Podobných nových webů je víc, nám s Přírodou se to snad taky povedlo. A to za námi nestojí žádná známejší osobnost, což vy bezesporu je. Pravda, takové příjmy z reklamy zatím nemáme, ale českou doménu i hosting to zaplatí v pohodě. Občas zbude i na dárky pro nejaktivnější redaktory nebo nějakou tu placenou reklamu.
Ty textové reklamy na Chronomagu mě překvapily, asi si budu muset zase trochu zaprogramovat a dodělat něco podobného ;-) Máme sice asi o něco méně komerčně zaměřené čtenáře, na druhou stranu jich ale máme o dost víc tak se to snad vyrovná.
Jinak se připojuji k poděkování za článek, po dlouhé době tady vyšlo něco co bylo zajímavé se přečíst.
Ono cílem bylo mimo jiné prokázat, že známější osobnost není to, co dělá server serverem. Takže kupříkladu na Chronomagu nejsem nikde podepsán, akorát v administraci fóra mám fotku, což zase tolik lidí nepozná. A má to své: například při debatě s jedním hodinářem, který mi popisoval, kteří boháči si u něj kupují jaké hodinky, to skončilo záchvaty smíchu po jeho větě "Ještě že nejste novinář a nemůžete to nikam napsat.".
Jinak tu reklamu programovat nemusíte, používáme RevSense za cca 200 doláčů: http://www.w3matter.com/products/adrevenue (není nejlepší, ale je jediný levný, pár bugů má, ale autor je komunikativní).
Proč byste programoval, můžete použít etarget. Zvlášt pro ty, kdo nemají čas shánět inzerenty, je to asi nejlepší řešení, protože etarget má hodně velkou databázi stávajících inzerentů.
etarget má pár nevýhod, které se ve své době ukazovaly jako zásadní. Například smlouva, která je (tedy před rokem a půl,když jsem ji viděl) nepřijatelná, například tím, že ustanovuje lhůtu dva roky po vypovědění smlouvy, po níž se tam nesmí provozovat jiný systém založený na platbě za klik. Navíc etarget požadoval 60% provize a nenabízel žádné garance a ani nebyl schopen říci, kolik klientů v zadaném oboru oslovuje, aby mělo smysl smlouvu podepsat. Takže etarget nakonec nedopadl. Možná to změnili, nedivil bych se, protože to opravdu nešlo, ale tehdy to tak bylo.
Klienti se holt shánějí "sami" - přijdou, registrují se v tom software, že chtějí inzerovat, zadají si kampaň a ručně se schválí, dá se jim kredit. Reklamu mají citelně levnější, přijde jim jednou za měsíc či kvartál faktura a tu zaplatí. Z cca 60 klientů, kteří to vyzkoušeli na všech serverech, kde to takhle běží, nezaplatil jeden obchůdek fakturu za pětikilo, všichni ostatní ji bez problémů proplatili.
Takže ano, jsou možnosti i českých systémů, ale opatrně s nimi - zvažte to.
Zkuste BBkontext (www.bbkontext.cz). Mají nový BBText, který mi na Brouzdej.cz přinesl docela slušný podíl. Kdyžtak se mi ozvěte na blog(zavináč)brouzdej.cz, pošlu Vám bližší info.
Take jsme pred podobnou dobou uvazovali o etarget a nesli jsme do toho ze stejnych duvodu - prilis kruta smlouva, neochota etargetu odpovedet na zakladni otazky ohledne vchodnych inzerentu pred podepsanim smlouvy apod.
Resili jsme to vlastnim reklamnim kontextovym systemem, bohuzel se vsak ukazuje, ze nasi inzerenti teto reklame neduveruji a radeji si zaplati banner (nejlepe nerotujici) nebo nejakou jinou formu staticke presentace. Provize ze zisku taktez jiz odmitame.
Pred asi mesicem jsme zkusili bbKontext, ale zatim velke zklamani - zadni vhodni inzerenti, jen selfpromo. Jeste tomu vsak davam sanci.
A tak stale cekame na cesky Google adSense (pro obsah) ... kolik vlastne uz let?
Ohledne navstevnosti a obsahu - nam se leta potvrzuje, ze obsah mohou delat sami ctenari, kdyz jim vytvorime dobre zazemi se snadnym ovladanim.
PS: pekny clanek
Mám z pohledu provozovatele webu. Částky za kliknutí, které vidím ve výpise, se pohybují od 0, 40 haléřů po 40 Kč. Více je samozřejmě těch korunových. Samozřejmě více je těch korunových.
Cena za kliknutí je závislá na spoustě faktorů o nichž se asi brzy rozepíšu u sebe na weblogu.
Více kliknutí přivádí BBText, který má clickrate okolo 1 %. BBText a BBKontext je od stejného provozovatele.
V každém případě doporučuji vyzkoušet. Já jsem s výsledky spokojený. Záleží ovšem na tom, jakou máš návštěvnost a obsah webu.