vůbec nejstrašnější argumenty takovýchto lobbistů jsou typu "..ICT Unie ale upozorňuje, že Podle OSN v rámci srovnání eGovernmentu se Česko ze 193 zemí umístilo na 46. místě a oproti roku 2010 si tak pohoršilo o 13 příček. Znamená to tedy, že existují země, které v zavádění eGovernmentu nasadily mnohem rychlejší tempo než Česko."
a co jako? bože, proč musí být česká republika na nějakém vysokém místě na žebříčku, jehož vypovídající schopnost = 0?
další uváděné statistiky jsou opět jenom poměřováním si velikosti pindíků.. k ničemu to nevede, nikoho to nezajímá, na funkci to nemá vliv, akorát z toho má někdo trauma ;)
závěr z článku: česká republika potřebuje dále rozvíjet eGovernment služby, nicméně ICT unie v tomhle nijak nepomáhá
Svěřte to IT odborníkům. Výsledk bude uživatelsty nepřívětivý, bude vyžadovat nákup hardweru a požadavky zadavatele plnit jen částečně. Problém spočívá ve španém zadání. Zadání většinou vypracovává skupina vedoucích pracovníků, která většinou ani neví co vlastně jejich podřízení dělají. Navržené řešení tomu pak odpovídá. Zodpovědný přístup vyžaduje průzkum potřeb na uživatelské úrovni a průzkum HW, který je k dispozici. zakázka by se tudíž měla skládat ze dvou částí. Bez průzkumu totiž nelze nabídnout slušnou cenu. Dodavatelé IT to řeší vysokou cenou, aby pokryli náklady na přizpůsobení dodávky skutečným potřebám. To co píši je podložené několikanásobnou špatnou zkušeností. UCT Unie by měla hleda příčiny stavu ne u vlády, ale přrdnostně u sebe.
Datové schránky jsou celkem dost dobrý nápad a zajímavá věc. Jako abnormálně velký průser vidím v jejich podpoře. Ačkoliv funguje pro tento systém vlastní protokol tak není tolik otevřený. Pro Android existuje pár dost omezených readerů třetích stran a o propojení s dalšími službami 602 ani nemluvím. Co je fajn mi příjde vyplňování formulářů, ačkoliv v dobré šabloně Wordu by to možná zatěžovalo procesor o dost méně. Co se týká Czechpointu tak u toho na SW podporu narážím neustále - prakticky není žádná.
Co to je "popuplace" na tom ICT unijním webu superurednik.cz (kliknout na odkaz Ne)?
Je to tam od rána. To si to nemohli po sobě alespoň přečíst?
Dohromady je na té stránce pár vět.
Tito chtějí někomu kázat, jak se to má dělat?
Trapnost.
IMHO lobbystická mafie.
Že by tam nebo přímo unijním webu bylo něco o zpackaných IS např. registru vozidel, datových schránkách ad. - nic, protože jim jde o nemalé peníze.
ICT Unie je podle mne úplně obyčejná lobbystická organizace, samozřejmě nic proti tomu. Co e-governmentu týče - moc pěkně se o něm povídá, zejména na obecné úrovni; viz koneckonců článek. Problémem je realizace a zejména její důsledky. Podle stávajících zkušeností jdou prakticky vždy proti lidem - musí měnit své zvyky, chodit jinam, případně si pořizovat nové vybavení atd. No a samozřejmě v souhrnu nikdy nepřináší úspory, nejvýše se náklady odsouvají v čase či přenášejí jinam.
Velmi zajímavá je otázka rozhodování odborníků. Obávám se, že by zde musela být ještě silnější korekce nežli u rozhodování politiků - odborníci v ICT mají tendenci považovat téměř všechny uživatele rovněž za ICT odborníky a tu zbývající většinu za debily, kterými nemá cenu se zabývat.
Jinak ten superúředník by nemusela být špatná věc, pokud by se choval jako osvícený diktátor :-). Ona kampaň je ovšem dost hloupá.