Pevná pozice Seznamu je patrně dána známým efektem "domácí stránky" - většina uživatelů českého Internetu má nastavený Seznam, takže při každém přístupu do Internetu se nejprve objeví právě tam, přestože se ve skutečnosti chystá někam úplně jinam.
a
Pokud jde o portály, nejdelší dobu stráví uživatelé na jedné stránce Redboxu (1,46 min.), za nímž následuje Seznam (1,22). Takřka bez rozdílu jsou výsledky Atlasu (1,07) a Centra (1,06), což by mohlo leckoho překvapit, protože skladba jejich služeb je dosti rozdílná. Poměrně málo času tráví uživatelé na jedné stránce Quicku (0,89) a VOLného (0,86).
Nevylucuji. Jednoduse proto, ze nemuzete zjistit, jak dlouho se uzivatel na stranku kouka. Takze stravena doba je do znacne miry cislo vycucane z prstu.
Tedy pokud me pamet neklame, tak iDot ji urcuje tak, ze nejakym pruzkumem zjistil, ze pokud dva hity jsou od sebe mene nez 18 minut, tak je to jedna session, pokud vice, jsou to dve session. Pak spocte delku sessions a ma to.
Takze pokud se vam pri kazdem startu noveho okna IE natahne Seznam, tak pokud browsite po Internetu a v dostatecne malych intervalech otevirate nova okna, tak z pohledu iDotu porad browsite po Seznamu.
Cela tyto mereni jsou dost na nic. Ohledne casu, ja mam otevrenou napr. Lupu cely den a sem tam kliknu neco prectu, takze z toho vyjde, ze jsem na Lupe byl 5 hodin na jedne strance. Stejne tak je to s 20 dalsimi okny ktera mam otevrena... Unikatni uzivatele taktez nevypovidaji vubec nic, to ze nekdo omylem otevre stranku neznamena ze je dana sluzba nejnavstevovanejsi... a cim je adresa znamejsi tim spis ji nekdo jen tak otevre aniz tam nic delat nebude. Cisla sice zajimava, ale zhlediska nejakeho hodnoceni serveru mezi sebou uplne na nic. Nekdo tady, nebo jinde, zavrhnul hodnoceni podle poctu zobrazenych stranek, ale sorry, prave zobrazene stranky asi nejvic vypovidaji o tom, jestli nekdo danou sluzbu pouziva nebo ne. Opravte me..
problem je v prumeru poctu PV na 1 uzivatele. podle vas muze ciste teoreticky mit server vysokou navstevnost dle PV, ale pritom muze tyto strany "naklikat" pouze jeden uzivatel. bude pak ten server mit vysokou "navstevnost" nebo nebude?
Taky si myslim, že nejdelší strávenou dobu u mě zabírají stránky, které mě v tu chvíli zrovna nezajímají (třeba protože jsem v jiném okně nebo si čtu poštu, ladím rádio, blbnu se psem, jdu si uvařit čaj...). Proto mám jako start page about:blank -- kdyby ji iDot měřil, inzerenti by se o ni prali. ;-)
Dneska se u mě třikrát stavoval kamarád z vedlejšího domu, jindy se u nás zastaví tak dva lidé, ale obvykle jen jednou za den. Máme doma dneska větší návštěvnost?
Klepnutí nemusí být jediná aktivita, třeba se do zblbnutí koukám pořád dokola na nějaký pěkný banner. ;-)
Mě nezajímají průměrné hodnoty. Mě zajímá rozložení hodnot v četnosti: X1 lidí si prohlédne Y1 stránek za Z1 minut; X2 lidí si prohlédne Y2 stránek za Z2 minut ... Xn lidí si prohlédne Yn stránek za Zn minut.
Délka doby strávené na webu se liší velmi výrazně, průměrné hodnoty tu ze statistického hlediska nemají průkaznost.
Me treba zajima, kolik tam ten clovek videl, co si prohlidnul, jake trasy podnikal, ale take mi zajima, kolik tam byl celkem casu. A ten celkovy cas jde odhadnout velmi dobre. Staci si udelat dobry statisticky system.
Muj je treba prumerne 60 minut s tim, ze se nepocita prohlizeni posledni stranky...
S tim odchazenim z HP Seznamu to nebude tak zle. Podivejte se na Navrcholu na statistiku Patro.cz. Normalne maji asi 2000 - 3000 navstev, ale kdyz si plati douradkovou textovou reklamu na HP Seznamu, tak vyleti treba na 6000. Vzhledem k tomu, ze je na HP Seznamu spousta jine graficke, blikajici a roztahujici se reklamy, tak klobouk dolu.
Zda se, ze textova reklama ma v tomto pripade vice nez jednoprocentni ucinnost.