a) pokud budu zahýbat manželce, určitě nedělám nic nezákonného. Ale že je to sviňárna na tom se možná shodnem. Nebo ne?
c) Pokud ukradnu a rozdám na netu cizí dílo, samozřejmě se "něco ztratí", jeho tvůrci přijdou o příjem a v konečném důsledku je to totéž, jako kdyby jim dotyčný rozmlátil auto bejsbolkou.
A teď k těm autorům. Zdaleka neplatí, že řím navštěvovanější film, prodávanější interpret, tím kvalitnější. To by současní nej- muzikanti byli Eva a Vašek, v lepším případě Lucka Vondráčková. Někdo hraje a točí pro masy a tržby (budiž mu přáno), někdo tvoří pro měnší okruh publika s předběžnou kalkulaí, aby se aspoň víceméně zaplatily náklady. Říkat tomu druhému že je neumětel je opravdu hodné burana. Poznámka, že natáčení desek není "slušná" práce, ta je ale fakt od lopaty a krumpáče, to nebudu dál komentovat.
Pokud udělám slátaninu, kterou nikdo nebude chtít poslouchat, půjdu se živit něčím jiným. Pokud zjistím, že v krámech prodám pár tisíc kusů, zatímco na Rapidsharu jsou jí desítky tisíc stažení, nebude problém na mé straně. Když už jednou nechcete a máte to za pitomé, tak nechcete a nevztahujte po tom pazoury. Neboli, udělám-li srágoru, nechte ležet, nekupujte a já se půjdu živit jinak. Nedává to ale nikomu žádné právo na to, aby to stahoval (či dokonce rozdával) bez zaplacení.
Nečekám politování ani obdiv (já svého producenta obdivuju, protože celkem úspěšně financuje a prodává mojí práci), čekám elementární slušnost. Ta obsahuje třeba zcela kategorické NEKRÁST. Já vaší práci také nekradu, buďme vespolek tak solidární, že to přijmem jako obecně platné pravidlo.
Nevim, jestli dané opatření bude úspěšné a jak moc je technologicky chytré. Jedno z diskuse vnímám jasně: Pro spoustu lidí je nesmyslné platit za DVD, když ho lze ukrást. Spousta diskutujících vnímá jako sprosťárnu, že autoři muziky nebo filmu chtějí dostat zaplaceno. Samozřejmě mi tu hned vmetete spoustu pseudoargumentů, proč je to PODLE VÁS v pořádku a že stahování u nás není trestně postižitelné a vůbec, navalte mi svuj film a bez řečí, chceme svobodu informací, ne, vo'e!? Tedy všem zlodějům a stahovačům přeju, ať je taky někdo okrade, ať nedostanou zaplaceno za svou práci a kušujou. Protože krást je v této zemi přece v pořádku a veřejný nepřítel a prevít je ten, kdo se snaží tomu zabránit.
a) Kradou ti, kdo naše věci v rozporu s autorskym zákonem daj na net ke stažení. Kradou, i když to není trestný čin, i ti, kdo to stahnou. Berou si naší práci a neplatěj za ní.
b) Tohle prosím napište ještě jednou až budete střízlivý.
c) Když nechci kupovat rohlík za 10,- kč, mám na to samozřejmě právo. Nemám absolutně ŽÁDNÉ právo ho ukrást.
Ptát se nemusim, jsem autor sám. Samozřejmě mi na míře kradení/kupování moí práce záleží. Na CD vydané "velkou firmou" a prodaném v obchodě mám cca 10-15%, podobně za knížku - a považuju to za spravedlivou dělbu tržby mezi obchodníky, producenta, technologické náklady, mě atd. U desky se zaplatí nejen pár korun za vylisování té placky, ale jaksi také statisíce za její nahrání, výrobu klipu atd. Natočení superlevného českého filmu vyjde na minimálně nějakých 20mega a tržby z kin to s výjimkou několika titulů a la Svěrák, Troška... NEZAPLATÍ. Je potřeba mít i příjmy z TV, prodeje DVD, půjčoven atd. A i kdyych na tom neměl ta procenta, záleží mi na tom ze zcela jednoduchéhodůvodu. Můj proucent si musí vrátit náklady a trochu vydělat, jinak nebude mít peníze na další CD, film. Od lopaty se to obtížně chápe, to je zřejmé.
