To, co označujete slovem "prémiové" (otrockým převodem z anglického "premium"), se česky řekne "výběrové". Adjektivum "prémiové" zná čeština pouze ve spojení "prémiové spoření", což je finanční produkt, který dává kromě obvyklého úroku ještě prémii. (To dneska už moc lidí nezná, protože dneska je zázrak dostat vůbec nějaký úrok.)
Takže do budoucna mnemotechnická pomůcka: když k tomu nedávají prémii, není to "prémiové", ale "výběrové". :P
A abych nebyl úplně ofťopik: co se výběrových domén týče, tohle je přesně ten důvod, proč jsem od začátku tvrdil, že soukromé TLD jsou pyramidální kravinimum. Vzejdou z toho akorát zmatky, chaos, bordel a dosud nevídaná míra doménového parasitismu s nebývalým korupčním potenciálem. No, a už je to tady.
Pesimistu může život překvapit vždycky jenom příjemně. :o)
Možná nedokážu ocenit potenciál slova "sucks", ale proč si (například) M$ blokuje doménu .sukcs, když podobného efektu dosáhnu například registací domény microsoftjenahovno.cz a pod.
A co se týče cenové politiky .sucks, tak jim asi nic jiného nezbývá, protože už vdím jak firmy hromadně registrují takovou hovadskou doménu :)
Tak jistě, lidi by si zvykli na leccos, ale to zvykání je dlouhodobý proces s nejistým (a lokálním) výsledkem, tady se vrhne na trh .sucks a je nastaven pattern, když si zvyknete na apple.sucks, zvyknete si zároveň na *.sucks... A někdo si na to zvykne zase přes ikea.sucks, jiný přes kfc.sucks, další přes starbucks.sucks... A ve chvíli, kdy si kdokoliv bude chtít postěžovat na něco dalšího, ví přesně co zkusit.
Ano, mohlo by to fungovat třeba se sucks.com, ale přicházíte tím třeba o broccoli.sucks.com, protože brokolice prostě není ".com"... A sucks.com je už jen jedna z možností, kdežto .sucks je prostě jen jedna a svým významem univerzální.
Ano, to je slabina mé konstrukce, že totiž existence takové gTLD třeba nebude "skoro nikoho" zajímat. Navíc, kdyby se ujala, tak každá velká značka má nespokojené zákazníky, z nichž někteří klidně zasvětí svůj život "boji proti značce", takže by celá .sucks byla jednou velkou žumpou, kde pravděpodobně najdete nespočet negativních ohlasů na cokoliv... ovšem bez možnosti si jakkoliv ověřit, kolik nespokojených zákazníků to reálně znamená (či zda za tím nestojí konkurence).
Aneb máte pravdu, čas ukáže.
Přesně tak, nedokážete ocenit potenciál slova "sucks".
Rozdíl mezi microsoft.sucks a "microsoftjenahovno.cz a pod." spočívá v tom, že v prvním případě je celá doména sdělením a v anglicky mluvícím světě je to "volba číslo 1" jak říct to, co ten Váš druhý příklad. Jde tedy o doménu, na níž by člověk přirozeně hledal negativní názory na MS. A když zadáte do Google "microsoft sucks", bude to pravděpodobně to první, co vyleze...
Naproti tomu to Vaše "a pod." už samo říká, že microsoftjenahovno.cz je jen jedna z mnoha možností, jak by se taková doména mohla jmenovat.
Nebo ještě jinak, microsoft.sucks je "přirozeným agregátorem (či koncentrátorem)" negativní pozornosti, je to něco jako byste se ptal, k čemu je Heuréka, když stejně jako můžu na Heuréce zadat "Samsung UE48H6200", můžu v Google zadat "koupit Samsung UE48H6200", všechny informace na internetu jsou, jsou dohledatelné, tak k čemu nějaký agregátor...
Je zkrátka rozdíl mezi tím, zda jsou negativní názory na značku rozptýlené "po celém internetu" či zda existuje takto přirozené místo pro jejich hromadění (nebo ještě jinak, od microsoft.com k microsoft.sucks je krůček, od microsoft.cz k microsoftjenahovno.cz nejasná a dlouhá štreka).