Vlákno názorů k článku Hudbu za paušál nebo raději zadarmo? od Jaromir - Naprosto souhlasím, nepůjde ji jednoduše vypálit a poslouchat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2008 12:44

    Jaromir
    Naprosto souhlasím, nepůjde ji jednoduše vypálit a poslouchat v autě, či jinde.

    Přesně jsi to napsal. Je to zmetek, stejně jako CD s ochranou typu kaktus atd. Jen blázen by za zmetek navíc platil, už jen ta představa je absurdní :(.
  • 5. 6. 2008 0:02

    krakonoš (neregistrovaný)
    Zbourat jakoukoli audio ochranu je legrace. Stačí na to trochu slušnější zvuková karta a Audacity. Nahrávku pustíš do zvukové karty, místo do sluchátek, znovu zdigitalizuješ jako WAV soubor a vypálíš na klasické CD. Nikdo nikdy nezjistí, z jakého zdroje jsi ji získal, už jen proto, že z MP 3 se stane CDA soubor, rozdíl bude jen v menším datovém obsahu na jednu skladbu, takže místo cca třiadvaceti skladeb se na CD vejde, podle stupně komprese, několika násobek. Ale DRM a ostatní identifikační údaje tímto způsobem spolehlivě zmizí.
  • 18. 6. 2008 13:41

    krakonoš (neregistrovaný)
    Analogovým převodem se digitální otisk opravdu znehodnotí. A pokud jde o kvalitu, ta se nejvíc zhorší právě prvním převodem z analogového originálu, tedy už tím, že analogovou nahrávku skladby někdo nějak digitálně uloží. další zpracování už tak tragické není, až na kompresi do MP 3, kdy dojde k takové degradaci původního signálu, že cokoli dalšího už nahrávce prakticky neublíží, prostě originál je o něčem úplně jiném. Na technu a rocku se to moc nepozná, randál zůstane randálem, ale klasická hudba je na MP 3 neposlouchatelná. Analogový přepis sám, pokud je proveden na dostatečně kvalitním zařízení a s citem, může výsledek i vylepšit, záleží na použitém HW, SW a operátorovi.
  • 18. 6. 2008 18:13

    Jaromir
    Neurážej rock Krakonoši :(, nic jiného skoro neposlouchám.

    Vše se snažím mít v bezeztrátovém formátu, jako je .Flac, protož jinak subjektivně hudba hraje, jakoby "za dekou".
  • 5. 6. 2008 6:45

    Jaromir
    Kvalita půjde ale dolů (je to prostě prasárna, a půjde to poznat).

    Já osobně nejčastěji pouštím hudbu ve FLACu (bezeztrátová komprese) přes Flac, který to převede na WAV, do zvukovky, která to pouští digitálním optickým a nebo koaxiálním kabelem do zesilovače, a až D/A převodník v tom zesilovači to převede na analogový signál a pustí na mé bedny.

    "
    Nikdo nikdy nezjistí, z jakého zdroje jsi ji získal,
    "

    To může a nemusí být pravda. Kvalita půjde dolů. A v té skladbě může být digitální otisk, a tak se to stejně zjistí. Není to tak jednoduché, jak si myslíš. Sice ochranu odstraníš, ale za jakou cenu...

    "
    rozdíl bude jen v menším datovém obsahu na jednu skladbu, takže místo cca třiadvaceti skladeb se na CD vejde, podle stupně komprese, několika násobek.
    "

    CD má stabilní datový tok 1440 kbps, a nezáleží na tom, jaký je zdroj, nedostaneš na CD více skladeb jen proto, že je máž s mp3. Tedy pokud klasicky vyrobíš CD jako CD-Audio (red-book), a ne datové CD, na které můžeš uložit přímo zkompresované soubory jiného formátu.

    "
    Ale DRM a ostatní identifikační údaje tímto způsobem spolehlivě zmizí.
    "

    S DRM nemám zkušenosti, ale vydavatel si může do skladby dát digitální otisk, jak jsem psal, a ten nezničíš ani ztrátovým převodem do mp3, či jiného formátu, a zpětným převodem do CD.
  • 3. 6. 2008 7:38

    VfB (neregistrovaný)
    hudbu kterou si koupím nejenže neposlechnu po vypršení licence ale díky DRM ani po dobu kdy platím "tarif", takže tato služba ilegálně je opět na dvě věci, hudba s DRM je prostě zmetek a za zmetky se neplatí, nebo alespoň normální lidé za špatné služby a nekvalitní zboží neplatí
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).