Nevím, jak sledovat individuální uživatele. Máme (resp. budeme mít) pouze agregované statistiky (viz HitBox), např. doba strávená na serveru apod.
Kvalitní registrace v katalogových vyhledávačích (lze obsáhnout cca 5-10 dotazů podle míry konkurence) a optimalizace stránek pro fulltextové vyhledávače se vyplatí. Kompletní statistiku z HitBoxu máme jen za včerejší den, počítal jsem to a celkem přišlo přes vyhledávače 22 prokliků (12 ze Seznamu, 7 na dotaz "rasismus"). Nevím, na kolik je to objektivní číslo, ale z celkového počtu 203 návštěv to představuje téměř 11% ...
Co se týče komunity - máme čtenáře s jasným profilem, spojuje je zájem o aktivity společnosti Člověk v tísni a obecněji zájem o lidská práva. Prostředky budování komunity vidím v individuálním přístupu ke čtenáři, v posilování vzájemných vztahů mezi tvůrci obsahu a čtenáři, podněcování obousměrné komunikace. V podstatě by se ze čtenáře měl stát spolutvůrce obsahu, čtenář musí mít pocit, že Infoservis je tak trochu jeho, musí mít možnost ovlivnit obsah, vyjádřit svůj názor - pro příklad nechoďme daleko, jsme přece na Lupě. Konkrétně to v ideálním případě znamená:
Oni ty útoky na New York a Washington neměly zase až tak velký vliv, Infoservis o nich přímo neinformoval, spíš se později věnoval a věnuje válce v Afghánistánu.
Vyhledávače smysl určitě mají, protože denně přichází přes české katalogy minimálně deset lidí, podle aktuálních statistik zejména na dotazy "rasismus" a "neonacismus". Dotazy "Taliban" nebo "Afghánistán" už asi nejsou hitem, přestože na oba dotazy má Infoservis v katalogových vyhledávačích jako Seznam a spol. velmi dobré umístění. Zatím však stránky nejsou optimalizovány pro fulltextové vyhledávače.