Dobry předpoklad, skoda ze cena nosice (CD), skladování a balení je pouze malý zlomek prodejní ceny :-)
Na druhou stranu - odpadnou sklady a zamestnanci v obchode, ale přiberete lidi na správu serverů, technickou podporu, komunikaci se zákazníkem.
Vypalovat si z MP3 zpet CD do přehrávačů mi připadá poměrně zoufalé, stejne jako případné stahování ISO image disku v orig. kvalite a vzhledem k rychlosti mého připojení k netu by bylo rychlejší si to CD objednat "šnečí" poštou :-)
mp3 s rozumnym bitrate je dostatecna kvalita pro 99 % lidi. Vetsina je dost hlucha na to, aby to nepoznala a/nebo nemaji takovou aparaturu, aby to mohli poznat... ale neznamena to, ze by trh s cd mel uplne zaniknout...
ono se nam to dnes ve vetsich mestech mluvi (ale jde to i v okrajovych castech mesta), ale dnes stazeni ISO image je otazka tak 2 hodin, je to neinteraktivni, takze rozhodne rychlejsi nez navsteva obchodu
Jen rabat pro koncoveho prodejce je v nasich koncinach 30%.
Sprava serveru => na tisice skladeb jedno (dve aby byl backup) lepsi PC s velmi dobrym pripojenim do netu. Na nich bezici bt tracker + seed => to pripojeni nemusi byt v radu Gbit. Neni problem vygenerovat torrent unikatni pro konkretniho cloveka a CD. Pro jednotlive skladby je asi lepsi reseni ftp (trebas s ssl overovanim).
Problem:
A) aby bylo vyhodnejsi a pohodlnejsi si CD stahnou, musi byt doba stazeni CD tak 10 - 15 minut. CD v MP3 ma dejme tomu 100MB => 1,5 - 2Mbit min pripojeni klienta.
B) cena 10 - 15Kc je akceprovatelna pro aktualni hit, ne pro beznou skladbu, bych to videl tak na 5 Kc.
C) platba, musi fungovat nejaky snadny a levny zpusob, jak zaplatit. Prevod z banky, pripadne platba kartou pres inet je pro spoustu lidi neakpceptovately, navic platit 50Kc prevodem a dalsich 10 zaplatit za operaci je ponekud hloupe.
Souhlasím s autorem v tom, že vydavatelé zaspali dobu. Osobně jsem přesvědčen, že stejně jako s rozhlasem nezanikly noviny, s kinem nezanikla divadla a s televizí nezanikly kina, tak ani s prodejem MP3 po Internetu nezaniknou obchody s CD. Jako si někdy rád a s chutí koupím hezkou knihu, tak si někdy rád připlatím za CD ve stylovém obalu, s kvalitním bookletem - a doma v křesle si to všechno vychutnám. Ale řadu věcí přece nutně nemusím mít v polici a kvalita MP3 mi stačí - jenže když mi to NECHTĚJÍ prodat... doplňte si sami.
Osobně jsem proti zrušení klasických CDček. Přece jenom nehrozí, že vůbec někdy bude hudba distribuovaná v bezeztrátovém formátu (APE, FLAC, atd...) a u vážné hudby, jazzu atd je rozdíl mezi CD a MP3 opravdu znát. U ostatních stylů sice 192kbps stačí, ale ... schválně si zkuste poslechnout "CDčko", které znáte jenom z MP3 v jeho originální podobě, na dobré aparatuře, možná se budete divit :) Nehledě na to, že hodně MP3jek v P2P jsou sice 192kbps, ale rozhodně ne v nejlepší kvalitě (Lame 3.90.3, -APE/-API), o re-encodovaných 320kbps, které šustí ani nemluvě.
Lze také přihlédnout k tomu, že člověk od přírody rád vlastní, takže když vysolí cca 400.- za CD, tak ten pocit, že si odnese krabičku, CD, booklet má také něco do sebe. Narozdíl o "pár" stažených souborů, na které si nemůže šáhnout.
O zkostnatělosti hudebního průmyslu nemůže být žádných pochyb, ale 100% přechod k online distribuci není řešení. A kdyby to bylo opravdu tak jednoduché, jak se snaží nastínit autor glosy, proč to již nepoužívá některé z "indies" vydavatelství, která jsou mnohem pružnější...
ad A) Nemyslím si, že to nutně musí být jen 10-15 minut. Klidně bych vydržel i 2 hodiny. Dá se to přece pustit večer a ráno byste měli natahnutý 4 alba. Problém je spíš v tom, že musí být zajištěný napojení v případě výpadku spojení, aby se nemuselo platit znovu za totéž. Ale i tohle dneska soft už umí...