Takovou analýzu jsem zatím neviděl. Pokud tedy vůbec existuje a nejde pouze o vykonstruované spojení a jakési dojmy.
Pokud si chcete počíst, namátkově dvě studie nalezené přes google.
http://ses.telecom-paristech.fr/bourreau/Recherche/movie.pdf
http://www.comp.nus.edu.sg/~ipng/research/piracy_BEP.pdf
ja mam rpo vas trosicku aktualnejsi nez je ta vase z roku 2003
http://goo.gl/4DGGV
Jste opravdu tak blbej, nebo to jenom děláte?
Závist (lat. invidia) je jedna z lidských emocí, spočívající v touze po něčem, co má někdo jiný, a snaze získat předmět této touhy, či druhého o to připravit, někdy i za cenu zavrženíhodných činů. Spolu se žárlivostí či nenávistí patří mezi konceptuální lidské emoce.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1vist (abychom neporušili autorská práva)
No a klidně bych se nebál i opačného extrému, podporujícího váš úhel pohledu a brojícího proti Tomovi.
Někdo vám řekne, že nějaká skupina vydala super album. Vy na Rapid Share najdete balík který obsahuje ono album a ještě další dvě. Stáhnete a zjistíte, že to nejde poslouchat a zahodíte to. Třeba proto, že se vám tato hudba nelíbí, nebo je kvalita nahrávky mizerná...
Vyjímečně se zapojím do vaší bohulibé debaty. Copak se ztratí vytvořením kopie? Proč pak příjdou autoři (či tvůrci) o nějaký příjem? Člověk by čekal, že v dnešní době bude marxovou teorií o hodnotě pomatena už jen starší generace. Pokud tedy argumentujete ztrátou příjmu, zkuste najít nějaký o vztahu mezi vytvořením kopie a snížením poptávky. Studie které jsem na toto téma četl ale vezkrze hovoří pouze o mírném negativním dopadu.
Lumparna je nutit k novemu a novemu zaplaceni za jiz koupen zbozi.
Pokud si musim to same na VHS, DVD, BluRay a buhvijake dalsi budouci technologii, pak se ne to ... vite co. Pokud ma jednou zakoupen OBSAH (coz na tvrdi distributori), pak by bylo jen logicke, abych mohl za nejaky manipulacni poplatek (cenovy rozdil) jednou zakoupeny film vymenit za nahravku zapsanou novou technologii.
Pokud vidite logickou chybu, pak me na ni laskave upozornete. Dekuji
jenze vy vychazite z predpokladu, legalne stahuje = libi se mu to. omyl pane.
ja jsem si pred rokem na doporuceni z rs stahnul cd jedne finske kapely kterou jsem absolutne neznal a nyni mam vsec 5 jejich cd, nejaka tricka, kratasy + dalsi merchendise itemy a byl sem take na 3 koncertech.
secteno podtrzeno. blazniva marketa z cpu si u me udela poznamku -30kc ztrata pro vydavatele, ovsem kapela ze me mela minimalne 300-400 euro. jiste budete namitat ze to je vijimka a ja souhlasim, protoze poslednich snad 10-15 kapel ktere jsem si stahnul byl takovy brak, ze to slo z disku tak rychle jako to prislo. a pokud si nekdo chce za takove stazeni uctovat ztratu pak klidne ale ja bych nedal za vyse zminene braky ani zlamanou gresli natoz sel na koncert.
a na zaver jedna legendarni hlaska nohavici (ac ho jako umelce absolutne nemusim) "klidne si palte, zivej koncert si nevypalite" a o tom to je. lidi radi zaplati za zivak bez trapnyho playbacku viz. 62k lidi na koncertu kabatu. takhle se ma umelec zivit ne prodejem nejakych umelych "autorskych prav" ktere si tu firmy zavedly v poslednich 100 letech a parazituji na nich.
