1. Graf výdajů RIAA na lobbing není exponenciální, jak tvrdí autor - je zjevně lineární s tím, že v roce 2005 došlo ke zlomu a nárůst se stal strmějším (ale zůstal lineární). Exponenciální je naopak graf výdajů Googlu - ale to je zřejmě v pořádku, protože Google kope ve stejném směru jako autor článku (ba dokonce věřím, že autor by byl ochoten za to Google politovat ve stylu "chudák Google je nucen filmovými studii rok od roku vydávat víc a víc peněz na lobbing" ...ehm).
2. Ta úvaha, jak si filmová studia zavazují senátory příspěvky na volební kampaň, je postavená na hlavu. Z pohledu filmových studií, samozřejmě. Nebo jenom mě se zdá neefektivní přispívat na kampaň někomu, kdo je proti mě, a doufat, že si ho tím nakloním? Nebylo by mnohem logičtější se rozhlédnout mezi kandidujícími a najít mezi nimi ty, kterým je můj názor/pohled blízký/sympatický JIŽ TEĎ a *tyto* podpořit a tím zvýšit jejich šanci na zvolení? Nebo si snad autor myslí, že názor filmových studií mohou zastávat pouze filmová studia a lidé, kterým za to filmová studia platí...?! Ach jo...
Divná úvaha. Chcete říct, že když mě někdo okrade o milión a mě třicet miliónů zbyde, nemám to řešit, protože mi ještě pořád zbylo dost? No, tak s takovým přístupem se mi ovšem může stát, že až začnu mít málo, tak už s tím nikdo nestihne (nebo nebude ochoten) nic udělat...
Jenze vy mate 30M, zabavni par co vam vydelava, proloboval ste si vyber vypalneho z fotopapiru a presto strilite po lidech kteri si vas zabavni park vyfotili a rvete, ze vas okradaj o penize, protoze se koukaj na tu fotku a neprijdou do parku.
Pevne doufam, ze az vylezete dnes z baraku, dostanere preshubu od sefce, protoze ste ho okrad (nekoupil ste si jeho boty a presto vyuzivate autorsvi jeho predku), nasledne vam prokopne rit svadlena nebo krejci, protoze ste si u nich nekoupil obleceni (a dovolite si chodit jinak nez nahy) a ve finale prijde stavitel vaseho domu a vypichne vam oci, protoze se cumite na jeho dum a tim ho okradate.
Ale zábavní průmysl nemá problém s tím, když si koupíte fil nebo hudbu od konkurenčního vydavatele. On má problém s tím, když koukáte na jejich film nebo na jejich hudbu a nedodržujete podmínky, za kterých jsou ochotni Vám to dovolit. Když Vám vstupné do muzea přijde příliš drahé a navíc Vám bude vadit, že si nemůžete vystavené exponáty osahat, tak se tam taky vlámete zadním vchodem a budete se tam chovat "jako doma"?
Pchá. Tohle jsem si myslel dřív taky.
Pak jsem byl v muzeu v Londýně. Nejen že se tam neplatí vstupné, ale když jsem se ptal jestli můžu fotit, dívali se na mě jako na retarda!
Samozřejmě může. Žádné babizny vás tam nebuzerují, můžete si tam sednout třeba na zem a civět na exponáty třeba celý den.
a co kdyz do muzea vleze clovek s fotografickou pameti? a co kdyz si pak doma vyrobi kopii napr. sochy? je to ok? ni preci nefotil.
anebo to dotahneme k dokonalosti. u vstupu udelame test a ti co neprojdou (budou mit fotografickou pamet) tak po prohlidce pujdou povinne na lobotomii aby si nemohli vyrobit kopii.
Teď jste mi připomněl, že na to málem dojel Mozart. Jednou si poslechl nějakou duchovní skladbu, jejíž partitura byla tak svatá, že se na ní nikdo nesměl ani podívat, a hudebníci se to učili jeden od druhého. Jenže on měl absolutní hudební paměť, a když přišel domů, tak tu partituru z napsal. O několik dní později tu skladbu uvedl na svém koncertu a pak ho málem odsoudili k smrti.
Vim ze to neni zadna omluva, ale meli by se take za myslet nad sebou, kdyz nabizi "zbozi" za podminky ktere jsou pro zakazniky nepripustne, tak si to hold zakaznik zaridi jinak.
Logicky by clovek vyvodil ze se takova spolecnost bude snazit prizpusobit zakaznikum a upravit podminky tak aby oboum vyhovovali...
Kdyby ignorování nabídky vedlo k zlepšení stavu pro spotřebitele, tak proč ne. Bohužel dokud mají majitelé práv státem posvěcený monopol, který se díky jejich lobbingu stále více posiluje v neprospěch spotřebitele, tak to není cesta. Bohužel faktem je, že v současnosti jako jediný účinný regulační prostředek, který posiluje pozici spotřebitele a zajišťuje snižování cen je právě pirátství.
"Hlavně mě zajímá, jak a proč by byl postoj producenta ke spotřebiteli horší v případě, že se na toho Rockyho prostě nepodíváte" - Fuj to je ale zamotaná věta, to mi budeš muset osvětlit, protože tomu nerozumím.
