heh a proč v článku nahoře je zrovna Lidé.cz? xD .. bych spíš to samé řekl o libku :-) .. to je daleko víc návykové než Lidé.cz, a ted vynechám ty dementní pipinky s polonahýma fotkama které když denně nemaj aspon 15komentářů u fotek tak se jim zhroutil svět xD ..
návykové, tak jak ted nově FB :-) .. ehm díváte se na libko moc zvrchu xD ..dá se tam i normálně pokecat, jeno musíte očima filtrovat ty dementní diskuze xD
ale FB má výhodu spodní věkové hranice, takže je zde alespoň částečné filtrování žákyň a žáků základních škol, navíc jsou tyto české projekty o několik levelů níže než FB co se týče designu a vůbec GUI ale uživatelského horroru MySpace zatím nedosahují
..co se vám nelíbí na MySpace? .. já tam teda profil nemám(a ani mít nebudu) xD ale vzhledově se mi líbí, i profily mají dobře udělané :-) .. podobně jako Lidé.cz
navíc díky FB odpadá pro mně jediný důvod pro používání MS a to, že tam jsou kultovní "celebrity" a zajímavé nové objevy zejména z hudební oblasti, ale nyní jsou tito lidé i na FB a nebo tam mají fanouškovské či oficiální stránky
Autor svoje nepochopení potenciálu docela mistrně skryl za vcelku neutrální poslední odstavec. POtenciál není v vytváření fiktivních přátel/nepřátel, fanouškovských sítí, tvoření stupidních kvízu během pěti minut a ani spamovaním o novinkách. Jedná se především o komunikační otevřenou platformu, o možnostech vývoje aplikací nejen v rámci facebooku, ale i mimo něj a následné propojení. Díky api connections které face nabízí je možné propojeit i vlastní webové projekty a tady už opravdu veškerá omezení padají. To o co se autor opírá je pouze množství neúspěšných pokusů, vycházejících ze špatného provedení, přehnaného očekávání a myšlenková prázdnota neúspěšných kampaní. Pokud chybí myšlenka je snadné neúspěšnost hodit na nefunkčnost social site.... Zásadní rozpor je v tom že nemůžeme k SMM přistupovat se starou optikou a snažit se prázdnotu produktu či služeb schovat za pestrý vizuál, líbivý claim, či "cute" logo...to ve SMM nefunguje a chce to nápad a zaujetí....spolutvorba ja zaklínadlo doby a jediný nástroj interakce....viz nejmenovaný fast food řetězec a jeho kampaň vyměn burgra za přítele (smázneš frienda z face a dáme ti burgr :-)) jako moc pěkný projekt z českých luhů a hájů považovaji Shine your city green a další přijdou.
Potencial "komunikacni otevrene platformy" prece spociva v tom ze vam "friendove" budou dobrovolne sirit "viraly" a navzajem si doporucovat cool vecicky, nebo snad jeste v necem jinem ? Schopnost propojovat cokoli pres jakekoli API ma tak 0.05% uzivatelu FB, zbyte ma xixi blogisek KdEsZiPisZeHoWaDiNy s "friendama", ne ? Co jako cekate ze budou oni "spolutvurci" spolutvorit nez jen "pestre vizualy" atd... ?
Vas "pekny" projekt jsem si vygoogloval protoze jsem o nem nikdy neslysel (holt nejsem na FB a nebudu) a to je teda neco, ucit lidi ze maji pri cisteni zubu zavrit vodu tim ze budou mit zeleneho panacka na Google Maps...
Chteji vasi zakaznici kampane zamerene na zakazniky nebo na "pionyry" z seste obecne ?
Hmmmm, to je prostě to nepochopení. Nechci se pouštět do vášnivé diskuze, protože z každé věty věty je cítit to co je zmíněno ke konci v závorce. V té chvíli, mě napadá jediná otázka a to je jestli si tvoříte vlastní úsudek na základě vlastní zkušenosti či pár "chytrých" článků z prostředí českého internetu? V jedné věci ale máte pravdu a to jsou ti pionýři...ovšem vzal jste to z druhé strany, ne pro pionýry, ale pionýři v dnešní době tvoří a zkouší a utvářejí podobu SMM. Dneska připravujeme šamblony, dle kterých se za pár let budou sekat prefabrikované kampaně, tak jak to chápe dnešní pohled na komerční komunikaci. A pravda je že to chce ještě nějaký čas a pro nás čechy přesvědčené primárně o tom že něco nejde než de, to platí dvojnásobek. Držím palce a připiju si s Vaší poloprázdnou sklenicí svou poloplnou :-)
Obávám se, že GHOI by v případě diskuse asi vyhrál... osobně taky nemám pocit, že ty tuny jednoduchých lidiček na FB, lidech, libku (to bude asi libimseti.cz..?) a podobně jsou něčím víc než jen masou, stejnou jako před pár lety u televizí. Obecně internet je pěkné místo, vznikají tam hezké aplikace, jistě, ale omezovat či vázat to na FB a spol... jistě, pro marketing to možná bude prostě další hřiště (noviny, časopisy; rádio, TV; na netu bannery, FB, ...) ale kromě toho to nic tak přelomového nepřináší.
Jsem rád, že jsi to napsal za mě. Facebook a jeho možnosti ještě dlouho nebudou pochopeny naprostou většinou lidí. To proto, že směs realizátorů, co momentálně dělá reklamu, je hnána setrvačností principů masmedií. Než pochopí co a jak, bude to trvat, bude to bolet a bude je to stát peníze.
Nápodobně :),ale dostal jsem se také do stavu, kdy nemusim zkouset kazdou blbinu ktera zrovna je popularni nebo modni. Pokud pro me nema skutecny prinos...