Rozhodne neni spatne informovat kohokoliv o jakemkoliv riziku, ktere mu skodi - je ale skodlive mu tvrdit, ze "chyba je nekde jinde" nez je - a prinejmensim v tom "kde je chyba" se tady s mnohymi diskutujicimi (vcetne me) pomerne zasadne neshodujete. Prinostnost takoveho konkretniho upozorneni je pak rozhodne diskutabilni ...
A co se tyce pumpy - nechme pumpu pumpou, ja prirovnani nemam rad a vy jste si, jak sam priznavate, zacal. Zajimavejsi konstatovani je obsazeno v posledni vete. Bavime se o firmach, ktere ziskavaji vyznamnou cast svych klientu diky Internetu. Pokud se snazite onou posledni vetou (a celym clankem) sdelit firmam, ze se musi zajimat o hlavni zdroj svych prijmu (zakazniku), pak s vami rozhodne souhlasim, i kdyz mi to pripada jako pomerne samozrejme sdeleni - a obavam se, ze podnikatel, pro ktereho by tohle byla nova informace stejne nema prilis velke samce dlouhodobe prezit. Pokud se ale snazite naznacit, ze takovou starost o Internet, navzdory tomu, ze jde o esencialni zdroj prijmu (zakazniku) nelze rozume od male firme ocekavat, pak to bychom si totalne nerozumeli, protoze to byste se dopustil prave toho, o cem mluvim - hledanim chyby nekde jinde a omlouvanim toho, kdo ji predevsim dela (udelal).
Myslím, že si už rozumíme. A co se týče vašeho podezření v závěru, inu, kdybych se domníval, že zájem o internet nejde od firmy, která z něj má významné příjmy, očekávat, pro koho bych tento a mnoho jiných článků psal?
Shrnuto: firma působící na internetu, třeba jen jednoduchou prezentací, by se měla zajímat o to, jak web funguje a co se na něm aktuálně děje. Menší firmy se o to často starají nedostatečně, ne snad z nedostatku zájmu, ale spíš z nedostatku času, peněz a snadno dostupných informací. Je to výhradně jejich chyba, což však neznamená, že jim ji nesmíme pomoci odstranit, byť např. jen tím, že je na konkrétní problémy a rizika upozorníme.
Ale pripoustim, ze toho patrne nemate zapotrebi.
Jinak mam take dojem, ze uz si rozumime - a take si dovolim zaverecne shrnuti - u tech, jejichz prijem vyrazne zavisi na Google je dobre je upozornit, ze to je nejisty a potencialne rizikovy zdroj zakazniku, nemyslim si, ale, ze dobra rada (prinejmensim jako rada samostatna) zni - upnout se na Google lepe a kvalitneji ...