Aby byly vysledky testu objektivni alespon pro toho jednoho ucastnika testu. Musel by mu nekdo prepinat zdroje a on by nesmel vedet co zrovna hraje. Pokud predem vim, ze ted si pustim pro porovnani mp3 verzi, tak je ten rozdil ktery slysim o nicem, nebot muze byt zpusoben i mym ocekavanim.
Právo možná mají, ale nesmí zapomínat na to, že pokud budou tvrdohlavě trvat na CD nosiči, pak ať počítají s tím, že jim mohou prodeje nadále klesat.
Ale nemyslím si, že interpreti jsou tak zabednění. :-)
Tu poznámku o pořadí skladeb bych podtrhl, to je dobrá připomínka. Ale i pořadí skladeb se dá vyřešit - např. existují playlisty, které lze stáhnout společně s albem. :-)
Torrent unikatni pro jednoho cloveka je naprosta kravina - slo by stahovat pouze ze seed, protoze nikdo jiny by to nesdilel, a seed musi byt taky nekde hostovany, takze to zere bandwith prinejmensim stejne, jako kdyby slo o normalni HTTP download.
Zkoušku jsem dělal pouze z duševního vlastnictví ve švédsku, ale je to v Evropě všude dost podobné. Majitel duševního vlastnictví a přidružených práv (pokud se to tak česky jmenuje) má právo na to aby jeho dílo nebylo používáno způsobem, se kterým nesouhlasí. Pokud se pamatuji tak je tam dokonce i ochrana klasiků dávno zemřelých.
Nemluvím o tom zda jde o CD nebo jiný nosič. Pokud vytvořím dílo jako celek, mám právo ho jako celek vydat a tedy i chtít aby bylo jako celek distribuováno. Jak již tomu bývá, předbíhá technika ostatní aspekty celé problematiky.
Hamounství a konzervativnost vydavatelsví je věc jiná. Určitě se nesnaží najít lepší řešení - především v oblasti filmu.
Zapomínáte na jednu důležitou věc. Autor a interpret díla mají právo si zvolit formu jokou chtéjí dílo šířit. Může pro ně být důleřité nejen pořadí skladeb, ale i obal a průvodní text.
Prostě nejde to srovnávat s mlékem, které jsem jako dítě chodil kupovat do bandasky, potom přišly sklenice, následovaly igelitové pytlíky (fuj), tetrapack... Krávy nejsou autorským zákonem chráněny.
O tom jak probíhá změna technologie ve Švédsku jsem napsal zde: http://blog.lide.cz/jiri.pallas/2005/03/07/49
a o boji pirátů proti AntiPirátům zde: http://blog.lide.cz/jiri.pallas/2005/03/09/52 a včerejší razii dvacítky soudruhů proti providerovi ve Stockholmu teprve napíši.
>Lze také přihlédnout k tomu, že člověk od přírody rád >vlastní, takže když vysolí cca 400.- za CD, tak ten pocit, >že si odnese krabičku, CD, booklet má také něco do sebe. >Narozdíl o "pár" stažených souborů, na které si nemůže >šáhnout.
Právě proto, aby si mohl odnést tu krabičku s bookletem, musí zaplatit takový prachy. Cena té "hudby" na CD není 400, ale mnohem méně.
Asi jsem jinej, ale pro mě je na CD nejdůležitější především hudba, booklet považuju jen za marketing (což zvyšuje opět cenu CD). Ale chápu, že leckdy i booklet má svou hodnotu.
Nicméně CD tu mají nezastupitelnou roli v případě, chcete-li někoho obdarovat. To jsem chtěl vlastně dodat ještě do glosy, ale už jsem jí nechtěl natahovat. Ale stejně tak, si dovedu představit, že hudbu stáhnu z netu a daruju jí na paměťové kartě do mp3 playeru. Ta má oproti CD výhodu přepisu. Čili jsou to vlastně dva dárky v jednom. :-) Mám dojem, že dokonce Robbie Williams již vydal nějaké své album i na paměťové kartě.
Formu prodeje zridkakdy vybira interpret, vetsinou je mu nadiktovana vydavatelem - viz kapely, ktere protestovaly proti ochranam, diky nimz nesla CDcka precist v pocitaci. A pokud jde o booklety, davno uz to nejsou 'knizecky', kde bylo krome slov pisni k nalezeni spousta dalsiho materialu, hlavne fotek (odstrasujicim prikladem budiz treba Steal This Album od System of a Down).
Je zajimave, ze na zapad o Ase je model on-line prodeje celkem uspesny, bohuzel je neochota vydavatelstvi rozsirit ho k nam dana nejspis nizsi kupni silou - pravidla EU jim dlouhodobe nepovoli prodavat skladby v ruznych clenskych zemich za ruzne ceny (viz soucasna situace s iTunes UK), takze budou stad pred rozhodnutim: prodavat za cenu akceptovatelnou ve vychodnich (.5 EUR) zemich nebo v tech zapadnich (1 EUR)? Hadejte, jak to dopadne.
