Souhlasím s vámi. Hlavní problém Googlu tkví v tom, že 99% zisků tvoří kontextová reklama. A lidi si už zvykli, aby na ní neklikali, pokud je nezaujme. A jak udělat aby zaujala? Získat informace o uživateli - nejlépe ze sociálních sítí. A co dělají uživatelé sociálních sítí? Nastavují si svůj profil na Private a Google ví velké kuloví. Že jsou akcie přepálené je jasné snad všem střízlivým jedincům, osobně bych tipoval ještě dva roky růstu, byť jen malého a potom několika měsíční stagnaci, po které by následoval propad, jelikož by se jí akcionáři zalekli. Ale nemám s ekonomikou žádné zkušenosti a nejspíš si to představuji jako "Hurvajz vojnu".
Google totality bych se nebál, raketový růst Googlu nápadně připomíná internetovou euforii roku 2000... Stále je to jen firma a jednou ji dostihne její vlastní ekonomický stín - zatím je to akciový miláček, jehož tržní kapitalizace stále roste a roste a díky tomu neustále utrácí a skupuje konkurenci, ale jeho skutečná ziskovost je v poměru k ceně akcie velmi slabá. V době, kdy ekonomika USA stojí před recesí lze očekávat, že firmy začnou své reklamní výdaje omezovat a jakmile se tempo růstu zisku pro Google zpomalí či zastaví, spousta lidí si uvědomí, že drží v rukou akcii, jejíž skutečná hodnota byla zatraceně přepálena... Během příštího roku Googlu předpovídám hluboký finanční pád a své aktivity tak sám začne omezovat.... k čemu je mu internetový monopol, když nebude generovat zisky odpovídající všem těm astronomickým nákladům na akvizice ?