FINANCE.czFINANCE.cz

Vlákno názorů k článku Internet Expres Optimal: zlevnění v pilotním provozu od Petr Souček - Není správné srovnávat cenu 799 Kč bez DPH...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 1. 2005 8:28

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Není správné srovnávat cenu 799 Kč bez DPH s cenou 779 s DPH, takže buď Internet Express Optimal 799 Kč a Chello Easy 655 Kč (bez DPH), nebo 951 a 779 Kč (s DPH).

    S tou maximální vzdáleností je to zvláštní, co jsem se díval na řadu operátorů ve světě (třeba British Telecom), jak tam spíš bývá limit 6 km, nebo dokonce vůbec žádný. Že by to bylo tím, že pro tuto větší vzdálenost je potřeba opakovač? Nebo je to ještě nějak jinak?
  • 18. 1. 2005 9:55

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    S ohledem na (ne)zrizeni ADSL sluzby v jedne od ustredny vzdalenejsi lokalite jsme se dozvedeli, ze SPT je v tom pry nevinne - maximalni prenosove rychlosti vazane na vzdalenost jim pry nadiktoval CTU. Oni by klidne obslouzili i vzdalenejsi lokality, ale udajne nemohou. Samozrejme, ze nakolik a zda vubec je to pravda je nejasne - jen ti rikam, co jsem se (navic z druhe ruky) dozvedel.
  • 18. 1. 2005 9:59

    Tarrendine (neregistrovaný)
    Ono to s tím chellem není taky tak růžové jak se nám všichni snaží namluvit, protože k poplatkům za internet je minimálně ještě poplatek za kableovou televizi a ten se pohybuje také kolem 300 - 1000 Kč. Jinak nevím co si všichni stěžujou ohledně cen ? Myslím si, že datově neomezený tarif za 799 Kč, kde je sice komutovaná rychlost a uplatňovaná FUP, je ale stále naprosto špičkovej například v oblastech kde není a nebude zmiňované chello či karneval.

    Co se týká technologie ADSL. Chtělo by to si o tom něco přečíst než začnu dávat soudy o tom, že je vzdálenost 3,8 km, která je maximální moc krátká. Nejsem si stopro jistej, ale mám pocit, že v Británii tahají ADSL po Ethernetové síti, kde skutečně můžou používat repeatery a prodlužovat délku signálu. Vzhledem k tomu, že v ČR se ADSL technologie vede po ATM síti a vzdálenost se počítá od RSÚ k účastníkově zásuvce tak je tato vzdálenost skutečně maximální, protože při větší vzdálenosti dochází ke ztrátě signálu a velké chybovosti linky. Přece jenom nejsou všude optické kabely. A při velké vzdálenosti tj. nad 3,8 km je větší pravděpodobnost nestability služby.

    Tarrendine
  • 18. 1. 2005 10:34

    Libb (neregistrovaný)
    píšete nesmysly. Měl jsem Karneval, po přestěhování mám Chello a nikde mě nenutili platit cokoliv navíc. U Karnevalu jsem měl jen internet a TV mně (asi omylem) pustili zadarmo, u UPC mám teď Light a Mini, ale tu Mini mně nikdo nenutil, jde objednat (a platit) jen internet. Takže megabit download, 128 upload, 10 GB/měsíc za 655 bez DPH. Konec, nic navíc. Ani po mně nechtěli zálohu na modem, jako u Karnevalu.
  • 18. 1. 2005 12:37

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Šílené datové limity internetových přípojek Českého Telecomu a nízké rychlosti dosahované v praxi díky agregaci 1:50 vyřazují "ADSL" ČTc zcela z konkurence tam, kde jsou levnější možnosti připojení (vyšší rychlost a bez limitů řádu 1GB/týden či dokonce 250 MB na týden (!!!)- ani se mi nechce věřit - to bych musel používat připojení snad jenom 1 den v týdnu... :o).

