si jednou řeknou, že tam budou mít maximálně 200 položek, tak se ani navyšovat nebudou, spíše budou hledat jen novinky a atraktivnější produkty - počet navyšovat není potřeba.
Nejspíš jsi žádný reálný obchod nikdy nepsal. Jde o to, že takový obchod který se napíše za 3 dny se ani na kilometry nepřiblíží průměrnému opensource shopu. Pro funkční základní eshop je toho potřeba ale DALEKO VÍC než jsi napsal.
Další věcí je, že to "neřešení rozhraní" je ta největší blbost u eshpu. Jasně že se může zboží rvát přímo do databáze, ale právě naplnění obchodu se zbožím je ta nejnáročnější a nejzdlouhavější činnost na spuštění nového obchodu. Takže tuhle práci si zkomplikovat není ten nejlepší nápad - tedy jestli nemáš v plánu mít další "obchod" který jen natvrdo převezme data od Rozhoně a podobných a bez jakékoliv úpravy je bude prezentovat. Ale takový obchod ani nemá cenu psát, takových jsou už stovky.
"shop pro sebe" ti je pak ale na nic, neulehci ti praci a takovy bastl v mori ostatnich neuzivis....a k tem trem dnum pak pripoctes dalsich 200, kdy budes porad vse upravovat az zjistis, ze je lepsi to cely zahodit...
Uz jen navrh, jak ukladat obrazky, potvrzuje, ze uvazujes jako lama, protoze vkladani tisice fotek produktu takovym zpusobem, by bylo fatalni jak casove, tak co se tyce budouci spravy...
asi se melo hned na zacatku vlakna, co bereme jako eshop... ja myslel jakztakz konkurencni eshop vuci okoli (proc hned vsechno mozne a nemozne..proste eshop a ne poloeshop) a ne par radku kodu ala index, kosik, login a logout s primitivnim vkladanim produktu...
Vubec celkove to stejne blbost... obchodnik na 100% neumi programovat eshop a proto si musi zvolit jine dostupne reseni a programator, ktery umi programovat eshop (skutecny eshop, ne poloeshop), se pravdepodobne bude zivit delanim eshopu, ne provozovanim...
Ja jsem programator. Programovat vlastni obchod je stejna hloupost jako programovat vlastni ucetnictvi. Programovat se ma to, co zivi, ne software na rezijni prace. Stejne jako nebudu programovat vlastni kompilatory, spravce verzi, spravce pozadavku atd.
Nejdrazsi na programovani je prace. Jako programator a zaroven jednatel s.r.o po mnoha zkusenostech a chybach rikam, ze se to nevyplati. Je to v podstate software na zakazku a to je drahy spas, i kdyz si to delame sami. Stejne jako nebudu programovat vlastni ucetnictvi, coz je v podstate taky jen par tabulek. Ono se rekne par dni, ale to je 1. par hodne drahych dni, 2. neskonci to u par dni.
No a to ještě nezapočítáváte měsíční poplatek. Přes aukro shopy jsem něco prodával, ale pokud to není zboží min. s 50% marží, dost dobře se to nevyplatí, protože poplatky člověka sežerou.
Jasně, takovýchto projektů takzvaně "pro sebe" jsem si kdysi také dělal plno. Všechno jsem chtěl mít pod kontrolou. Nakonec jsem se na to vykašlal. V podstatě člověk pak nedělá nic jiného, než se hrabe v tom "svém" a nemá čas na jiné věci. Neustále něco dobastluje, předělává koncept, protože někde viděl, že to a to mají udělané lépe a dopadá to tak, že se nevěnuje tomu, kvůli čemu to vlastně dělal. Geekovina. Někdo z toho vyroste, jiný ne.
Díky za info Vám oběma, pod vlivem pana Hlavenky jsem o aukro shopu začal uvažovat, během pěti minut jsem na jejich webu nic nenašel. Takhle jste mi myslím ušetřili spoustu času a peněz. :-)
Najdi si solidní hosting, tam nainstaluj nějaký osvědčený open source eshop a už můžeš začít řešit vzhled, speciální funkcičky navíc a hlavně začít vkládat zboží. :-)
Váš výpočet mi připomíná špatné studentské práce, Váš odhad zisku mi připomíná vynikají marketingové inzeráty na pozice burzovního makléře :-)
Výborně opomíjíte to, proč by měli lidé zrovna nakupovat u Vás, proč by Vám měli nechávat marži 300 Kč, ... . Většina lidí kteří začínají internetové obchůdky mají podobně velké oči. A z většiny se boháči nestanou :-). Určitě, lze najít zajímavý tržní výklenek se slušnými maržemi. Ale on se hledá docela blbě, svině, schovává se nebo ho snědly už ostatní :-)
Ad 1) Je to možná pár drahých dní, ale ve skutečnosti se Vám více, než bohatě zaplatí. Ruku na srdce, zkusil jste někdy spočítat kolik času/peněz zabere přešití cizího řešení na Vaše potřeby. Kolik času případně zabere menší efektivita práce s cizím řešením, apod.