Stylovy obal, kvalitni booklet? Kde to zijete clovece? Dneska se vsechno dela hr hr co nejlevnejsi vcera bylo pozde. Jedine co je na dnesnich vyrobcich kvalitni jsou ruzne legalni ochrany. Vcera mi prisla DVDcka z Amazonu, to ze se nenamahaji dat do filmu anglicke titulky (mne je to vcelku jedno, ale co treba neslysici?) mne ponekud prekvapilo, ovsem "bezpecnostni" prelepky proti znovuzavreni byly tak kvalitni, ze jsem si kvuli nim znicil cely booklet (nesly vubec odlepit z toho plastu co prekryva papirovy obsah bookletu). Jestli ono neni jednodussi si ten film stahnout ... Jedine co kamenici umi je prudit tech par poslednich blaznu co si jejich produkty kupuji.
"Právě proto, aby si mohl odnést tu krabičku s bookletem, musí zaplatit takový prachy. Cena té "hudby" na CD není 400, ale mnohem méně."
Nechci zde zabíhat do polemiky, kolik by vlastně měla hudba stát, a když výrobní náklady na CD jsou cca 18Kč, tak vše ostatní je nestydatý zisk hudebního vydavatelství a prodejců. Každopádně Vaše citovaná věta, vysvětluje celé ladění Vaší glosy a nic proti tomu. Je to Váš názor.
To už se ale bavíme o MP3kách "vyrobených" tak, aby byly maximalně kvalitní. Což pochybuji, že hudební vydavatelství půjdou právě touto cestou.
Nemám "zlaté uši" ale rozdíl mezi CD a MP3 slyším i na lehce nadprůměrné aparatuře. Subjektivní pocit lze ověřit frekvenční analýzou - teď mám na mysli porovnávání rádoby CD kvality z P2P sítí, kde jediným vodítkem je 192kbps, případně info v headru souboru.
Tady nekdo netusi, o cem mluvi, mam dat priklad ? Nebude to zrovna priklad zarne legalni, ale klidne ho dat muzu. Tracker je pak schopen sledovat kolik kdo stahnul/poslal a hlidat pomer sdileni (aby nekdo jen nesosal). Vzajemnou komunikaci klientu zajistuje tracker, takze je na nem co mi posle za peers k danemu torrent souboru. Rozumny klient si pak peers pamatuje a umi navazat spojeni i bez trackeru. Doporucuji google.
A mimochodem, stahovat neco pres http je pekna kravina.
Nj, ale dnes neni problem udelat si vlasni CD s MP3, bude tam treba kompletni diskografie (pripadne to muze byt DVD), udelat si na nej vlastni potisk (staci solidni inkoustova tiskarna), bookled se seznamem alb/skladeb vytisknout na kvalitnejsi lesteny papir a mate za par korun neco, co koupit neni vubec mozne. Kdyz date toto nekomu jako darek, tak ho nejen potesite tim darkem, ale take tim, ze ma neco co nikde koupit nelze.
Udelal jsem mati DVD s MP3, uz ho ma 1/2 roku a jeste si nestihla prehrat vsechno. Je to jedna placka => nemusi se prehrabovat v 50ti CD.
Jenze to je prave nesmysl. I kdyz vydam album jako celek, nemuzu branit lidem aby poslouchali jen tu jednu povedenou skladbu. Pokud je album povedene cele, nejspis jej budou chtit cele, pokud chteji jednu skladbu, tak jim prodam jednu skladbu. Ale pokud budu trvat na tom ze to nejde, tak dobre mi tak, ze si to nikdo nekoupi.
Je to totez, jako kdyby pekar trval na tom ze tech rohliku si muzete koupit minimalne 20, ze jeden vam neproda, pripadne ze pokud chcete jeden rohlik, musite si k nemu koupit jeste alespon 1 chleb (ktery nejite).
No jasne, jednani s vydavatelem: "tak mladej, bud nam das veskery prava, nebo si to muzes jit natocit kam chces (a ja ti zaridim, ze to nikdy nevydas)". Takze autor si muze souhlasit s cim chce, ale proste podepise to co chce vydavatel.
Jedinej kdo by se mohl vzeprit jsou interpreti dostatecne znami, ale to se blbe dela, kdyz mate podepsanou smlouvu (a pripadny soudni spor nemate sanci vyhrat).
Samé omyly. Jistě jste si všiml, že v některých obchodech jsou k mání pouze velká balení. Důvodem je samozřejmě to, že manipulace, placení a pod se za jeden rohlík nevyplatí.
To samozřejmě neplatí o hudbě. Trvám na tom, že má umělec právo si zvolit jak chce dílo presentovat.