No ja od lopaty se selskym rozumem ti reknu jedno, ty "umelce". Jaks spravne rekl " tržby z kin to s výjimkou několika titulů a la Svěrák, Troška... NEZAPLATÍ. " , tak je jasne videt, do ktere kategorie patris a places na spatnym hrobe. Mel by ses snazit, aby z tebe byl ten ala Troška a ala Sverak, za ty lidi totiz zaplati, ale za tebe ne, a vis proc? Protoze s prominutim tvoje tvorba nikoho nezajima a neni za ni ochotnej zaplatit. Takze mam pro tebe radu, sezen si lopatu. Je to treba jako s vys zminovanym rohlikem, jedna pekarna dela dobry a za solidni cenu a lidi to kupuji, pak je pekar, kterej si mysli, ze pece jako panbuh, rohliky by ale zrali jen mravenci a svabi a presto si on strasne divi, ze nema co do pusy, ze jeho rohliky nikdo nekupuje. No je to logicky, nemyslis?
Co to bylo? tráva, houbičky, nebo perník? 1/ Nahrávání z radia, nebo TV, kdy za poskytnuté dílo platím jenom zákonné poplatky je zcela legální, takže proč bych kupoval placku, když si mohu totéž legálně a zdarma nahrát z veřejných masmédií? Čili základní model za užívání AV děl je nastaven přesně takto, t. j. zaplať za vlastnictví výstupního zařízení, ať už TV, radio, nebo internet a můžeš stahovat bez omezení kdy a co chceš!
2/ Autoři jsou ti poslední, kdo z prodeje placek nějakým způsobem profitují. minimálně 90% zisku za placky si rozdělí prodejce, vydavatel a nenažraná OSA (až 11 Kč za každý výlisek CD!) Takže tvůj výplod je naprosto mimo mísu! Jakýkoli systém distribuce AV děl, pokud má být životaschopný, musí být zcela zákonitě odvozen ze stejného modelu, jakým je nahrávání z TV, nebo radia, čili za nějaký paušál kdykoli, cokoli, v plné kvalitě, bez ochrany a v libovolném množství! nic jiného prostě fungovat nebude a je naprosto putna, jak moc bude či nebude A. Z. novelizován.
Aha. Jeho Výsost Pan Autor vytvořil nekonzumovatelný zmetek a teď brečí, že mu za něj nechce nikdo platit! Ono je snad v nějakém zákoně napsáno, žeAutoři mají právo páchat co je zrovna napadne a ti ostatní povinnost to kupovat? A ještě za tokvou cenu, aby si chudáček autor mohl jezdit každou zimu válet šunky na Havaj? Pokud jsi vytvořil slátaninu, jdi se živit jinak! Pokud je tvůj producent neschopný, najdi si jiného! Ale nečekej, že tě bude někdo litovat!
Ja v tom vidim jedinou logickou chybu :D, prachy. Dovedete si predstavit jak se musi autor prevalovat v hrobe, kdyz si 70 let po jeho smrti dovoli nekdo pouzit jeho dilo, ktere mu navic bylo (velmi casto opakovane) zaplaceno ?
