Vlákno názorů k článku Infoservis - zvyšování návštěvnosti od Martin Kopta - Nevím, jestli by se uživatelům líbilo, kdybyste měli...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 12. 2001 0:33

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Nevím, jestli by se uživatelům líbilo, kdybyste měli neagregované statistiky. Ale myslím, že by stálo zato sledovat určité typy uživatelů zvlášť. Zvlášť uživatele, kteří přijdou přes reklamu, zvlášť ty, které doporučí čtenář... Zjistíte tak, který typ propagace přivádí jednorázové a který stálé čtenáře, jak často se vracejí a která témata je zajímají. Ovšem tohle asi od HitBoxu a NaVrcholu očekávat nemůžete. Dá se to (to vracení) zjistit jen přes cookie nebo registraci v systému, a to byste si museli hlídat sami. Registraci zatím nedoporučuji.
  • 6. 12. 2001 0:06

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Dala by se vytvořit. Stačí logovat přístupy na skript "doporučit" a pak zformulovat odkaz tak, aby se dalo rozeznat, kdy uživatel přišel na doporučení. Pak by stálo zato sledovat, jestli si přečetl i další stránky, a jestli se vrátil.

    Myslím, že doporučení přátelům by mělo být co nejjednodušší. Nevím, jestli bude zajímavější odeslat to skriptem ze serveru, nebo otevřít email... To druhé je pohodlnější pro příjemce (poslal mi to člověk), to první pak pro čtenáře.

    mailto:prijemce@server.cz?subjet=[Infoservis]%20Nadpis%20clanku&body=http://www.infoservis.cz/doporuceni.php?id=123456

    Obávám se, že jelikož ne všechny poštovní klienty umí převzít z prohlížeče všechny argumenty (Eudora před rokem vzala jen první), bude bezpečnější použít serverový skript. Pokud necháte odesilatele připsat osobní vzkaz, měla by se odesílací stránka otevřít v novém okně, aby nepřišel o otevřený článek...

    Ale to je jen můj postřeh.
  • 29. 11. 2001 12:31

    Jiří Brázda (neregistrovaný)
    Ano, to jsme otevřeli téma viral marketing, osobně nemám žádné zkušenosti s účinností této funkce, ale také ji považuji za nezbytnou a pokud její účinnost bude malá, je třeba se zamyslet nad tím, proč tomu tak je (když neberu v potaz nezajímavost obsahu, pořád to mohou být bariéry použitelnosti a podobně). Myslím, že vůbec zkušenosti s viral marketingem nejsou u nás moc velké, ale vidím v tom velmi silný nástroj. V prostředí offline funguje "word of mouth" tak ke skupině max. deseti lidí, v propojených sítích je toto číslo mnohem větší. Osobně se těším na příchod MMS, pak budou možnosti mnohem větší.

    Možná by byla zajímavá nějaká konkrétní statistika používání funkce "poslat emailem" nebo "doporučte přátelům" apod. Víte o nějaké?
  • 29. 11. 2001 10:53

    Dominik Zunt (neregistrovaný)
    Zda se mi, ze tlacitko na zasilani clanku pratelum je nezbytnou soucasti propagace serveru. Casto se stane, ze si clovek prohlizi stranky odnekud, kde nema jednoduchy pristup ke svemu obvyklemu mailu(Outlook), a tak posle odkaz na clanek timto zpusobem. Navic je to pohodlnejsi nez kopirovat cely text do schranky, atd... Tato tlacitka vyuzivam velice casto a opet opakuji, povazuji je za nezbytna.
  • 28. 11. 2001 17:35

    Jiří Brázda (neregistrovaný)

    Nevím, jak sledovat individuální uživatele. Máme (resp. budeme mít) pouze agregované statistiky (viz HitBox), např. doba strávená na serveru apod.

