"adresní pomoc konkrétním školám, které třeba přístup k Internetu nemají vůbec nebo jejich IT je velmi zastaralé". Jinými slovy - staráš se, sháníš, máš dobré IT - tak na tebe prdíme. Jseš lempl a na všechno se..š - mi ti to koupíme. Je to hnus, velebnosti.
100% souhlas. Snad ani není možné, že může někdo takhle tupě uvažovat. A k tomu ministr!
Pokud jsou peníze, nechť se rozdělí mezi školy spravedlivě jako účelová dotace. Na druhé straně ale taková předvolební gesta nejsou systematickým řešením.
Odpověděl jst si, a zároveň i nám, najednou.
Je to akce:
- neschopného ministra, který nemá ani základní koncepci
- je to krátkodobé řešení
- mno, to mu hlasy nepřitáhne.
Souhlas. MŠMT by mělo určit obecné parametry, podle těch si zhruba určit, co a na jakém typu školy by mělo být (malotřídka má jiné potřeby než škola s 500 žáky) a podle toho určit výši účelové dotace. A je jedno, jaké vybavení ta škola má dnes. Fakt je ten, že MŠMT na výběr ředitelů škol (minimálně základních) vliv nemá a ředitel školy neschopa, který dosud od obce žádné peníze na IT nechtěl, bude naopak pro radní pašák - na to IT, na které sousední obec dala peníze z vlastního rozpočtu (protože si to ředitel vyřval), neschopa ředitel získá dotaci od státu (a obec to nebude stát ani kačku). Jinými slovy, aktivní ředitel není radními obce, která ho platí, nijak oblíben.
Jen bych se snažil využití dotace kontrolovat nejen "podle faktur" (koupilo se x počítačů a platíme internet), ale i podle toho, jak se IT ve škole využívá. Co je platná velkoplošná televize, počítač s dotykovým displejem, přístupem na Internet a barevnou tiskárnou v každé třídě, když to učitel je schopen využít jen na promítání filmů dětem (dnešní korejská realita). Udělat ale hodnotící kritéria tak, aby učitele motivovala, je docela problém, nad tím se musí někdo zamyslet a hlavně zeptat se ředitelů škol. A to si nejsem jist, jestli toho je MŠMT (tak, jak jsem ho poznal) vůbec schopné.