    Je otázkou, jestli má vůbec smysl ztrácet nad takovou nabídkou čas. V dnešní době přemrštěných cen ČTc podepisovat smlouvu poskytovateli na více než půl roku je velkým rizikem. Jsem zvědav, kam se propadnou ceny do ledna příštího roku (2006).
  • 18. 1. 2005 13:26

    Radek (neregistrovaný)
    Chyba lávky. Pokud by nabízel vyšší rychlosti na vyšších vzdálenostech, porušil by podmínky LLU, které sám vydal a ČTÚ je schválil. Tím by mu padl monopol na 2 Mbps okruhy a ohrozil by své zákazníky připojené PRI.
    ČTÚ by měl tedy zkoumat, proč ČTc není schopen nabízet srovnatelné služby v EU.
  • 18. 1. 2005 13:50

    macej (neregistrovaný)
    Pokud máte zájem zašlete mi vaše číslo, rád bych věděl kde se stala chyba. Možná vám pomohu.
  • 18. 1. 2005 14:17

    Mik (neregistrovaný)
    Poslal jsem vám zprávu na váš uvedený email.

    Ještě bych doplnil mělo to malé pokračování druhý den, kdy jsem se dozvěděl, že program pro ověření dostupnosti ADSL mi píše, že na mé telefonní lince není možnost zřídit ADSL jsem ihned volal na infolinku Českého Telecomu kde jsem po dlouhé době narazil na velice příjemného pána který to se mnou chtěl řešit a velice se zajímal jak je možné, že mi ten technik tvrdil, že ADSL u mě nemůže fungovat. Nakonec mi asi 3x volal zpátky což se také moc nestává a při posledním hovoru mi oznámil, že ADSL mi poběží dál ale tím se bohužel moc problém nevyřešil. Pořád údajně na mé lince nejde ADSL zřídit a doslova se děsím co se stane jednou až bude třeba porucha a oni mi nebudou věřit, že na této lince je ADSL zřízené.
  • 18. 1. 2005 14:24

    trAble (neregistrovaný)
    Co udělat pro to, aby se s tímhle něco stalo? Sám bydlím daleko od ústředny, takže se nějakého normálního připojení asi nedočkám. Naštěstí se rýsuje WiFi, ale drát je přece jen drát. Tak jak a kde rýpnout do ČTÚ, aby to šlo?
  • 18. 1. 2005 16:18

    kenny (neregistrovaný)
    Na žádnou dlouhodobou smlouvu u ČTc bych už nepřistoupil. To jsem udělal před časem, když zlevnili ISDN na 350,-/měsíc. Za tři měsíce to zvedli na dvojnásobek (dobře mi tak - už to neudělám).

    Taky jste se nechali napálit na "StarZone", a jejich dva filmy za měsíc zdarma? Zkusil jsem to s jedním, a co se nestalo. Zaplatil jsem to v plné výši ve svém účtu. (stejně jsem zjistil, že kvalita záznamu mně za ty ceny nestojí)
  • 18. 1. 2005 17:22

    frodo (neregistrovaný)
    Nevim jestli je to ten pripad, ale tohle jsem zazil v pripade, ze na ustredne vyprodali porty na DSLAMu. Kamos neuspel, zjistil ze sousedi ve vedlejsim byte to maji, tak zadal jejich cislo, taky to psalo, ze to nejde, tak tam volal co jako a infolinka mu rekla, ze DSLAM je plnej a termin rozsireni neznamej, takze system hlasi ze to nejde.
  • 18. 1. 2005 18:52

    Mik (neregistrovaný)
    Teoreticky by to bylo možné, ale pravděpodobnost toho, že zrovna den po tom co mi řekl technik, že u mě ADSL nemůže být zřízeno se vyprodají porty na DSLAMu je asi nulová.
  • 18. 1. 2005 13:33

