Zprávám většina lidí věnuje příliš velkou pozornost, jak píšu v článku Zpravodajství škodí Vám a lidem ve Vašem okolí
Je naprosto neproduktivní svůj čas trávit čtením o vraždách gangu v Mexiku nebo o politice, pokud zrovna nemají být volby.
Mnohem lepší je věnovat místo mainstreamovým médiím svoji pozornost odborným médiím v těch oborech, které člověka zajímají.
Znám hodně úspěšných lidí z ČR a USA a všichni mají jedno společné. U nikoho z nich jsem neviděl a ani se nikdo z nich nikdy nezmiňoval o nějakém článku z bulváru nebo jiném brakovém obsahu.
Naopak znám i ještě více neúspěšných lidí a také mají všichni jedno společné. Konzumují výhradně bulvární a brakový obsah, něco kvalitního neznají buď vůbec nebo je to opravdovou výjimkou.
Současná finanční krize je důsledek, ale příčinou je krize myšlení!
Internet žádný převrat nezpůsobil a už ani nezpůsobí. V roce 1995 technologičtí vizionáři nadšeně psali, že internet přinese v globální ekonomice stejný průlom, jaký přinesl vynález parního stroje nebo nástup elektřiny. Když se dnes ale podíváte na čísla, jak se za posledních 20 let vyvíjelo globální HDP, vidíte, že internet ekonomice nepřinesl vůbec nic. A ohledně vytlačování starého novým: nevydělává snad Seznam nejvíc na telefonickém prodeji zápisů do katalogu? To je přece byznys starý sto let. Není tu žádná revoluce ani žádná krize. Jen docela pomalé nahrazování něčeho staršího něčím novějším, jak tomu bylo vždycky.
ale předpokládám, že co nevidět v souvislosti s předpokládaným finačním $€ kolapsem začne boj o vytvoření a správu globálního clearingového @gold centra pro globální barterové obchody. Něco, co v místní úrovni začíná fungovat v Řecku, nyní nuceně v Iránu a občas i jinde.
Zkrátka obchody bez peněz.
To pak by mohl být byznys v meganásobcích toho, co se točí okolo novinařiny včetně reklamy.
Patricku, dneska jste se rozkročil skutečně doširoka - s mnohým souhlasím, ale mám jednu poznámku k nastíněné situaci, jak internet přebírá vůdčí pozici: ano, svěží myšlenky jsou právě na internetu a ano, dneska tu už nikdo nemyslí na misionářsky, ale byznysmensky. Ale stále mám dojem, že kromě Googlu a Applu většina stále využívá "kamenných" peněz. Exity a přeprodávání internetových firem nepovažuju z tohoto pohledu za vydělání peněz, odkud tedy ty prachy jsou? Pupujou je tam fondy, které je vydělaly na klasickém byznysu, resp. na finančních operacích.
Současnou situaci tedy já stále vnímám jako hledání modelu, který oba světy skutečně propojí, ne tedy modelu, který zvítězí. To bude nový impuls a tehdy skončí krize.
Doufám.
Je také zajímavé že v počátcích Internetu (Webu) byla reklama brána jako přinejlepším nutné zlo když už ne jako něco nemravného či nedůstojného.
Dneska, naproti tomu, se často bere jako jediný přípustný způsob zpoplatnění obsahu... (v karikaturní zkratce: informace mají být svobodné, a jediné jak na nich vydělat je něčím okolo - nejlíp AdWords...).