Ad 2) Kdo si neumí poručit a nemá na to vůli, neměl by se do toho pouštět. A chce to také patřičné zkušenosti, jinak je lépe sáhnout po hotovém řešení.
Pokud obchodník, podnikatel, apod. není programátor, tak to nebude programovat, ale koupí si hotové řešení, nebo si někoho najme. Co je na tom nejasného?
Já jsem nepsal, že jsem zákazníkovi schopen na míru udělat plně funkční e-shop. Pouze, že jsem schopen pro sebe velmi dobře funkční e-shop za tři dny rozběhnout.
Ono se zbytečně z věcí dělají složitosti a hledá se komplikovanost, kde není. Programuji 20 let, a vím, co jsou složité problémy, ale tohle ne.
Uvědomte si:
1) Nezačínám z nuly, leccos mám v dříve napsaných knihovnách z jiných projektů.
2) Z webových aplikací se dělá větší složitost, než je. Ve skutečnosti jsou oproti klasickým aplikacím velmi primitivní, a práce nad nima je oddech. Webové aplikace jsou nejnižší level pro programátora.
3) Pokud myslíte prakticky a dokážete si to naplánovat, tři dny je zcela v pohodě. Nepotřebujete věci, které zákazník nepotřebuje, ale marketink mu je tam dá.
4) Pořád se zapomíná na to, že gram analýzy je více, než kilogram programování. Ty tři bych dělal tak, že první celý den bych jen vymýšlel API (tomu bych věnoval nejvíce času), časový plán do budoucna, strukturu webu, databázovou strukturu a časovou linku, jak budu postupovat do budoucna. API bude vymyšlené tak, že bude počítat s budoucími úpravami, jak provedu import/export, atd. S dobrou analýzou věci klidně uděláte 10× i vícekrát rychleji, protože uděláte 10× méně práce. Zbylé dva dny bych programoval úplně v klidu.
5) Dobrou analýzu téměř nikdo neumí, neb chce dlouholeté zkušenosti a křest ohněm na řadě chyb v minulosti. Nejlépe na low level i high level věcech ze všech úrovní.
6) Při dělání e-shopu pro sebe nepotřebuji nikomu lhát jako zákazníkovi, a zavádět kolem toho marketink, a přesvědčovat ho nepotřebnými featurami.
....Jde o to, že takový obchod který se napíše za 3 dny se ani na kilometry nepřiblíží průměrnému opensource shopu.
Souhlasím. Nicméně bude naprosto funkční a nebude dělat ostudu a bude umět vše, co je potřeba.
....Další věcí je, že to "neřešení rozhraní" je ta největší blbost u eshpu.
Řešení rozhraní a API je věc, bez jejichž ujasnění ani nezačínám programovat. Pochopte, že programuje 20 let a projektů mám za sebou spousty a přesně vím, co je potřeba, a co je jen zbytečná věc.
...Ale takový obchod ani nemá cenu psát, takových jsou už stovky.
Řeknu to upřímně, většina věcí, co jsou k dispozici jsou špatná řešení. Jen máloco je diamant.
Zajímavé je, že x–krát jsem něco tvrdil, a zatím vždy dokázal. Já už se raději hádat nebudu, protože sice to vždycky dokážu prakticky, ale chci se věnovat věcem, které mě baví. Například jsem se před časem hádal, že pro začátečníky neexistuje dobrá knížka, ze které by se pořádně naučili PHP, a že se nemají z čeho dobře učit. Poslední dobrá kniha byla od Koska, ale ta už je velmi zastaralá. Nakonec jsem se naštval, dokázal to a knížku jsem napsal. Výsledky: Všichni se diví, jak dobře se začátečníkům učí PHP, řada lidí, co se léta nemohli naučit, najednou umí. (viz Miloslav Ponkrác: PHP a MySQL bez předchozích znalostí)
Stejně tak, když se vsadíme, já Vám dokážu, že je to možné. Za tři spustím dobrý e-shop. Lidé dneska totiž zapomínají, e když jsou neustále pod vlivem marketinku a globálního obchodu, tak cílem obchodu je dělat ze všeho co největší složitost, aby se to mohlo dobře prodat. Za druhé, mám 20 let zkušeností, všechny chyby v oboru už jsem udělal, a jsem dost otřískaný.