Ostatně já jen říkám, že distributoři (majitelé práv) mají monopol, čímž vzniká nerovnováha trhu ve prospěch distributora a to snad není žádná demagogie, to je ekonomický fakt. A také říkám, že piráti svým způsobem fungují jako regulace tohoto monopolu. A protože se mi totéž nechce psát pořád dokola, odkážu se na svůj příspěvek číslo 9 zde a svůj blogový zápisek zde.
Tak to samozreje, ale kdyz se vratim zpet do digitalniho sveta, tak know how i soucastky ma rekneme 80% uzivatelu - proto je digitalni kopie bezcena a sama o sobe neprodejna.
Respektive, ta digitalni kopie ma rekneme cenu rohliku, kdezto labely se snazi tvrdit, ze ma cenu toho auta.
Ale je to o skopirovani, technologie vyroby te kopie je naprosto irelevantni. Kazety se taky kopirovaly, a klidne i 10, 20x i vicekrat (mineno ze se delala kopie z kopie). U analogovych technologii samozrejme zaznam s kazdou dalsi kopii ztracel parametry.
Viz trebas 3D tiskarny - muzete si !skopirovat! hmotnou vec. Jaka tragedie pro vyrobce! Staci vam k tomu, kdyz nekdo bafne supleru a obkresli existujici vyrobek. Aktualne je to jeste celkem draha sranda, ale to je jen otazka vyvoje a hromadne vyroby. Principielne je mozne to auto proste vytisknout. A podotykam, ze tistene komponenty se pouzivaji napriklad v letadlech.
To je demagogie. Byl-li argument, že si taky doma můžu vyrobit auto a automobilce do toho nic není, pak relevantní obdobou u filmu je, že si doma natočím film - a filmovým studiím do toho nic není (což platí; max. by mohl být problém s právy na scénář - u toho auta by analogicky mohl být problém s právy na konkrétní konstrukci). A tím jsou analogie vyčerpány: Replikátor na hmotu zatím nemáme, takže zkopírování souboru nemá ve fyzickém světě obdobu.
Co se týče 3D tiskáren, pak 1. je nutné připravit výkres (což je přesně ta práce, která má co do činění s autorskou ochranou - na rozdíl od samotné výroby/tisku) a 2. jsou to ještě pořád velmi primitivní zařízení (nevytisknu si ani šroubovák [funkční = kovový], natož složitější věci jako vysavač nebo mikrovlnku).
Udelejte si takovy mensi vylet, ano? Zalette si do Ciny a projdete se tam po ulici libovolneho mestecka. Na trznicich najdete sirokou nabidku autorskych del. Podotykam, !ORIGINALNICH! - tedy autorizovanych autory/drziteli prav.
Mozna vam to neprijde divne, ale prodavaji se tam bezne za 1/10 toho co v Evrope. A vite proc? Protoze na stejnem regalne hned vedle najdete i piratskou variantu.
Aha. Podle této logiky by tedy měly např. nové foťáky zlevnit na 1/10, jakmile se stane, že někdo ukradne kamión a "kořist" začne prodávat v krámu hned vedle originálního distributora. Moc pěkné. Zdá se, že Piráti hodlají dostát svému jménu - nakonec by mě ani nepřekvapilo, kdyby hned po zrušení autorského práva plynule pokračovali kampaní za zákon na ochranu prodejců a kupců kradeného zboží...
Tak to nechápu. Buď jste nepochopil, že je řeč o zaplacení kampaně - tedy o době, kdy se ještě neví, který z kandidátů se do kongresu dostane. Anebo chcete tvrdit, že než pomoci dostat se do kongresu někomu, o kom vím, že pro mě bude hlasovat, je lepší pomoci dostat se do kongresu někomu, o kom vím, že mě nemá rád - a pak ho zkoušet uplatit, aby hlasoval pro mě... no, tak to je konstrukce století! :)
V článku je uvedeno, že exponenciální je graf výdajů zábavního průmyslu na lobbing nikoliv graf výdajů RIAA.
Co se týče příspěvků na volební kampaň, tak máte samozřejmě pravdu v tom, že si firmy mohou vybrat kandidáta, u kterého předpokládají, že v případě vítězství bude hlasovat ve prospěch té které firmy či odvětví. Stejně tak mohou bezpochyby existovat i politici, kteří mají na oblast copyrightu stejný pohled jako filmová studia a hudební vydavatelství.
Nicméně to nevylučuje propojení lobbingu a příspěvků na volební kampaň a to zejména u kongresmanů a senátorů, kteří jsou v Kongresu a Senátu více než jedno volební období a kteří nemají na oblast ochrany autorských práv na Internetu vyhraněný názor.
Ano, špatně jsem ten graf v příspěvku pojmenoval; omlouvám se. Ale myslel jsem ten správný graf a moje poznámka tedy platí.
>> mohou vybrat kandidáta, u kterého předpokládají, že v případě vítězství bude hlasovat ve prospěch té které firmy či odvětví
Neřekl bych že jen předpokládají - čekal bych, že si s ním sjednají schůzku a o jeho názorech si pěkně popovídají. Takže pak mají vcelku jistotu.
Lov senátorů s nevyhraněným názorem je skutečně možný. I ti kolem středu ale budou mít sympatie mírně vychýlené na jednu stranu - a zase se vyplatí investovat spíš do těch, kteří už jsou nakloněni mým směrem. Čili pořád bych ten dopad viděl víc jako "podpořit kandidáta, který bude hlasovat pro mě", než jako "zavázat si kandidáta, aby hlasoval pro mě".