Ostatne, viz trebas akce "Golem". Autor jiste nedostal chudinka zaplaceno za vytvoreni Golema, takze kdyz si jej nahodou obkresilte z onoho filmu, ktery sme zaplatili vsichni (viz rok realizace), tudiz nam i vsem patri, tak z vas jeho dedicove budou tahat statisice.
vy jste kvalitni demagog. pokud mate ono vami proklamovane iq80 pak jiste dokazete presne oduvodnit jak vam kopii neceho vznikla skoda a v zadnem pripade tim nebyl zpusoben zisk. dekuji a tesim se na vysvetleni. jo a bydleni v dome k tomu neprirovnavejte tak dochazi k fyzickemu a teda presne vycislitelnemu opotrebeni veci a spotrebe energii.
a ke klesajici navstevnosti: je-li nejstahovanejsi tudiz vasim pohledem nejmene navstevovany? hmm co treba avatar? nejstahovanejsi film vsech dob a svete div se NEJVYDELECNEJSI film vsech dob co za 2 mesice vydelal 3 nebo 4 miliardy dolaru? wow ty pirati proste ten filmovy prumysl privedou na mizinu. samozrejme tech filmu je kupa ktery se nejvice stahovaly a presto mely rekordni trzby. zkratka zde zadna umernost natoz vysledovatelnost ztrat nejde dokazat. pokud natocite/nahrajete film/hudbu ktera stoji za vyliz pr... tak to nikdo kupovat holt nebude. pokud mate problem jako umelec (at uz z jakychkoliv pricin) se uzivit tak bezte proste delat neco jinyho, nikdo vam v tom nebrani. ale nechtejte aby se na ochranu vasich pofidernich soukromych prav skladali vsichni kolem, od toho tu jsou patentove urady kde si ochranu dila pekne zaplatte ze sveho.
On vam nekdo ukradl master pasky? Nebo kamion cerstve vylisovanych CD/DVD? Hadam ze ne.
Ten cin se podle ceskeho (a asi nejen ceskeho) pravniho radu jmenuje jinak a hadam ze by tu kradez slo napasovat na nejake krive obvineni :)
Docela by me zajimalo, jak by takova hromadna zaloba na umelce dopadla :))
Jestli chceš manželce zahýbat, je to jen tvůj a její problém. Pokud nechceš, aby tvé výtvory někdo ,,kradl", nech si je doma v šuplíku a předváděj je jen tebou pozvaným lidem ve vlastní režii. Pokud chceš tvořit pro vybrané publikum, neočekávej zisk. Já to dělám také, ale jako hobby, t. j. zdarma. A pokud bys mi chtěl moji práci ukrást, klidně si posluž, mě to vadit nebude, umím se uživit způsobem, který je před ,,kradením" odolný a za to, co je ,,ukradnutelné" odměnu neočekávám. Jenom jsem zvědav, čím jiným by ses chtěl živit ty.
Na kvalitní film za rozumnou cenu půjdu, jenže pokud chci zjistit, jestli onen film stojí za to, abych se vybatolil z bytu a zaplatil trojmístnou částku za lístky, chci vědět, vo co go, čili napřed ho zkouknu přes net a potom se eventuelně rozhodnu kino navštívit. Jenže poslední zajímavý film jsem viděl před cca 11 lety!
„Kradení“ filmů (což je nesmysl, při krádeži vy už ten film mít nebudete) vychází z toho, že zaplacený film má daleko nižší kvalitu zážitku než ten „ukradený“: http://mfluch.files.wordpress.com/2010/02/pirated_vs_bought.jpg. A ještě vám nikdo nezaručí, že vám ten film vůbec půjde, ale když vám nepůjde, tak jej vrátit nemůžete. No to je přece směšné!
Třeba DVD Simpsonovi ve filmu jsem si koupil, protože nemá tyhle zhovadilosti (a taky nestálo pět stovek), ale bohužel je to jen výjimka daná tím, že Matt Groening si umí vyřvat to, co chce on, ne to, co chtějí studia.
