FINANCE.czFINANCE.cz

Příspěvkové Indiegogo ohlásilo spolupráci s platebním zpracovatelem Adyen

8. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Adyen jako takový celosvětově zvládá 187 měn a 218 platebních způsobů. Indiegogo jej prozatím využije pro snahu vybudovat si náskok v Evropě a v Kanadě.

Indiegogo, platforma na veřejné vybírání peněžních příspěvků — založená v roce 2008 v Americe, ale s ambicí světovou — ohlásila počátkem týdne spolupráci s Adyenem, zpracovatelem plateb. Adyen bude pro Indiegogo prozatím zpracovávat převody z Evropy a z Kanady.

Platební zpracovatel je důležitý pro pokračování průniku Indiegogo do Evropy. Mezi různými evropskými zeměmi jsou totiž velké rozdíly v tom, jak jsou lidé zvyklí platit online. Například v Německu se v roce 2011 zaplatilo kartami jen 17 % objemu všech online plateb, zatímco ve Velké Británii to činilo 56 % (uvádí Fortune). Nizozemí je kupříkladu zas ojedinělé svým domácím platebním systémem iDEAL. Ayden přitom celosvětově zvládá platby ve 187 měnách a 218 místními způsoby. V roce 2012 převedl celkem 10 miliard dolarů.

Indiegogo je hlavním rivalem známějšího Kickstarteru; samo o sobě tvrdí, že je větší (a založeno bylo dříve). Od Kickstarteru se podstatně liší volnějším přístupem ke kampaním. (Více se můžete dočíst v našem podzimním rozhovoru se spoluzakladatelkou Indiegogo, Danae Ringelmann.) Indiegogo jasně cílí na to, aby bylo platformou světovou.

Když se Kickstarter vydal loni v říjnu do Británie, Indiegogo odpovědělo začátkem prosince otevřením se nejen Británii, ale i Německu, Francii a Kanadě. Zatím nabízí web přeložený do němčiny a do francouzštiny a příjem liber, eur a kanadských dolarů. Vlastní kampaně se zobrazují nadále v angličtině — jak byly zadány — a vybrány z celého světa, ale Indiegogo se chce postupně zaměřit na vyzdvihování kampaní místních.

CIF25

Indiegogo uvádí, že od prosincového kroku se mezinárodní aktivita na Indiegogo zvedla o 20 % (neuvádí však, čeho dvacet procent), a právě to společnost povzbuzuje k podpoře místních platebních způsobů ve snaze umožnit kampaním vybrat více.

Indiegogo svým volným přístupem nikdy nebránilo v tom, aby si kampaň založil kdokoli odkudkoli, a by na ni přispíval kdokoli odkudkoli, pokud je schopen převést peníze podporovaným způsobem. Je však všeobecně známo a opakovaně vyzkoušeno, že lokalizace (nejen překlad do místního jazyka, ale uzpůsobení místním zvyklostem) pomáhá podstatně.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).