Především si myslím, že když jste se o "napadení", tj. zveřejnění FTP účtů a hesel, dozvěděl, měl jste kontaktovat Hosting90, celou záležitost jim oznámit a ne ji jen zapsat do svého blogu a - IMHO škodolibě - čekat, jestli si toho všimnou sami nebo ne.
IMHO se tak měl zachovat každý, kdo četl původní příspěvek i váš blog - aby to nebylo jen na vás. Úplně zbytečně byly ohroženy webové prezentace a později data uživatelů hostingových služeb; tenhle přístup "z cizího krev neteče" nechápu a docela se mi hnusí.
(Pokud jste Hosting90 28.10. kontaktoval a zapomněl se o tom ve svém článku zmínit, pak se Vám omlouvám. Ale opravte, prosím, článek - působí dojmem, že "vědět o problému, ale neoznámit ho" je dle Vás normální.)
naprostý souhlas
jinak článek je moc pěknej, zajímalo by mě jak se má bránit člověk který je u takové firmy zákazníkem - přece nebudu přecházet vždy když admin něco nezvládne - to bych nedělal nic jinýho
Pouze jsem prebral informaci od "zdroje", overil ji a zverejnil. Nepatral jsem po tom, jestli se informace o hacku uz nekde na internetu objevila nebo ne. Proto jsem ani nevedel, jestli o incidentu sama spolecnost vi. To, ze Hosting90 nic nevedel, jsem pochopil az po rozhovoru s panem Koptou (patek 29.10.), ktery je kontaktoval a udalost jim de facto oznamil.
Urcite nebylo zamerem kohokoliv poskodit. Pokud bych zverejnil odkaz na stranku s FTP pristupy, pak by to jiste skodolibost byla. To se ale nestalo.
Urcity posun ve vnimaji tady je. Pred sedmi lety by byla diskuze na tema zdali je dobre zverejnit cely seznam pass a provozovateli nic nerict. Ted je diskuze na tema zdali nejste darebak, kdyz jste mu to nenapsal a za pet let vas budou kadrovat, proc jste nezavolal hned, ale az za 2 hodiny - az po obede. A vy budete argumentovat, ze mate vredy a ze jste musel nejprve v klidu dojist ;-)
Mozna by tu bylo dobre rict ze prvni kdo na utok byl upozornen byl samotny hosting90. Proto mi prijde napadani koholiv tady ze nic nerekl uplne nesmyslne! Vse ostatni bylo zverejneno az potom co H90 odmitl zverejnit svou chybu a na svych strankach lhal ze byla zavada v HW. Zamerem bylo varovat verejnost pred lhostejnosti jejich providera a upozornit potencialni klienty co je ceka! Pokud nekdo toto odsuzuje tak mozna jen proto ze je admin nebo spolecnik spolecnosti H90, nebo provozuje hosting za stejnych podminek jako oni a modli se ze si ho nikdo nevsimne. Tyto vsechny bych rad upozornil ze vsimne!
Ano, tahle informace se ke mne taky dostala, ale jako naprosto nepotvrzena a neoveritelna. Pry utocnik sam kontaktoval Hosting90 a upozornoval na bezpecnostni diry webhostera, udajne pred nekolika tydny, snad mesicem ...
Pane Bohuslave, taková pěkně použitá anafora. Skoro jako z učebnice! Bohužel to je pojem z básnických figur a ne normálně psaného textu vyjadřujícího se k nějaké věci. IMHO si tedy myslím, že používat IMHO a IMHO hned dvakrát za sebou na začátku dvou vět jdoucích po sobě je poněkud špatně vypadající.
Mé vyjádření k článku? Pan Honza Horna je zajisté magor, ale určitě nééé hajzlík ani mamlas, možná trochu cvok. Vím to, protože ho znám a IMHO je docela v pohodě a když už jsem u těch "anglických výrazů" je taky prostě cool... :)