Navíc kdybyste byl opravdu autor nějaké muziky nebo filmu, tak byste věděl, že z prodeje CD a DVD dostanete jenom pár drobných (zbytek se „jaksi“ ztratí cestou :-), které se nevyrovnají ani jednomu koncertu nebo promítání v kině. Jediné, co vám brání vydat svoje dílo veřejnosti, je smlouva s nahrávací společností. Není divu, že mnoho umělců, hned jak může a vymaní se z okovů oné smlouvy, tak svoje díla vydají za daleko příjemnějších podmínek, jako třeba Red Hot Chilli Peppers, Moby nebo Jarek Nohavica.
Na Havaj si mohu jet taky, ale, na rozdíl od tebe, dostávám odměnu za práci, ze které je užitek, ne za něco, bez čeho by se 99% umělců obešlo, nebýt debilních zákonů a nařízení. Všichni jste totiž jen banda bezcharakterních vyděračů, kteří zneužívají zákonů, o jejichž vytvoření se sami přičinili k nehoráznému odírání masy těch, kteří jsou na vás nuceně závislí. Jenže dlouho už vám pšenka nepokvete, řada umělců už přišla na to, jak vás obejít a jejich počet bude stále vzrůstat. Nakonec to bude o tom, že kapela si svůj koncert nahraje, okamžitě ho vypálí a placky během autogramiády po koncertu prodá, z čehož paraziti, včetně OSA, neuvidí ani pětník. Druhý den se CD objeví za max. 25 Kč na internetovém E-shopu, nebo kapela začne prodávat své výtvory jednotlivě, stylem písnička za korunu, takže každý si bude moci svoje CD ,,vyprodukovat" sám a producenti se půjdou pást.
Žádnou licenci nemám a autorský zákon neuznávám, protože je to nehorázný paskvil. Vše, co jsem kdy zveřejnil, je opatřeno dodatkem: Autor dává toto dílo volně k dispozici každému a souhlasí bezvýhradně s tím, aby s ním každý nakládal dle svého uvážení a potřeb. A OSE neplatím a platit nikdy nebudu! (HW i SW nakupuji zásadně a pouze v cizině).
Nevidel bych to tak zle. Alespon ja tedy povazuji za nesmyslne platit stokoruny za DVD plne traileru a upozorneni, abych nekradl, kdyz si mohu stahnout prehratelnejsi verzi z internetu. Ale kdyz prochazim obchodakem a vidim film za 50 korun, ktery jsem dlouho nevidel a na ktery se vecer rad podivam, tak si jej koupim.
Mimochodem, dostaneme se sice do zacarovaneho kruhu, ale zkuste vyjmenovat nejaky cesky film z poslednich tri let, za ktery se vyplati dat alespon 100 korun. Tobruk? Habermannuv mlyn?
A pak tu mame dalsi "pseudoargument" a to, ze kdyz si koupim disk, tiskarnu, usb flash, tak ze vseho platim statu poplatek, protoze se automaticky predpoklada, ze budu krast. Poplatek jsem zaplatil, tak me prosim nechte v klidu krast.
a) nekradou, ani neporusuji zakon, ani nedelaji nic nemoralniho.
b) rek bych to takhle - "uz to nehul"
c) Dokonce i to mate, pokud totiz v obchode kradete potraviny (a ano, tady je to skutecne kradez, protoze nekomu neco bude chybet), a ukaze se, ze nemate prijmy => zajistujete pouze svou zakladni potrebu, tak nedelate nic nelegalniho.
Hmm, opravdu by me zajimalo kdo jste, asi musite byt velice slavny a tim padem taky velice bohaty, protoze velmi znami lide s ohromnym prodejnim potencialem maji z jedne placky prodavane radove za stokoruny prijmy v radove jednotkach Kc, o 10% si muzou nechat leda zdat (to je strop pro celosvetove prodavana dila nejznamejsich tvurcu).
A evidentne se taktez odmitate zivit praci, a o statisicich za vyrobu radsi nemluvte, jelikoz mam s oborem co docineni, tak samozrejme, muze to stat i miliony, ale na to musi dotycny nejdriv mit, jinak se to da udelat za par tisicovek (doslova). Nehlede na to, ze pokud se nekdo zivi poctive, tak nepotrebuje "tocit" desky, ale predevsim jezdit po koncertech.