    Mik (neregistrovaný)
    Řeknu vám ohledně vzdálenosti takovou malou perličku.
    V Září jsem si objednal službu Internet Expres na zkoušku (256/64Kbit/s), službu mi zřídili ačkoliv při pokusu si ji zřídit dříve mi psali, že z technických důvodů to není možné. No moc jsem to neštudoval a byl jsem rád, že mám to co mám. Ovšem časem jsem zjistil, že požadovaná rychlost mi nestačí (ono nejde tak ani o rychlost ta by mi stačila ale o šílený limit který na této službě je) a tak jsem si chtěl objednat rychlejší službu. Při ověření dostupnosti mi jejich program psal, že maximální rychlost objednání je 256/64Kbit/s, ale i tak jsem to zkusil, za pár týdnů mi přišlo vyrozumění, že z technických důvodů nelze zrychlit službu (vzdálenost od ústředny). Volal jsem tedy do Českého Telecomu jestli by mi nemohli přijet přeměřit mojí linku a nezjistili tak přímo na místě jestli to takhle rychle pojede nebo ne. Oni mi řekli, že techniky pošlou ale budu za to muset zaplatit (asi kolem 1500Kč přesně už nevím). No tak jsme s paní na telecomu sepsali objednávku na techniky aby mi přeměřili možnost zrychlení internetu na 512Kbit/s. Nebudu komentovat že mě tato objednávka k podpisu přišla až po měsíci. Nemohl jsem si nevšimnout, že při posledním rozšíření dostupnosti ADSL (23.12.2004) u mého telefoní čísla zmizelo ono, že maximální rychlost připojení je 256/64Kbit/s a bylo tam pouze, že připojení je dostupné (rozuměno v neomezené rychlosti). Jelikož technici byli už objednáni tak jsem vzniklou situaci moc neřešil. Když mi volali termín kdy přijedou tak mi při tom řekli ať si udělám čas, že měření bude trvat asi něco málo přes hodinu. Ovšem jaké bylo moje překvapení když mi technik po 10 minutách oznámil, že na mojí telefonní lince není možné zřídit ADSL na což jsem mu odpověděl, že já nežádám o zřízení služby ale o zrychlení, že ADSL už tam mám zřízené víc než půl roku a funguje mi skvěle (v rámci FUP). Technik se trochu zapotil (asi mu bylo docela trapně jelikož ani nezjistil že na lince ADSL běží) ale k mému údivu trval na svém že ADSL mi tady nemůže fungovat, že je to nesmysl a po 20 minutách a po hádce odjel. Od té doby se mi při ověření dostupnosti na telefonním čísle píše, že z technických důvodů nelze na této lince zřídit ADSL - nevím jestli to bylo jeho pomsta či co. Nicméně mi ADSL běží pořád sice v pomalé formě ale běží.
    Ještě si dovolím pár vět z rozhovoru:
    Nejdříve mi tvrdil, že to není možné že jsem od ústředny daleko asi 4.5Km, možná jsem opravdu takhle daleko, ovšem kdyby mi předtím na infolince telecomu netvrdili že jsem od ústředny 3.7km a jednu mi dokonce řekli že jsem 30M od ústředny (asi jí mám na zahradě a ani o tom nevím)
    Další věta byla, že kvalita mojí linky je velmi dobrá ale vzdálenost od ústředny je moc velká. Čímž se potvrdilo, že by mi internet expres 512¬128Kbit klidně běžel dobře ale je tam ta vzdálenost.
    Nicméně to dopadlo jak to dopadlo a já zatím setrvávám na mrtvém bodě.

    Chtěl bych proto požádat Pana Peterku jestli kdyby nikdy měl čas nebo zájem, mohl sepsat článek o této problematice (vzdálenost/rychlost/nesmyslné výmluvy) mluvil jsem se spoustou lidí kteří jsou na tom stejně a určitě by velmi takovíto článek uvítali. Není to přece tak dlouho co se pod článkem o Telenoru rozprostřela velká debata ohledně vzdálenosti a dostupnosti.
  • 19. 1. 2005 15:32

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Tak to se tedy SPT vymlouval.

    Podle sdělení ČTÚ:

    Český telekomunikační úřad (ČTÚ) nevydal ani nemá v úmyslu vydávat jakékoliv nařízení, kterým by byl omezován dosah ADSL u kteréhokoliv provozovatele telekomunikačních sítí. Informace o případných důvodech omezení dosahu poskytování služžby ADSL Vám může poskytnout pouze provozovatel přísluššné telekomunikační sítě, v tomto případě ČESKÝ TELECOM a.s.

  • 19. 1. 2005 19:25

    nikdo (neregistrovaný)
    To že vám to píše ,že nejde zřídít adsl na vaší lince je způsobené tím,že na vaší lince je již adsl zřízené.Je tam kontrola zda služba na daném čísle už existuje nebo ne.Tam kde je adsl zřízené,to píše že služba nejde zřídit (zcela logicky,protože tam už je).Jinak technická hranice adsl je cca 6 km,ovšem na tuto vzdálenost dosáhne rychlost cca 64 kbit/s.,například rychlost 512 kbit/s je možná do cca 3.5 km a pak už je to loterie.Proto to omezení vzdálenosti.Doporučuji si sehnat nějaké technické informace o technologii a pak to pochopte,také záleží na kvalitě drátů,průřezu drátů,rozložení frekvencí s průřezu kabelu,vzájemné rušení s jinými službami (například isdn protokol je velmi agresivní,také přenos tarifních informací je agresivní) atd.A vězte,že pokud by to šlo tak by jste to zvýšení rychlosti měl.
  • 19. 1. 2005 19:43