Kdyz delaji programatori casove odhady, tak je vzdycky, ale uplne vzdycky podhodnoti nekolikanasobne a to z jednoho prosteho duvodu. Vzdycky hodnoti slozitost ukolu a nikdy jeho objem. Takze proste a jednoduse si na trhu vyberu produkt ktery mi nejvic vyhovuje a prizpusobim se mu, nebudu prizpusobovat produkt. Protoze treba zelene ikonky a zaoblene roky mi prodej nezvysi.
Zásadní otázka je, kolik stojí hodina programátora s dvacetileto praxí? 1000,- ? A to jsem asi z levného kraje, že? Takže 3 dny mají 24 pracovních hodin a shop vyšel na 24 000,- a podle mě ani zdaleka neumí to, co hotové řešení za 1 500 měsíčně. Za 16 měsíců jsem na stejných nákladech, ale 16 měsíců v pohodě prodávám a neřeším to, že ve třech dnech programování se na něco zapomnělo a musím to dodělat. Pomíjím takové drobnosti, že u vlastního řešení mám ještě navíc náklad na hosting.
Já osobně se nechci hádat o tom, zda to někdo za 3 dny napíše, možná jo, ale proč by to proboha dělal? Proč vynalézat znovu kolo?
Jisteze. Naklady na vyvoj software jsou v podstate fixni. Takze je levnejsi si koupit reseni od nekoho, kdo to prodava hromadne, nez si podomacku bastlit neco, co bude slouzit jen me a vsechny naklady zaplatim jen ja. Kdybych stavel barak, tak nebudu tahat cihly a michat beton. Radsi si najmu firmu a pujdu do prace vydelat, abych na to mel. U software to plati stonasobne kvuli fixnim nakladum.
Ano, samozřejmě - vždyť já jsem se ani slůvkem nezmínil o těchto komoditách, které se dnes již nevyplatí dělat ani velkým, natož malým ...
A ještě jsme slyšel, že teď je opravdovým hitem pořídit eshop "na doma" pro manželku na mateřské. A protože se teď dočasně zase rodí cosi více, tak i tím roste potenciální prostor pro nárůst konkurence.
A to má ODS ve volebním programu zajímavý bod, že by ráda zajistila maminám na 1,5 roku až 100% jejich dosavadního platu. Pro maminy chválihodný cíl, pro provozovatele eshopů z již dnes poměrně zahlceného trhu další zpráva pro "špatnou náladu".
Žádných 1.5 roku, tj. 18 měsíců, ale 18 týdnů! Takže 3 měsíce místo obvyklých 6, a bez následné rodičovské. To e-shopy rozhodně neovlivní, naopak, ty schopné matky půjdou spíš dříve zpět do práce.
Těch 18 měsíců je jen inteligenční nedostatečnost novinářů TV Nova (a tuším že i iHned).
Tak tento nazor jsem mel v dobach meho studia na VS. Aneb vsechno si delej sam a na nikoho nespolehej. Jenze, kdyz se neco pokaslalo, mohl jsem nadavat sam sobe. A kdyz jsem za rok secetl, kolik jsem sam sobe zpusobil skody, uvedomil jsem si jaky jsem k...k...t
Ted radeji koupim krabicove reseni a muzu rvat po nekom jinem :))
Jinak jsem mel FastCentrik a ten byl pomerne drahy ted mam e-shop od webczech.cz a plne vyhovuje, ale to vse je otazka nazoru, potreb a vkusu
A pak prostě někdo napíše vlastní věc a vyplatí se mu to.
On programátor po 20 letech už má spoustu částí (knihoven) hotových. Nestaví na zelené louce.
Za druhé ta věc, že to máte plně v rukách kdykoli je také hodně realistické plus.
Pokud si určíte priority a vyjde vám, že máte čas i programovat, pak v tom nevidím problém.
Upřímně, pokud někdo neumí programovat, pak je adekvátní eshop za 1500 Kč. Pokud člověk umí programovat, nemusí být vlastní cesta zlá. Upřímně nevidím problém tři dny programovat a spustit obchod.
Pochop, ze si delas shop pro sebe. Presne to jsem cekal, ze kazdy vyrukuje s milionem funkcionalit, ktere je potreba tam myt. Napriklad ty fotky, pises.
"spracovanie fotografii, zmena velkosti, nahlady, viacero fotografii k vyrobku"
Jenze to te nenapadne, ze clovek, co chce mit shop za tri dny hotovy, fotku nahraje na disk a jednoduse pomoci znacky IMG vlozi do popisu vyrobku? Proc to delat jednoduse, kdyz to lze slozite, co?
