Tak to jste pánové totálně za hranou vy.
Nechápu jak vůbec může něco takového vzniknout a být odvysíláno, ve sportovním přenosu veřejnoprávního subjektu. To samé že na stolcích byl vždy postaven nějaký nápoj s etiketou otočenou do záběru kamery.
Nerozumím tomu, copak to je komerční vysílání že musí být pořad prošpikován reklamou aby si na sebe vydělal? Nebo to je veřejnoprávní služba?
Kde je hranice? Tady by 100% měla RRTV začít rázně jednat na všech kanálech ČT. Zrušit všechny ty sponzorský přílepky a jasně určit kde začíná reklama a kde končí, přesně dodržovat délku a vše navíc tvrdě trestat. Peněz na hospodaření mají víc než jiné komerční televize, nerozumím tedy jejich ekonomice že jim to nestačí.
Tady nejde o to jestli to nekomu vadilo.
Pravidla jsou dana zakonem o provozovani rozhlasoveho a televizniho vysilani (231/2001). RRTV dohlizi na dodrzovani tohoto zakona. Zakon byl zjevne prekrocen:
(2) Pořady obsahující umístění produktu musejí splňovat tyto požadavky:
a) jejich obsah a doba zařazení do vysílání nesmějí být ovlivněny tak, aby tím byla dotčena redakční odpovědnost a nezávislost provozovatele televizního vysílání,
b) nesmějí přímo nabádat k nákupu nebo pronájmu zboží nebo služeb, zejména zvláštním zmiňováním tohoto zboží nebo služeb za účelem jejich propagace,
c) nesmějí nepatřičně zdůrazňovat umístěný produkt.
RRTV reaguje tak jak ji zakon uklada.
Toto by mela vyresit rada CT. Nastavit jasna pravidla, podle ktere CT pojede. Je tady spousta Rad, spousta lidi se zivi za nic a k nicemu to neni. CT se odvola, bude soud a nakonec to vsechno zaplatime my. Hlavne, ze se vykaze cinnost. Kolika lidem, kteri porad videli to cele vadilo? A mas pravdu, maji se urcit jasna pravidla, kolik casu a kolik reklamnich spotu a vseho muze byt odvysilano. Dokud toto nebude, budou Rady a bude se mrhat penezma.
Netvrdim, ze posun EPG a presponzorovani CT neni problem. Jen ze s tim RRTV podle zakona tezko muze neco delat, narozdil od tech hranolku.
Jinak nevim, zastanci trzniho hospodarstvi by urcite namitli, ze nejlepsi presdrzka je si tu soukromou stanici uz nepoustet... A to presponzorovani CT by mohla resit treba aspon rada CT jako ze obchazeni zakona je v rozporu s verejnopravnim poslanim CT.
Pravidla o reklamním čase jsou stanovena, stejně tak o PP. Na ČT Sport je obojí povoleno, časy se dodržují. Obchází se ale zákon díky sponzorským odkazům, které dle zákona nepatří do stejné škatulky jako reklama. Tady byla ale porušena pravidla PP - produkt se může na obrazovce viditelně objevovat, ale nemá se na něj upozornovat - pak se z PP stává reklama.
Přesně tak, to lidi dost sere že to neodpovídá časům EPG - obzvláště u Veřejnoprávní televize. Tohleto by měla Rada taky určitě řešit. No a ten sponzoring nebo jak to nadávaj, to taky - at' se to jmenuje jak jmenuje, je to podvod na diváky Koncesionáře.
Proč by ti měly zde na webu bezdůvodně mizet příspěvky? A to opakovaně? Není spíš problém v něčem u tebe? Co já vím ... software, stroj, internet?
Kolika lidem, kteri porad videli to cele vadilo?
Tak to by mě taky zajímalo, jen bych ještě doplnil kolik jich to vůbec vidělo. Hokej jsem sledoval skoro všechen ale kdybych se to nedočetl na netu tak vůbec netuším že se něco takového vůbec vysílalo. Zase aféra o ničem. Jak říkáš, veškeré Rady zrušit a všechny ty příživníky v nich vyházet.
