Vlákno názorů k článku Hyperloop z Brna do Prahy? Město podepsalo dohodu, hlavní ale bude spíše výzkum od polygon - Sice se ještě neví jak bude spolehlivě fungovat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 1. 2017 9:56

    polygon (neregistrovaný)

    Sice se ještě neví jak bude spolehlivě fungovat natlakování tak rozsáhlého systému, ale zato se ví, že tam bude pokemon.
    Sice není zřejmý ekonomický přínos projektu pouze vzhledem k vyšší rychlosti (viz concorde), ale zato už je jasné, že je nutno zpracovat studie, zapojit dobrovolníky, organizace, školy, města, kraje, vypracovat regulace a podpořit výzkum. Prostě spousta užitečné práce.

  • 19. 1. 2017 10:14

    Petr M (neregistrovaný)

    Tak to se zapojím jako dobrovolník a udělám jim tu studii zadarmo. A hned.

    Ne, nejde to. Je to totální chvostovina. Ale jako záminka k platbě pár mega kamarádovi za vypracování studie z rozpočtu města, to už zas tak nesmyslný není.

    A proč je to blbina? Protože
    - By to stálo šílený prachy a to by nas... voliče a vyšli by do ulic, ať to dají na školky a bolavý místa v infrastruktuře (R43*, VMO,...) a ne na koniny.
    - Protože se na tom nedá udělat ostrá zatáčka a ať to pošlou kamkoliv, narazí to na výkup pozemku, protesty ekologů na Mušově kvůli rušení fóglů,...
    - Protože místní dopravní experty vykolejí i fakt, že pod pár desítkama centimetrů hlíny je ten kopec - skála! Kvůli tomu, že ten kopec není (kupodivu) jenom hromada hlíny, teď odpískali šalinu na Kamechy a začínají gómat nad lanovkou, šašci.


    * Z důvěrných zdrojů blízkých zastupitelstvu města jsem zaslechl něco o tom, že R43 je u ledu proto, že primátor, kterýho jméno se nevyslovuje, má blízko plánované trasy nemovitosti a jaksi by ho to obtěžovalo...

  • 19. 1. 2017 16:18

    krakonoš (neregistrovaný)

    Někdy v 60. letech se v tehdejším Gottwaldově zkoušel pneumatický výtah; kabina fungovala stejně, jako píst ve válci, pohon obstarával kompresor, který vzduch nad kabinou odsával a hnal pod kabinu a ono to fungovalo. Hyperloop je v podstatě to samé, jen o hodně větší. Ale má, oproti klasice, pár výhod. Vysoká cestovní rychlost, minimální interakce s okolím, vysoká odolnost proti klimatickým vlivům a relativně nízká energetická náročnost v porovnání s klasickou železniční, nebo silniční dopravou. Při cestovní rychlosti kolem 900 km/h by cesta z Prahy do Brna, i kdyby to bylo nějakou menší oklikou, mohla trvat max. 30 minut. A pokud jde o natlakování, ono to bude spíš podtlakování a protože ta dopravní kapsle bude v té vakuové rouře levitovat, stejně, jako Maglev, nebude docházet k mechanickému opotřebení.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).