Vlákno názorů k článku Iluze a realita sociálních sítí od Jaroslav Souček - Autor svoje nepochopení potenciálu docela mistrně skryl za...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 4. 2009 12:39

    Jaroslav Souček
    Autor svoje nepochopení potenciálu docela mistrně skryl za vcelku neutrální poslední odstavec. POtenciál není v vytváření fiktivních přátel/nepřátel, fanouškovských sítí, tvoření stupidních kvízu během pěti minut a ani spamovaním o novinkách. Jedná se především o komunikační otevřenou platformu, o možnostech vývoje aplikací nejen v rámci facebooku, ale i mimo něj a následné propojení. Díky api connections které face nabízí je možné propojeit i vlastní webové projekty a tady už opravdu veškerá omezení padají. To o co se autor opírá je pouze množství neúspěšných pokusů, vycházejících ze špatného provedení, přehnaného očekávání a myšlenková prázdnota neúspěšných kampaní. Pokud chybí myšlenka je snadné neúspěšnost hodit na nefunkčnost social site.... Zásadní rozpor je v tom že nemůžeme k SMM přistupovat se starou optikou a snažit se prázdnotu produktu či služeb schovat za pestrý vizuál, líbivý claim, či "cute" logo...to ve SMM nefunguje a chce to nápad a zaujetí....spolutvorba ja zaklínadlo doby a jediný nástroj interakce....viz nejmenovaný fast food řetězec a jeho kampaň vyměn burgra za přítele (smázneš frienda z face a dáme ti burgr :-)) jako moc pěkný projekt z českých luhů a hájů považovaji Shine your city green a další přijdou.
  • 7. 4. 2009 13:46

    GHOI (neregistrovaný)
    Potencial "komunikacni otevrene platformy" prece spociva v tom ze vam "friendove" budou dobrovolne sirit "viraly" a navzajem si doporucovat cool vecicky, nebo snad jeste v necem jinem ? Schopnost propojovat cokoli pres jakekoli API ma tak 0.05% uzivatelu FB, zbyte ma xixi blogisek KdEsZiPisZeHoWaDiNy s "friendama", ne ? Co jako cekate ze budou oni "spolutvurci" spolutvorit nez jen "pestre vizualy" atd... ?
    Vas "pekny" projekt jsem si vygoogloval protoze jsem o nem nikdy neslysel (holt nejsem na FB a nebudu) a to je teda neco, ucit lidi ze maji pri cisteni zubu zavrit vodu tim ze budou mit zeleneho panacka na Google Maps...
    Chteji vasi zakaznici kampane zamerene na zakazniky nebo na "pionyry" z seste obecne ?
  • 7. 4. 2009 15:14

    Jaroslav Souček
    Hmmmm, to je prostě to nepochopení. Nechci se pouštět do vášnivé diskuze, protože z každé věty věty je cítit to co je zmíněno ke konci v závorce. V té chvíli, mě napadá jediná otázka a to je jestli si tvoříte vlastní úsudek na základě vlastní zkušenosti či pár "chytrých" článků z prostředí českého internetu? V jedné věci ale máte pravdu a to jsou ti pionýři...ovšem vzal jste to z druhé strany, ne pro pionýry, ale pionýři v dnešní době tvoří a zkouší a utvářejí podobu SMM. Dneska připravujeme šamblony, dle kterých se za pár let budou sekat prefabrikované kampaně, tak jak to chápe dnešní pohled na komerční komunikaci. A pravda je že to chce ještě nějaký čas a pro nás čechy přesvědčené primárně o tom že něco nejde než de, to platí dvojnásobek. Držím palce a připiju si s Vaší poloprázdnou sklenicí svou poloplnou :-)
  • 8. 4. 2009 12:52

    MoB (neregistrovaný)
    Obávám se, že GHOI by v případě diskuse asi vyhrál... osobně taky nemám pocit, že ty tuny jednoduchých lidiček na FB, lidech, libku (to bude asi libimseti.cz..?) a podobně jsou něčím víc než jen masou, stejnou jako před pár lety u televizí. Obecně internet je pěkné místo, vznikají tam hezké aplikace, jistě, ale omezovat či vázat to na FB a spol... jistě, pro marketing to možná bude prostě další hřiště (noviny, časopisy; rádio, TV; na netu bannery, FB, ...) ale kromě toho to nic tak přelomového nepřináší.
  • 16. 4. 2009 18:47

    WushMysterio (neregistrovaný)
    Jsem rád, že jsi to napsal za mě. Facebook a jeho možnosti ještě dlouho nebudou pochopeny naprostou většinou lidí. To proto, že směs realizátorů, co momentálně dělá reklamu, je hnána setrvačností principů masmedií. Než pochopí co a jak, bude to trvat, bude to bolet a bude je to stát peníze.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).