Vlákno názorů k článku Ideální portálová homepage: nesplnitelný sen? od Jirka Lahvička - Buttonek 120x60 NENÍ HTML produkt. iLayer je přesně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 4. 2002 14:26

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Buttonek 120x60 NENÍ HTML produkt. iLayer je přesně popsaný formát (jenom je známý ještě asi pod dvaceti jinými názvy, bůhvíproč má každý pocit, že když to jinak pojmenuje, ohromí inzerenty "novým" formátem) s podstatně užší definicí než Flash. Je to formát využívající technologie Flashe, stejně jako Flashový banner.
  • 19. 4. 2002 10:49

    Andrej Čírtek (neregistrovaný)
    1) Portálem MSN jsem myslel MSN.com, nikoliv český zárodek. V původní verzi článku byly asociovány linky. Ty ale odstranil editor.
    2)Co se týče standardu zpravodajství na Atlasu, ať srovná každý sám (mimochodem je s podivem, že Atlas nemá "vlastní" zprávy na HP jako defaultní zdroj):
    http://www.atlas.cz/zpravodajstvi.asp
    http://muj.seznam.cz/?akce=aktualne
    http://zpravy.centrum.cz/
    Tiscali a iDnes jsou jiný soudek.
    3) Za nepřesnost s fulltextem Atlasu a chybějící info, že se jedná o tři kliky ZA DEN, se omlouvám.
    4)Co se týče toho, zda erotika patří nebo nepatří do katalogu Atlasu, z hlediska metodiky sledování návštěvnosti samozřejmě nikoliv. Z hlediska reality ať si každý obrázek sám. Faktem je, že erotika je přístupná přímo z HP přes odkaz uváděný jako součást katalogu.
    To, že Seznam nemá erotiku na HP, je fakt, ale nijak to nesouvisí s tvrzením, že se může asi jednat o nejnavštěvovanější součást katalogu.
    5)K pochopení odpovědi Seznamu: Uveřejnil jsem ji doslova a mě do té doby neznámý termín "interval prokliků" jsem si vyložil tak, že musí dojít k 30 000 - 80 000 zobrazení reklamy, aby došlo k jednomu kliknutí. Také se mi to ale nezdá, ať se vyjádří někdo ze Seznamu.
    K jednotlivým druhům rekl. produktů Seznamu na HP: Jsou dvojího druhu - HTML produkty (např. buttonek) a flashové produkty. Seznam v odpovědi mluvil o "HTML a i-layerech" bez bližší specifikace, což jsem pochopil tak, že i-layery míní v tomto konkrétním případě flashe obecně.
    Opět by se hodila reakce Seznamu.
  • 19. 4. 2002 9:08

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Hledání ideální homepage se ještě více zkomplikuje, vezme-li se v úvahu existence portálů typu MSN, Tiscali a koneckonců i iDNES, tedy takových, které nemají vyhledávací katalog a snaží se uživatele dotlačit k tomu, aby v maximální míře používal pro zjištění informací jejich vlastní obsah (jenž je zpravidla o třídu bohatší než u portálů, které katalog mají)."

    Předpokládám, že tvrzení, že MSN (aspoň česká mutace) má bohatý vlastní obsah, byl pokus o vtip :-) iDnes vlastní katalog i hledání má.



    "Atlas je totiž jediným z významných českých portálů, jenž nemá vlastní kvalitní zpravodajský obsah."

    Nabudu tvrdit, že naše přebírané plné zprávy ČTK splňují definici vlastního kvalitního zpravodajského obsahu, proč však víceméně totéž třeba na Centru definici splňuje, to nechápu.


    "Na titulní straně Atlasu návštěvníci nejvíce zajímá katalog, následuje fulltextové vyhledávání, odkazy na další služby Atlasu v horní liště a levém sloupci, přístup k emailu a přihlášení do MiniPasu (systém registrace uživatelů Atlasu). Na jednoho návštěvníka homepage připadají asi dva až tři kliky."

    Vyhledávání na titulce Atlasu není fulltextové, hledá nejdříve v katalogu. Na jednoho návštěvníka připadají dva až tři kliky NEBO JINÉ AKCE (ODESLÁNÍ FORMULÁŘE...) DENNĚ (velké písmo je vynechaná část odpovědi, bez níž údaj postrádá smysl).



    "Co se týče Centra a Seznamu (které údaj o nejodklikávanějším odkazu neposkytly), lze se dohadovat, že nejnavštěvovanějším prvkem na titulní straně bude katalog, v jehož rámci suverénně povede kategorie erotických odkazů (jenž tvoří obvykle minimálně čtvrtinu celkové návštěvnosti katalogu, což bude ostatně platit i pro katalog Atlasu)."

    Seznam nemá na hp přímý link na kategorii Erotika. Erotika (sex.atlas.cz) netvoří vůbec žádnou část návštěvnosti katalogu Atlasu, protože je v iDotu i všude jinde od katalogu oddělena a tudíž počítána samostatně (podobně je oddělen katalog obchodů obchody.atlas.cz a katalog cestovních kanceláří, který spadá pod cestovani.atlas.cz).



    "Seznam banner 468x60 vůbec nenabízí a pro účely tohoto článku poskytl informaci, že "interval prokliků za období jednoho týdne je u HTML a i-layeru [termíny označující souhrnně všechny reklamní produkty, které jsou na homepage Seznamu nabízeny - pozn. aut.] na dle kreativy 30.000-80.000". Jinými slovy: na 30.000, resp. 80.000 zobrazení připadá jedno kliknutí, což znamená CTR v řádu tisícin procenta."

    Nevím, jak zněla celá odpověď Seznamu, ale autor ji evidentně vůbec nepochopil - CTR bude spíše v řádu desetin procent až procent, ne tisícin procenta. HTML se bude nejspíš vztahovat na rozbalovací menu v pravém sloupečku (teď Multimarket), iLayer je proprietární pojmenování Seznamu pro průhlednou Flashovou vrstvu, pomocí níž byla realizována nedávno např. kampaň Vitany. NEJSOU to tedy všechny reklamní produkty, které Seznam na titulce nabízí (další je třeba textová reklama a buttonek 120x60). Při mnou odhadovaném počtu PV homepage Seznamu 7.000.000 za týden by CTR udávané ve zkomoleném citátu bylo zřejmě 0,43 - 1,14 %.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).