Ad film, zajimave ze zrovna nedavno jsem cetl neco o velmi uspesnem filmecku US produkce, jehoz natoceni stalo v radu jednotek tisic dolaru, pricemz film vydelal miliony. Takze o penezich to evidetne zase vubec neni. A ostatne, kdyz podikatel investuje do naradi/stroju/.... tak taky nese riziko, ze se mu ty utracene penize nevrati, protoze o jeho vytvor nebude nikdo stat, Nevim proc by to u fimu melo byt jinak.
A jesli je to nekdo lopata, tak leda hlupaci jako vy, evidetne jste naprosto neschopny, protoze schopni se neboji investovat sve penize a nemusi chodit zebrat k cizim, a pak brecet po netu ze se investorovi $$$ nevratily, takze mu priste da prd. Jedine dobre, kdo by o neco takoveho stal.
Jasne, takze ten co neumi svoje vytvory prodat je ve skutecnosti kvalitni a uspesny autor .... Jak sem psal, uz to nehul cece.
Necim se bud uzivim, a pak to muzu delat jako praci, nebo se tim neuzivim, a pak to muzu delat jako konicka. A to ze lidi nejsou ochotni platit je vzdy problem prodavajiciho, proste prodava neco, o co neni zajem. Az nabidne takove zbozi, o jake zajem je, tak jiste proda.
Vy ste totiz presne jako ten svec, co rve, ze Bata mu bere praci, protoze ty "krapy" prodava za 1/1000 ceny jeho uzasnych boticek. Nastesti historicka zkusenost pravi, ze za 10, 15 let po vas ani pes nestekne.
BTW: Pane "umelce", zivim se temer vyhradne autorskou tvorbou a opravdu je mi uplne jedno, jestli muj vytvor nekdo bude sirit po netu, dokonce me to bude tesit. Zakaznik totiz uz zaplatil a pokud budu mit pocit ze malo, je to jen moje blbost.
Navic me ohrome sere to, ze lidem jako vy a organizacim do kterych se slejzate (OSA, Intergram ....) mam jeste platit za to, ze se SVA dila mam kam ulozit. Inkvizici na vas.
a) nikdo nic nekrade
b) ve slusne spolecnosti je slusnosti zadat $$$ za odvedenou praci, ne za jeji "fotku" (taky se budete osivat zaplatit za fotku domu 10M, ze).
c) kdyz mi nekdo za penize neni schopen nabidnout alespon !!!stejnou!!! sluzbu jako nekdo jiny zadarma, neni se o cem bavit
Takze bludy tu pisete leda vy.
BTW: Poptejte se autoru kolik dostavaji za kopii (trebas za CD/DVD), zjistite ze v 99,999% je 0 to spravne cislo. => autorum je uplne sumak jestli se jejich vytvor kopiruje. Pro ne je podstatny jestli prijdou lidi na koncert/do kina/... a to, pokud jsou dobri, sireni jejich vytvoru jedine podpori.
Samozřejmě, když si vemete mou službu, nahrávku, soft, bydlíte v mém domě... a nezaplatte mi, připravil jste mě o peníze. Člověk s IQ nad 80 to věšinou chápe. Vznešení hlasatelé svobody informací zdá se ne.
Dál: Jde-li o kino, je provozovateli kin mnohokráte odzkoušeno (říkám odzkoušeno, ne spočteno nebo odhadnuto), že návštěvnost filmu v kině KLESÁ cca o třetinu dnem, kdy se na netu objeví jeho kradená kopie. Stahování nemotivuje lidi k návštěvě kin, jak občas někdo blábolí. Naopak. Některé filmy jsou ukradené ještě dřív než do kina přijdou, to je pravda, tam lze jen tušit, že kdyby na netu nebyly, byla by návštěvnost vyšší.