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Pro zajiímavost, na čísle, kde mám ADSL přes rok mi to píše:

    Vážená paní, vážený pane,

    Pro telefonní číslo 28186**** je služba Internet Expres dostupná. Můžete uskutečnit vaši objednávku.
    Děkujeme
    váš ČESKÝ TELECOM


    A jak už jsem uváděl, British Telecom zřizuje na 6 km 1024 kbit/s.
  • 19. 1. 2005 20:11

    neni dulezite... (neregistrovaný)
    pane soucku, off-topic: nechcete si ale nechat predelat stranky? jsou fakt hodne hnusny, amaterska grafika, informacni hodnota na nule a czenglish jak vysita. vim, nepatri to k diskutovanemu tematu, ale kdyz mi to nedalo a mrknul jsem se na vas web...
  • 19. 1. 2005 23:43

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    Kdybyste tak po nich chtel alespon neco konstruktivniho, treba aby ledky do ronji prodavali po mene nez 120 kusech.

  • 20. 1. 2005 0:01

    Petr Souček (neregistrovaný)
    V roce 1997 byly docela dobré :-)

    Je to v plánu, ale nemá to moc vysokou prioritu, prakticky jediný reálný obsah jsou kontakty a výprodej, ostatní je dnes už zbytečné.

    Dal by se udělat zajímavý web, ale nejsou na to lidi, kteří by dodávali data, pokud o někom víte, tak napište, prostředky na to jsou.
  • 20. 1. 2005 0:10

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Když on je problém v tom, že jsme velkoobchod, a na malé zásilky nejsme zařízeni...

    I po té jedné tubě až dvou tubách jsme jich už prodali 2260 kusů.

    Chtělo by to někoho, kdo umí zásilkovou službu, tomu je klidně dodáme ve větším množství i za lepší cenu.

    Mimochodem, už zase jdou objednat HPWT-BD00-F4000, jednu dobu je Lumileds nedodával.

  • 19. 1. 2005 20:59

    Mik (neregistrovaný)
    K tomu co mi to napíše, když zadám číslo kde je už ADSL zřízené se vyjádřil Pan Souček. A já musím souhlasit v kanceláři mám zřízené taky ADSL a píše mi to pořád, že službu si mohu pořídit. Krom toho jak jsem tu již psal do příchodu technika mi to psalo, že službu lze zřídit (služba byla zřízená na lince již několik měsíců) jakmile změřil a odešel tak hned druhý den bylo napsané, že z technických důvodů to není možné. Takže je celkem jasné co udělal technik.

    A k vaší poslední větě, to co říkáte by bylo sice logické nicméně u telekomu nemožné. Ten technik se se mnou vůbec nebavil o kvalitě on ji ani neměřil, on prostě zjistil, že linka je daleko a tím jeho práce zkončila, vůbec se neobtěžoval měřit jestli i přes tento vzdálenostní limit služba funguje, či snad jak dobře funguje. Prostě se zbalil a odjel s tím, že ADSL u mě nemůže fungovat (i když tam běží porád a skvěle).
  • 20. 1. 2005 1:05

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    Zasilkovej obchod problem neni, problem je ze vetsina lidi potrebuje dva kusy a tam je rezie zasilky takova, ze poslat to je drazsi nez soucastka samotna. A k prodeji sady soucastek ronja I se jeste nikdo neodhodlal.

    Jinak diky za info, ted resim jestli shanet F4000 nebo E4000, pac kazdy rika neco jineho a F4000 na prej malou strmost.
  • 20. 1. 2005 10:49

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    A k prodeji sady soucastek ronja I se jeste nikdo neodhodlal.

    Asi je prakticky nulova poptavka :-)

  • 20. 1. 2005 15:13

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    Je to divny, kdyz prodaji 2500 diod tak to uz je nejakejch ronja setu. Samozrejme ty diody se daji teoreticky pouzit i jinde, tusim jsou puvodne myslene do semaforu, ale stejne by mela bejt poptavka slusna.

    Spise vseobecny CZFREE chaos neskyta zaruku trvalejsiho vydelku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).