Naprosto souhlasím, nepůjde ji jednoduše vypálit a poslouchat v autě, či jinde.
Přesně jsi to napsal. Je to zmetek, stejně jako CD s ochranou typu kaktus atd. Jen blázen by za zmetek navíc platil, už jen ta představa je absurdní :(.
Zbourat jakoukoli audio ochranu je legrace. Stačí na to trochu slušnější zvuková karta a Audacity. Nahrávku pustíš do zvukové karty, místo do sluchátek, znovu zdigitalizuješ jako WAV soubor a vypálíš na klasické CD. Nikdo nikdy nezjistí, z jakého zdroje jsi ji získal, už jen proto, že z MP 3 se stane CDA soubor, rozdíl bude jen v menším datovém obsahu na jednu skladbu, takže místo cca třiadvaceti skladeb se na CD vejde, podle stupně komprese, několika násobek. Ale DRM a ostatní identifikační údaje tímto způsobem spolehlivě zmizí.
Analogovým převodem se digitální otisk opravdu znehodnotí. A pokud jde o kvalitu, ta se nejvíc zhorší právě prvním převodem z analogového originálu, tedy už tím, že analogovou nahrávku skladby někdo nějak digitálně uloží. další zpracování už tak tragické není, až na kompresi do MP 3, kdy dojde k takové degradaci původního signálu, že cokoli dalšího už nahrávce prakticky neublíží, prostě originál je o něčem úplně jiném. Na technu a rocku se to moc nepozná, randál zůstane randálem, ale klasická hudba je na MP 3 neposlouchatelná. Analogový přepis sám, pokud je proveden na dostatečně kvalitním zařízení a s citem, může výsledek i vylepšit, záleží na použitém HW, SW a operátorovi.
Kvalita půjde ale dolů (je to prostě prasárna, a půjde to poznat).
Já osobně nejčastěji pouštím hudbu ve FLACu (bezeztrátová komprese) přes Flac, který to převede na WAV, do zvukovky, která to pouští digitálním optickým a nebo koaxiálním kabelem do zesilovače, a až D/A převodník v tom zesilovači to převede na analogový signál a pustí na mé bedny.
"
Nikdo nikdy nezjistí, z jakého zdroje jsi ji získal,
"
To může a nemusí být pravda. Kvalita půjde dolů. A v té skladbě může být digitální otisk, a tak se to stejně zjistí. Není to tak jednoduché, jak si myslíš. Sice ochranu odstraníš, ale za jakou cenu...
"
rozdíl bude jen v menším datovém obsahu na jednu skladbu, takže místo cca třiadvaceti skladeb se na CD vejde, podle stupně komprese, několika násobek.
"
CD má stabilní datový tok 1440 kbps, a nezáleží na tom, jaký je zdroj, nedostaneš na CD více skladeb jen proto, že je máž s mp3. Tedy pokud klasicky vyrobíš CD jako CD-Audio (red-book), a ne datové CD, na které můžeš uložit přímo zkompresované soubory jiného formátu.
"
Ale DRM a ostatní identifikační údaje tímto způsobem spolehlivě zmizí.
"
S DRM nemám zkušenosti, ale vydavatel si může do skladby dát digitální otisk, jak jsem psal, a ten nezničíš ani ztrátovým převodem do mp3, či jiného formátu, a zpětným převodem do CD.
hudbu kterou si koupím nejenže neposlechnu po vypršení licence ale díky DRM ani po dobu kdy platím "tarif", takže tato služba ilegálně je opět na dvě věci, hudba s DRM je prostě zmetek a za zmetky se neplatí, nebo alespoň normální lidé za špatné služby a nekvalitní zboží neplatí