Když jde o nový produkt, prosím, ať si firma laskavě sama ohlídá a zajistí doménu, pokud není natolik krátkozraká, aby se domnívala, že internet je mimo její pole působnosti.
Druhou věcí ovšem je, jestliže firma a potažmo produkt jsou již na trhu zavedeny, mají registrované známky, patenty na svoje zboží apod. V tomto případě by na internetu měla platit stejná pravidla ochrany před zneužitím jako v "normálním" světě. Uvedu to jen velmi zjednodušeně, ale například to, že pokud byste rád použil název produktu či firmy, který může být snadno zaměnitelný s již existujícím, existuje tu ohrana toho prvního, takže máte smůlu. Třeba kdybyste rád Cola - Coca :-))) nebo něco stejně zaměnitelného.
DP
Mimochodem, az si nejaka firma zaregistruje jako ochranou znamku slovo "fanda" - nemeli by matriky zabranit pojmenovavat rodicum sve deti "Frantisek" ? (Chci tim rict, opravdu jeste znamkove pravo jeste plni svuj puvodni ucel a nezacina hypertrofovat nekam, kam by nemelo - napriklad prave tim, ze se stale casteji stava, ze jsou jako znaky zaregistrovany vice-mene bezna slovni spojeni nebo dokonce jednotliva bezna slova ?)
Prezentovany nazor je soukromy.
Pokud jediny podklad jejich "prava" bylo shodne jmeno, pak se opravdu nebylo ceho bat - dokonce i jen u nas muze vzniknout nekolik firem stejneho jmena (pokud podnikaji v dostatecne ruznych oborech) a uz jen z toho musi byt zrejme, ze nazev asi tim pravym argumentem nebude.