Oni ty útoky na New York a Washington neměly zase až tak velký vliv, Infoservis o nich přímo neinformoval, spíš se později věnoval a věnuje válce v Afghánistánu.
Vyhledávače smysl určitě mají, protože denně přichází přes české katalogy minimálně deset lidí, podle aktuálních statistik zejména na dotazy "rasismus" a "neonacismus". Dotazy "Taliban" nebo "Afghánistán" už asi nejsou hitem, přestože na oba dotazy má Infoservis v katalogových vyhledávačích jako Seznam a spol. velmi dobré umístění. Zatím však stránky nejsou optimalizovány pro fulltextové vyhledávače.
Nevím, jak sledovat individuální uživatele. Máme (resp. budeme mít) pouze agregované statistiky (viz HitBox), např. doba strávená na serveru apod.
Kvalitní registrace v katalogových vyhledávačích (lze obsáhnout cca 5-10 dotazů podle míry konkurence) a optimalizace stránek pro fulltextové vyhledávače se vyplatí. Kompletní statistiku z HitBoxu máme jen za včerejší den, počítal jsem to a celkem přišlo přes vyhledávače 22 prokliků (12 ze Seznamu, 7 na dotaz "rasismus"). Nevím, na kolik je to objektivní číslo, ale z celkového počtu 203 návštěv to představuje téměř 11% ...
Co se týče komunity - máme čtenáře s jasným profilem, spojuje je zájem o aktivity společnosti Člověk v tísni a obecněji zájem o lidská práva. Prostředky budování komunity vidím v individuálním přístupu ke čtenáři, v posilování vzájemných vztahů mezi tvůrci obsahu a čtenáři, podněcování obousměrné komunikace. V podstatě by se ze čtenáře měl stát spolutvůrce obsahu, čtenář musí mít pocit, že Infoservis je tak trochu jeho, musí mít možnost ovlivnit obsah, vyjádřit svůj názor - pro příklad nechoďme daleko, jsme přece na Lupě. Konkrétně to v ideálním případě znamená: