Autor svoje nepochopení potenciálu docela mistrně skryl za vcelku neutrální poslední odstavec. POtenciál není v vytváření fiktivních přátel/nepřátel, fanouškovských sítí, tvoření stupidních kvízu během pěti minut a ani spamovaním o novinkách. Jedná se především o komunikační otevřenou platformu, o možnostech vývoje aplikací nejen v rámci facebooku, ale i mimo něj a následné propojení. Díky api connections které face nabízí je možné propojeit i vlastní webové projekty a tady už opravdu veškerá omezení padají. To o co se autor opírá je pouze množství neúspěšných pokusů, vycházejících ze špatného provedení, přehnaného očekávání a myšlenková prázdnota neúspěšných kampaní. Pokud chybí myšlenka je snadné neúspěšnost hodit na nefunkčnost social site.... Zásadní rozpor je v tom že nemůžeme k SMM přistupovat se starou optikou a snažit se prázdnotu produktu či služeb schovat za pestrý vizuál, líbivý claim, či "cute" logo...to ve SMM nefunguje a chce to nápad a zaujetí....spolutvorba ja zaklínadlo doby a jediný nástroj interakce....viz nejmenovaný fast food řetězec a jeho kampaň vyměn burgra za přítele (smázneš frienda z face a dáme ti burgr :-)) jako moc pěkný projekt z českých luhů a hájů považovaji Shine your city green a další přijdou.
heh a proč v článku nahoře je zrovna Lidé.cz? xD .. bych spíš to samé řekl o libku :-) .. to je daleko víc návykové než Lidé.cz, a ted vynechám ty dementní pipinky s polonahýma fotkama které když denně nemaj aspon 15komentářů u fotek tak se jim zhroutil svět xD ..
návykové, tak jak ted nově FB :-) .. ehm díváte se na libko moc zvrchu xD ..dá se tam i normálně pokecat, jeno musíte očima filtrovat ty dementní diskuze xD
ale FB má výhodu spodní věkové hranice, takže je zde alespoň částečné filtrování žákyň a žáků základních škol, navíc jsou tyto české projekty o několik levelů níže než FB co se týče designu a vůbec GUI ale uživatelského horroru MySpace zatím nedosahují
..co se vám nelíbí na MySpace? .. já tam teda profil nemám(a ani mít nebudu) xD ale vzhledově se mi líbí, i profily mají dobře udělané :-) .. podobně jako Lidé.cz
Nápodobně :),ale dostal jsem se také do stavu, kdy nemusim zkouset kazdou blbinu ktera zrovna je popularni nebo modni. Pokud pro me nema skutecny prinos...
navíc díky FB odpadá pro mně jediný důvod pro používání MS a to, že tam jsou kultovní "celebrity" a zajímavé nové objevy zejména z hudební oblasti, ale nyní jsou tito lidé i na FB a nebo tam mají fanouškovské či oficiální stránky
Jsem rád, že jsi to napsal za mě. Facebook a jeho možnosti ještě dlouho nebudou pochopeny naprostou většinou lidí. To proto, že směs realizátorů, co momentálně dělá reklamu, je hnána setrvačností principů masmedií. Než pochopí co a jak, bude to trvat, bude to bolet a bude je to stát peníze.
Potencial "komunikacni otevrene platformy" prece spociva v tom ze vam "friendove" budou dobrovolne sirit "viraly" a navzajem si doporucovat cool vecicky, nebo snad jeste v necem jinem ? Schopnost propojovat cokoli pres jakekoli API ma tak 0.05% uzivatelu FB, zbyte ma xixi blogisek KdEsZiPisZeHoWaDiNy s "friendama", ne ? Co jako cekate ze budou oni "spolutvurci" spolutvorit nez jen "pestre vizualy" atd... ?
Vas "pekny" projekt jsem si vygoogloval protoze jsem o nem nikdy neslysel (holt nejsem na FB a nebudu) a to je teda neco, ucit lidi ze maji pri cisteni zubu zavrit vodu tim ze budou mit zeleneho panacka na Google Maps...
Chteji vasi zakaznici kampane zamerene na zakazniky nebo na "pionyry" z seste obecne ?
Obávám se, že GHOI by v případě diskuse asi vyhrál... osobně taky nemám pocit, že ty tuny jednoduchých lidiček na FB, lidech, libku (to bude asi libimseti.cz..?) a podobně jsou něčím víc než jen masou, stejnou jako před pár lety u televizí. Obecně internet je pěkné místo, vznikají tam hezké aplikace, jistě, ale omezovat či vázat to na FB a spol... jistě, pro marketing to možná bude prostě další hřiště (noviny, časopisy; rádio, TV; na netu bannery, FB, ...) ale kromě toho to nic tak přelomového nepřináší.
Hmmmm, to je prostě to nepochopení. Nechci se pouštět do vášnivé diskuze, protože z každé věty věty je cítit to co je zmíněno ke konci v závorce. V té chvíli, mě napadá jediná otázka a to je jestli si tvoříte vlastní úsudek na základě vlastní zkušenosti či pár "chytrých" článků z prostředí českého internetu? V jedné věci ale máte pravdu a to jsou ti pionýři...ovšem vzal jste to z druhé strany, ne pro pionýry, ale pionýři v dnešní době tvoří a zkouší a utvářejí podobu SMM. Dneska připravujeme šamblony, dle kterých se za pár let budou sekat prefabrikované kampaně, tak jak to chápe dnešní pohled na komerční komunikaci. A pravda je že to chce ještě nějaký čas a pro nás čechy přesvědčené primárně o tom že něco nejde než de, to platí dvojnásobek. Držím palce a připiju si s Vaší poloprázdnou sklenicí svou poloplnou :-)