Vlákno názorů k článku Ian McKenzie: zavedení FUP byla nutnost od Dwarf11 - vyborna debata – opet prevazuji osobní pocity ...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 4. 2007 0:22

    Dwarf11 (neregistrovaný)
    vyborna debata – opet prevazuji osobní pocity nad realistickym zhodnocenim situace

    1) FUP: se zavedenim FUPu take nesouhlasim – ale kdo rikal ze Radiokom zavedou FUP v te nejhorsi mozne podobe (a al O2) ? Treba castecne snizeni rychlosti jen na P2P portech, jen ve spice, jen u vybranych uzivatelu (typicky provozovatelích WiFi AP na ADSL) je také FUP – takto je uplatňován operatory napr. ve Fr. nebo Britanii. Takovy FUP omezi opravdu jen procento dve, ostatni lidi vubec nic nepociti. Vzdyt i FUP od kabelovek se da unest – je to hlavne opet kyselina (O2) kdo zdima zákazníky.

    2) Absence FUPu u ostatních operatoru – především lokálních WiFi ISP-ku: vazne si myslite ze neomezuji vybrane porty ;-))

    3) KOnkurence: Aliatel, Contc., Nextra, Tele2, Telenor, eTel skoncili, GTS a Tiskali na prodej – opravdu to nevypada na prilis vstricne trzni podminky – vzhledem k marzim danym cenou (od O2) pronajmu mistni smycky, ci velkoobchodnim cenam O2 ADSL to ani jinak dopadnout nemohlo. Vzdyt trzni podíl kyseliny na ADSL je asi 80 % - tohle není nikde v Evrope – staci malotřídka aby bylo jasne ze to nakonec odskáče zakaznik

    4) KOnkurence II.: O2-jedina frma s konveregentnimi službami (mobil+pevna/ADSL) – tohle prece zavani průserem: O2 Duo – tomuhle produktu na tomto trhu nikdo nedovede konkurovat – a kde neni konurence, tam ...

    5) Novy vlastnik=Uspory na zákazníkovi: doporucuji zkusit zákaznickou linku O2 – prokousat se IVRem k zivemu operatorovi je téměř nemozne – rozhodne nejhorší customer care na trhu. Kolik milionu asi kyselina takhle usetrila na svých zákaznicích ?

    6) Pokud je pravda ze zrizeni DSL zákazníkovi O2 trva 5 dni a zpristupeni linky pro ADSL konkurence trva 25 dni, pak měli alternativci kyselinu i s CTU uz davno vypiskat …

    7) Agregace: Jeji zvýšeni na 1:50 je fakt hruza – to je podle me daleko horsi nez nejaky mlhavy prislib jakéhosi FUPu v daleke budoucnosti. Je fakt ze bezny clovek asi vůbec netusi o cem je rec … ale lidi znalych věci uz také malo není.
  • 26. 4. 2007 14:11

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    ad 1) - ony CRA definovaly, ze jsou vhodne jen pro socialni pripady ve smyslu pouzivani Internetu? Ze jsem si toho v reklame nevsiml...

    ad 2) co delaji lokalni amateri (prominte, ale ISP to nejsou ani omylem) mne nezajima, muj dvorni poskytovatel se chova korektne (proto je dvornim)

    ad 3) ono to uz tak v zivote byva, ze kdyz si neco pronajmu na dlouhou dobu, ze je to drahe, dokonce tak drahe, ze uverem (pokud nemate vlastni kapital) a porizenim vlastniho vyjde levneji... jste zrejme prilis mlad, ze jste k temto poctum nedospel...

    ad 4) Kdokoli jiny muze vytvorit to same... mobilnich i pevnolinkovych operatoru tu mame dost na takovy spojenectvi... jak to, ze to nikdo nechce udelat?


    Na zbytek reagovat je ztrata casu uplne...
  • 26. 4. 2007 22:25

    Lada (neregistrovaný)
    1) souhlas
    2) nekteri lokalni poskytovatele jsou mnohem vetsimi profesionaly nez O2 a CRA jini jsou zase opravdu amteri kteri si neco jen precetly a snazi se z toho vytriskat nejaky prachy.
    2)problem je ze draty telecomu jsme zaplatily mi nebo ansi predchudci z nasich dani. od toho by tu mela byt regulace a kdyz enbude regualce ani alternativni adsl providri tak ty co nemaj jinou moznost se pak pekne prohnou

    4) nemuze nikdo nema obe site ve vlastnictvy muze to fungovat jen an vzajemne dohode coz k tomu samemu ma dost daleko. Jak se propoji help desky, nastaveni site, atd?
  • 27. 4. 2007 10:59

    kope (neregistrovaný)
    Vážený pane,

    když jste dráty telecomu platil ze svých daní, tak jste na telefon čekal 10 let. Od revoluce telecom financoval síť ze svých zdrojů nebo z komerčních úvěrů, jako každý jiný soukromník. Regulace tu není kvůli z Vašich daní zaplaceným drátům, ale kvůli tomu, aby se vedle dominantního operátora mohl rozvinout trh. Mimochodem dráty ČEZu a jeho elektrárny jste také platil ze svých daní a nad účtem 3000,- Kč za měsíc za elektriku se vůbec nerozčilujete. Taky proč, můžete klidně přejít k jinému dodavateli.
  • 27. 4. 2007 18:21

    anonymní
    Jen je nutné říci i b:

    - Telecom měl až do konce roku 2000 monopol na místní, meziměstké a mezinárodní volání
    - Když mu to "nesypalo" tak, jak si nakreslil v PowerPointu, tak si nechal od ČTÚ a MF ČR schválit zdražení ceny za minutu o 62,5 %

    Pamatujete, jak se v Olšanské v listopadu 1998 demonstrovalo za levnější Internet?

    Jinak máte pravdu v tom, že regulace dnes by měla sloužit k tomu, aby se rozvíjel trh. Rostoucí podíl Telecomu ukazuje, že u nás to regulátor dělá blbě.
  • 30. 4. 2007 13:09

    J (neregistrovaný)
    Omyl, telecum financoval veskere site z nasich kapes - neodvadel nic ze svych miliardovych zisku do statni kasy. (Druha vec je, ze mu ze zakona bylo narizeno privest draty do kazdych kotehulek)

    Ostatne, stat (obcane) na to doplaceji jeste dnes, telecum draty ma, takze ma dal i svuj monopol a aby sme ho posilili, pridali sme k nemu jeste eurotel. Ti co tohle spiskali by meli viset na kandelabrech po Praze.
  • 1. 5. 2007 6:03

    Lad (neregistrovaný)
    jo, ze svych zdroju, kterych na nas narejzoval, pravidelne rocni zisky tam byly prece v radu nekolika miliard
  • 1. 5. 2007 6:02

    Lad (neregistrovaný)
    6) oficialne u O2 do 15 dnu (fakticky to ale bezi uz do 5 dnu), alternativcum to dela take do 15 dnu, ale spise presne za 14-15 dnu :-) Zbytek casu je rezie alternativniho operatora, u Radiokomunikaci trva TYDEN, nez tu smlouvu otevrou a prepisou do elektronicke podoby a zaeviduji u sebe.

    7) ano, je to horsi jak : u nekoho, kdo ma malo zakazniku (ten posledni op) anebo kdo jich ma hodne (O2)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).