    Kvalitní registrace v katalogových vyhledávačích (lze obsáhnout cca 5-10 dotazů podle míry konkurence) a optimalizace stránek pro fulltextové vyhledávače se vyplatí. Kompletní statistiku z HitBoxu máme jen za včerejší den, počítal jsem to a celkem přišlo přes vyhledávače 22 prokliků (12 ze Seznamu, 7 na dotaz "rasismus"). Nevím, na kolik je to objektivní číslo, ale z celkového počtu 203 návštěv to představuje téměř 11% ...

  • 28. 11. 2001 17:10

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ještě jsem se zapomněl zeptat, jestli se těch 50 lidí od té doby vrátilo. Pokud alespoň polovina ano, pak bych to považoval za velký úspěch a banner trpěl.
  • 28. 11. 2001 17:07

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Na jednorázové akce se to určitě vyplatí, pokud pak dobře cílíte. Ovšem při nízké průměrné návštěvnosti trvá šetření kreditů přespříliš dlouho. Musíte to rozhodnout sami. Možná by k anoncování chatu bylo lze využít jiné kanály...

    Zcela zásadně mi v .cz chybí slžby moreover.com, který serverům dodává aktuální linky na zajímavé události. Kdyby se podařilo něco takového rozběhnout třeba vlastními silami mezi spřátelenými servery, bylo by to určitě výhodné pro všechny.
  • 28. 11. 2001 17:03

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ty vyhledavače mě překvapují. Já vždycky myslel, že to je dobrý tak akorát pro američany :-)) Máte představu o tom, co se s těmi deseti návštěvníky děje potom? Vracejí se?
  • 28. 11. 2001 10:17

    Jiří Brázda (neregistrovaný)

    Co se týče komunity - máme čtenáře s jasným profilem, spojuje je zájem o aktivity společnosti Člověk v tísni a obecněji zájem o lidská práva. Prostředky budování komunity vidím v individuálním přístupu ke čtenáři, v posilování vzájemných vztahů mezi tvůrci obsahu a čtenáři, podněcování obousměrné komunikace. V podstatě by se ze čtenáře měl stát spolutvůrce obsahu, čtenář musí mít pocit, že Infoservis je tak trochu jeho, musí mít možnost ovlivnit obsah, vyjádřit svůj názor - pro příklad nechoďme daleko, jsme přece na Lupě. Konkrétně to v ideálním případě znamená:

    • diskuse pod článkem (a diskusní fóra) - možnost vyjádřit svůj názor a diskutovat s autorem článku i s ostatními čtenáři, volitelně sledování diskuse a posílání reakcí do emailu tak, aby horlivému debatérovi neunikl ani jeden názor a aby se opět vrátil a opět diskutoval
    • možnost kontaktovat konkrétní autory, představení redakce včetně fotografie a krátkého c.v. - to vše posiluje sounáležitost čtenáře s autory, mě třeba také zajímá, jak vypadá Martin Kopta a už si pod tím jménem nepředstavím jenom názory, ale také tvář, jen to c.v. chybí
    • newsletter - samostatné téma, ještě se k němu určitě dostaneme, opět je to prostředek pro komunikaci mezi čtenáři a autory, největší sílu vidím v personalizaci
    • branding emailové komunikace - čtenář musí stále vědět, že komunikuje sice s tím a s tím, ale že je to autor Infoservisu, tohle je třeba i v komerčním sektoru stále problém
    • nakonec jsou to identifikační symboly - např. osobnosti, které poskytují online rozhovory, čtenář si nemusí zapamatovat Infoservis, ale zapamatuje si Šimona Pánka a spojí si ho s Infoservisem
    • a spoluvytváření obsahu spočívá v možnosti posílat vlastní články, vlastní fotografie do fotogalerie, účastnění se soutěží
    • Infoservis v podstatě buduje komunitu také offline na besedách se známými osobnostmi (Petra Procházková) - i to je určitá cesta, ikdyž svět offline a online je stále dost oddělený
    • další zdrojem je fund raising - konkrétně pak propagace SOS Afghánistán, i v tom já možná už paranoidně vidím budování komunity - pokud totiž přispěju na tuto akci, o které se dovím ze stránek Infoservisu, pak mě zajímá, jak můj příspěvek pomohl, vrátím se a budu pátrat po těchto informacích, zde se už ale překrývá Infoservis a Člověk v tísni

