Docela se zajmem jsem si precetl clanek a naprosto s nim souhlasim.
Mam stranky pres ktere pronajimam zahranicnim turistum 2 soukrome byty v Praze. Pres internet je pronajimam jiz od roku 1998. Snazil jsem se sve stranky zoptimalizovat pro Google a dosahl jsem postupne toho ze pri dotazu na klicova slova v ruznych kombinacich apartment, prague, accommodation, cheap jsem se dostal az mezi 5 nejvyssich odkazu. Tento pronajem celkem prosperoval a ja resil pred nedavnem problem zda sluzbu nerozsirit a nabizet i apartmenty, ktere nejsou me (tzn. zprostredkovani) nebo si vzit hypoteku a koupit dalsi byt s tim ze se vynos zaplati z pronajmu (coz by pri prisunu jaky zajistoval google bylo uplne bez problemu). Loni jsem odjel na dovolenou mimo republiku na 3 tydny. Bratr mi omylem smazal me stranky ze serveru a jelikoz mne nemohl zastihnout a nevedel kde jsou zazalohovane tak priblizne dva tydny tyto stranky nesly. Jelikoz byly nedostupne, Google tuto situaci zaregistroval a takrka pres noc ustal proud e-mail se zadostmi o rezervace. Kazdy ted asi namitne ze se nejde spolehat na jeden zdroj, ale ono je to trosku jinak. Za tech nekolik let jsem vyzkousel jiz mnoho ruznych zpusobu inzerce, reklamy a kontaktovani zakazniku nicmene Google bezkonkurencne vede v pomeru cena/vykon. Neni problem si zaplatit inzerci v zahranicnim tisku ale ta stoji docela slusny balik penez. Neni problem oslovit Cestovni kancelare ze zahranici nicmene jejich provize obcas berou dech a zjistite ze se Vam toto pronajimani v podstate nevyplati. Zkouseli jsme inzerci v zahranicnich novinach, placenou inzerci na ruznych specializovanych webech osloveni cestovnich kancelari atd. Docela se dovedu vzit do situace kdy mala firma zacne vydelavat a zvetsovat se z toho duvodu ze je na jednom z prednich mist na Googlu a pak najedenou po vyrazeni z Googlu prijde o vetsinu svych zakazniku (co s prebytecnymi pracovniky apod.). Jenze ono k nekterym cinnostem (priladem je treba cestovni ruch) je to v podstate nezbytnost.
Pred mou dovolenou jsem mel denne cca. 3-4 poptavky na ubytovani.
Po vyrazeni z Googlu zhruba 1 tydne.
Nez mne zacnete kamenovat zkuste se vzit do situace ze mate podnikani v malem a ne obri korporaci majici neomezeni financni zazemi. Ze den ma 24 hodin a jste na celou vec v podstate sam (jakozto majitel).
Podotykam ze jsem amater, stranky vcetne optimalizace si delam sam a tato forma je pro mne pouze vedlejsi pracovni cinnost. Nestezuji si nicmene uvadim to pouze jako nazorny priklad kde ostatni metody propagace jsou v pomeru cena/vykon nesrovnatelne s vyhledavacem Google.
PS: Omlouvam se za pripadne pravopisne chyby. Byl jsem vzdycky lepsi v matematice nez v Cestine -))
3-4 poptavky denne pro dva byty na ubytovani zrejme na vic nez jeden den je docela "chyba". Musite 50-80% zakaznikum vysvetlovat, ze je obsazeno. ;-) ta hypoteka neni marna.. :o) ...jak jdou prosim ceny v Praze na 2 dny o vikendu v kvetnu? chci terasu, wirpulku a domaci kino a zadny skryty kamery. :-D
jestli jste se dostal mezi 5 prvnich odkazu vlastnorucni optimalizaci, tak prodejte byty a stante se SEO konzultantem! Reference mate a blbcu, kteri vam tezce zacalujou najdete jiste dost. To jsou jiste penize. A kdyz se to nahodou nepovede, reknete ze Google menil algoritmus.
Ja kdyz vidim, co jsou schopni nekteri lide prodat, tak se sam sobe divim, proc jsem se ucil programovat ;) Staci se naucit vety jako: "a v teto souvislosti bych jen naznacil zaklinadlo dnesni doby - XML - ano, nase reseni bude implementovat tuto technologii" a vyhrajete kazde vyberove rizeni ;))) a pak uz bude dost casu na to, aby vyvojari vymysleli, jak do aplikace zabudovat co nejvice XML. treba konfiguracni soubory mohou byt v XML :)))
No, zrekapitulujme to kratce - vas prijem byl v obrovske mire zavisly na umisteni odkazu na Google. Umisteni tohoto odkazu bylo velmi zavisle na umisteni a funkcnostni nejakych konkretnich stranek. To vsecno jste vedel. Presto jste mel vec "zorganizovanou" tak, ze nekdo mohl tyto stranky poskodit (coz o to, to se asi muze stat vzdy) a zaroven jste nemel jakymkolvi zpusobem zajisteno, aby stranky, na kterych zcela vitalne cele vase podnikani zavisi byl schopen nekdo opravit nebo zprovoznit a zaroven jste ani nebyl schopen ci ochoten prerusit dovolenou a tyto zcela zasadni stranky zprovoznit sam. Jste modelovym pripadem cloveka, ktery mel veskere potrebne informace a nemohl tedy byt "prekvapen". Mel jste mit chod stranek a tim cele sve podnikani zajisteno lepe. Rozumim dokonce tomu, ze se vam proste (ekonomicky) nevyplati mit nepretrzity chod stranek zajisten - pak ale musite zit s vedomim, ze vase podnikani je postaveno na "loterii" - ve vasem pripade loterii, kde je pravdepodobnost vyhry pomerne vysoka (stranky vetsinou funguji), ale obcas lze i prohrat (kdyz stranky delsi dobu nefunguji). A s ohledem na tuto loterii mit spocitany "podnikatelsky zamer". Jedine co muzete jen stezi - mit podnikani postavene ze znacne casti na tom, ze musi byt splnena urcita podminka (stranky musi fungovat) o jejiz splneni je treba dbat; o jeji splneni nedbat a pak se citit poskozen, kdyz to cele "nefunguje" samo a bez prace. Google opravdu nemuze za to, ze vase stranky nefungovaly a nebyl tu ani nikdo, kdo by je zprovoznil ...