Mnoho povyku pro nic. Tak si dal komentátor hranolky. Bože. Kdyby se radši rada starala o to, jak jsou pořady olepené "sponzorskými vzkazy" nebo jak jistá mediální skupina nejdřív nakrmí diváka 10 minutami reklamy a až poté pustí pořad, udělala by líp. A pro rejpaly, to není přesah. To je úmyslné nasazování reklamy do času začátku pořadu. Čas začátku pořadu uvedený v programu by měl být skutečně začátkem pořadu ne začátkem reklamy.
Ale to je typické. Místo aby rada řešila závažné věci jako ty, které jsem uvedl výše, tak řeší to že si nějaký komentátor přinesl hranolky. To mi připomíná jednu již naštěstí zkrachovalou obchodní společnost, která ve chvíli kdy neměla na zboží a pomalu ani na platy zaměstnanců, živila (a velmi slušně) několik kontrolorů provozu. No a ti jezdili po pobočkách a buzerovali plebs tu za nevysypaný koš, tu za nevylitý kbelík po úklidu. Prostě bizár, firma ne jednou, ale oběma nohama v kopru a oni řeší nevysypaný koš. A to ještě u některých jednodušších lidí budili tito panickou hrůzu. Bizár na druhou. Nějak tak je to i s celou slavnou radou...
ivovi: (opakovaně, protože první koment někdo z DZ smazal a teď dělají jakoby nic) Předně, já nemluvil o nepřesném EPG. To je maličkost mé pozornosti unikající. Já mluvil o tom, že jistá mediální skupina zcela cíleně nasazuje reklamu do doby začátku pořadu. Je-li ve 20:15 začátek pořadu a oni přesně ve 20:15 dají reklamní blok který trvá klidně i 7-8 minut, tak to je napřesdržku. To není žádný přesah předchozího vysílání, ale zcela cílené a programové nasazení reklamy tam kde nemá co dělat. Prostě ve 20:15 má začít pořad, ne reklama. A sponzorské vzkazy, to je prachsprosté obcházení nedokonalého zákona, do kterého nějaký k.k.t zapomněl vložit větu, že všechno v čem je jméno firmy nebo značka firmy a trvá to méně než minutu, je reklama.
Opakuji, že to není posun EPG. Prostě je v programu řekněme 20:15 tak to má 20:15 začít. Žádné krmení 10 minutami reklam, protože "z toho my žijeme". Program a jízdní řád se prostě musí dodržovat, jinak tu máme anarchii.
A tu stanici nepouštět, je ráčejí prominout knížecí rada. Pro televizní stanici je úbytek 1, 10, 100 diváků důvodem k smíchu. Úbytek 200 tisíc diváků už důvod k zamyšlení. Až lidi začnou tímhle způsobem dávat najevo, že takový přístup není košer, je vaše rada užitečná. Jinak je kontraproduktivní, protože televize bude s úsměvem krmit lidi reklamou dál a já neuvidím, co jsem vidět chtěl. To se prostě musí zakázat a porušení tvrdě postihovat. Do té doby zbývá to překousnout nebo PVR a reklamy odfiltrovat.
Kolikrát jsem si říkala, jak je to třeba s reklamou na mantinelech nebo na ledě (tam už touš není pomalu ani vidět), to někdo platí? Vždyť je to na očích po celou dobu přenosu. V NHL mají led čistý. Ale na druhou stranu, kolik lidí se v průběhu zápasu sebere a jde si koupit novou škodovku nebo provaz do Řempa?
Toto vše svědčí především o nízké kulturní úrovni české veřejnoprávní televize, a v podstatě i o nás všech.
Někteří diskutijící to tu ještě obhajují. Když tohle uvidím na primě či nově, tak dejme tomu, to je žumpa sama o sobě, ale ono je to obráceně, vidíme to v placené veřejnoprávní televizi............