    Uff, co vy na to?
  • 28. 11. 2001 9:59

    Jan Mrkvička - Člověk v tísni (neregistrovaný)
    Úplně konkrétně. 10 dní spoření na Billboardu znamenalo, že na banner, který propagoval chat s Šimonem Pánkem a který byl puštěn jenom během jedné hodiny, kdy běžel chat, kliklo 50 lidí (návštěvnost za celý den byla asi 300). Vyplatí se to nebo ne? - s přihlédnutím k tomu že hlavní stránka je už tak dost pomalá.
  • 28. 11. 2001 9:51

    Jiří Brázda (neregistrovaný)

    Oni ty útoky na New York a Washington neměly zase až tak velký vliv, Infoservis o nich přímo neinformoval, spíš se později věnoval a věnuje válce v Afghánistánu.

    Vyhledávače smysl určitě mají, protože denně přichází přes české katalogy minimálně deset lidí, podle aktuálních statistik zejména na dotazy "rasismus" a "neonacismus". Dotazy "Taliban" nebo "Afghánistán" už asi nejsou hitem, přestože na oba dotazy má Infoservis v katalogových vyhledávačích jako Seznam a spol. velmi dobré umístění. Zatím však stránky nejsou optimalizovány pro fulltextové vyhledávače.

  • 28. 11. 2001 9:21

    David (neregistrovaný)
    Mozna by pomohly clanky na jinych serverech spolu s odkazem. Soudim tak dle sveho vlastniho rozhodovani. Na vymennou reklamu moc neverim, spise na linky na spratelenych strankach.

    Registrace ve vyhledavacich je sice fajn, ale o praktickem prinosu by se asi dalo s uspechem pochybovat.

    Newsletter urcite, ne kazdy den, ale jednou tydne souhrnny. Denni mailing vede k odpojeni odberu a ztrate zajmu - vlastni praxe.
    No, kdyby se podaval svarak, tak se rad pripojim. ;-)
  • 28. 11. 2001 0:11

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Trochu jsem se obával, že po článku Jana Jiráska z minulého týdne budou všichni na slova "zvyšování návštěvnosti" v titulku alergičtí, ale snad se to poddá.

    Myslím, že útoky na WTO měly na čtenost vliv, jaký už se nebude jen tak opakovat. Nejsem si totiž příliš jistý tím, že by vyhledavače (katalogy ani fulltexty) měly za normálních okolností u česky mluvících uživatelů nějakou výhodu pro podporu návštěvnosti... Je nás málo.

    Soustředil bych se především na odkazy z jiných serverů, především třeba propašovat odkazy do článků, ;-) ale k zahození nejsou ani jiné odkazy. A potom bych se pokusil čtenáře tlačit do akce "doporučte článek přátelům" -- i když si moc neslibuju, že takové tlačítko opravdu hodně lidí použije. Výměnná reklama je IMHO k ničemu. Snad jen, pokud našetříte kredity, a pak zaplavíte zpravodajské servery a portály bannerem cíleným na nějakou aktuální událost.

    Pokud jde o komunitu, nevšiml jsem si, jak ji chcete budovat?

    Zkusil bych spustit treba jeste nějaký newsletter, vychazel by treba tydně nebo denně, podle toho, nač se cítíte, a obsahoval by především klasifikované odkazy na problematiku (buď zpravodajství, nebo odkazy pro neziskovou sféru -- to by mohlo být lepší). Určitě se mezi ně podaří propašovat pár vlastních, a tím byste mohli získat třeba i podporu dalších serverů neziskové sféry, protože by váš newsletter mohly taky doporučovat.

    Omlouvám se, že píšu tak dlouze, ale tohle je spíš téma ke svařáku nebo ke grogu :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).