Totez jazykove mutace. Proboha, diskuse nebyla o shopu, ktery umi vsechno mozne i nemozne. Ale o shopiu, ktery vam umozni vlozit zbozi do kosiku a objednat. Popr, se i zaregistzrovat. Jestli toto nezvladnete do tri dnu, tak nejste ani programator, ale spise lama.
Tak jsem prokliknul osobní stránky a už je mi to jasné, on ten pán je astrolog. Takže věřím tomu že pro něj není problém vytvořit funkční a pro klienta příjemný eshop za tři dny. Pokud mu budou hvězdy nakloněny tak to určitě zvládne ;-)
Ale pokud byste to po něm někdo chtěli tak prosím ješte chvilku posečkejte, právě dělá na Kameni mudrců a přeměně měsíčního svitu ve zlato.
Znemožnit protistranu? Do toho by se mi nechtělo, proč bych měl dělat zbytečnou práci?
To prohlášení o funkčním shopu za 3 dny je blbost, myslím si to já i většina ostatních. Klidně si dál sněte že pokud vám budou hvězdy nakloněny tak to lze, ale my ostatní realisté víme že je to nesmysl. Za tu dobu možná lze udělat hrubou kostru.
Mimochodem, dvacetiletou praxi má plno lidí, jenomže to asi není myšleno včetně internetových aplikací, že? Před dvaceti lety, tedy v srpnu 1989, se až tak moc internetových aplikací nepsalo... ;-) Nebo že by do toho bylo započítáno i hraní JetPaca na gumáku? To pak jo.
Lidé také mají v oblibě využívat inzertní servery a příkladem je toho www.hyperinzerce.cz , kde se za poslední dobu zvedl razatním způsobem počet inzerentů a nyní nabízí více jak 800 tisíc inzerátů. Inzerování je jednoduché pohodlné a hlavně nikdo nikomu neplatí žádnou provizi.
Tak nevím, jsem jediný komu připadají minimálně vtipné prohlášení od Martina Rozhoně, že by se měl pročistit trh s internetovými pidiobchůdky?
Přitom právě díky obchodům pana Rozhoně takové krámečky vznikají, častečně na základě jeho affiliate a z druhé půlky kvůli datům které svým partnerům poskytuje.
Kdyby nebylo jeho Hodinek, Krásy a dalších jeho obchodů tak by najednou zmizely i desítky dalších obchodů, které fungují jen na základě jejich dat.
Já neříkám že to co dělá je špatné, jde jen o to že se tváří že bojuje proti něčemu co sám podporuje ;-)
Lidi na Aukru také někdo okradl o více jak 400 tisíc!!Takže Aukce je naprosto stejná jako inzertní server. Pokud na inzetním serveru třeba např. hyperinzerci a jiných nebudete posílat peníze předem, tak nikdy není problém a neokradou Vás!
Tady nejde o to, jestli je ten výpočet zcela či částečně reálný. Ale jen nastiňuji model přemýšlení z ne zcela nereálnými základy, jak může k rozhodnutí založit si svůj malý domácí eshop dospět ještě opravdu mraky lidí, a to spíše tisíce, než kusy. Bez ambice zbohatnout (jen si trochu vydělat), bez ambice růst, zásadně zdokonalovat. Prostě tento typ přemýšlení může velkým hráčům ještě v budoucnu hodně škodit. Nebudou vznikat konkurenti, do kterých by se mohli opřít, ale bezejmenný dav mini eshopů, o kterých téměř nikdo neví - ale po pár kusech budou ukusovat z trhu. A v součtu ti malí možná vygenerují obrat v miliardách.
No nevím, moc bych nespoléhal na to, že se trh pod rouškou krize pročistí a konkurentů tím ubude ...
V článku je řada nepřesností, ale minimalně tři jsou skutečně velké. Boty a textil se na webu úspěšně prodávají i v ČR, stačí se podívat na bata.cz, outdoorprodejna.cz a řadu podobných webů. Menší počet obchodů je dán spíše logistickou náročností. Boty v různých velikostech musíte držet skladem, je mnoho barevných variant atd.. Prodávat hrníčky nebo pc komponenty naimportované z XML velkoobchodu je prostě jednodušší. Vyprávět pohádky o tom jak Aukro reinvestuje peníze vybrané od zákazníků můžeme dětem, ale pokud se podívate na čísla s účetní uzávěrky, je jasné, že investují především cizí peníze, protože Aukro narozdíl od eBay nelze označit zrovna za úspěšný projekt.