Ad cena - co jsem zaslechl informaci od dvou nasich velkych vydavatelstvi, tak si obe predstavuji zisk pro sebe z jedne skladby cca jedno Euro. IMHO je to take moc. Touto cenou moc lidi neprilakaji.
A neni pravda, ze by vsichni neuvazovaly o prodeji po internetu. Pravda je aktualne spis takova, ze jsou i takova vydavatelstvi, ktera NEUVAZUJI (o prodeji po Internetu. ;) ).
No jiste, to je placani. Vydavat lze jedine na CD, to ma svou danou stopaz, a kde je svoboda autora? Svoboda jedine jako poznana nutnost. Autor proste nema jinou sanci, nez to naplacat na CD.
A pokud nekdo bude z jakychsi umeleckych duvodu trvat na konkretnim poradi, tak to muze zakodovat do jedineho fajlu, a je po ptakach, ne?
Tady nekdo netusi, o cem mluvi.
Torrent o jednom uzivateli (nebot bylo uvedeno, ze je unikatni pro jednoho uzivatele a CD) je nesmysl. Bude vzdy jen jeden peer, ktery bude tahat od toho jednoho seeda. Ve finale to je na prostredky nakladnejsi, nez ho to nechat proste stahnout treba z webu.
Ostatne - co mate tak hrozne proti HTTP? Na jednotlivou skladbu mi to prijde celkem v pohode, nepotrebujete zpetne spojeni jako u FTP (a zkriplene pasivni FTP na stazeni jednoho souboru... no nevim), a obvykle kdyz neco projde, je to prave HTTP.
Umělec to právo samozřejmě má. Pokud ho však použije nějakým nevhodným způsobem, tak se nesmí divit, když to publikum odmítne. Dovedeno ad absurdum má umělec právo svoje dílo třeba ani nepresentovat, taky by třeba mohl určit minimální nebo maximální přípustnou hlasitost reprodukce :o)))))))
Praktický dopad tohoto práva je sporný. Nejen na CD, HDD, ale i např. na desce si můžete pouštět písničky v libovolném pořadí.
A ještě dodatek.
Vy jste si nikdy nevytvářel nějaký vlastní výběr? Psal jste si snailmailem o svolení autora? Nebo jste výběr nespáchal, neb Vám v tom bránily morální zábrany a přirozený respekt k právu autora na výběr způsobu presentace díla?
Teorie je moc pěkná, ale v praxy se ukáže, jaké absolutní krávoviny papír snese, aniž by se studem rděl.
Hodně záleží také na obsahu skladby. U některých při 128kbps a při běžném poslechu není poznat moc velký rozdíl (i když je tam). Zkuste například Mike Oldfielda a jeho Tubular Bells II na 256kbps a je to málo. Ve srovnání s originálem (na CD) je to poměrně hodně znát.
Nemyslim, ze mate uplne pravdu, samotny bitrate je pouze jedna slozka informace o MP3ce. Velmi dulezity je pouzity kodek a jeho nastaveni - lze zjistit napriklad pomoci programu Mr. QuestionMan, ktery dekoduje hlavicky MP3. Tubular Bells II v Lame 3.90.3 s extremni kvalitou ve 256kbps zneji "subjektivne" stejne jako na CD.
Ale my se tu nebavime o piratskym CDcku pro Mati s 50ti CD v MP3, ale o originalu, ktery vybaleny z plastiku "voni" novotou a jehož první přehrávání je rituál.
Jenomze slyset rozdil je o nicem. Ja totiz neposloucham rozdil. Jde o to kolik lidi dokaze rict, kdyz jim naslepo pustit tutez pisen z cd a z mp3 zda jsem pustil mp3, nebo cd? Nekteri to poznaji, jini poznaji jen to ze se to lisi a dalsi neslysi rozdil vubec.
Frekvencni analyza samozrejme rozdily odhali. Ale opat ucelem mp3 je poslouchani, ne frekvencni analyzovani.
Mno, jestli si vydavatel predstavuje 1Euro za skladbu zisk, tak by musel prodavat aspon za Eura 2 a to jsem na soucasnych cenach CD/DVD/ ... (600Kc a vic).
Pocty jsou jednoduche, jen managori (to jsou ti co rozhoduji o vecech, kterym s prominutim hov.no rozumi), to stale nechteji pochopit. Bud se prizpusobi, snizi rabat, pokud budou dostatecne rychli obsadi segment trhu a PREZIJI, nebo krachnou (drive nebo pozdeji) a nejspis sebou ke dnu vemou i sve ovecky (autory a interprety). Jine cesty neni.
Aby bylo jasno, torrentem myslim soubor identifikujici zdroj, obsahujici hash a dalsi potrebne udaje. Kdyz neni jine cesty, tak budiz, ten priklad:
http://www.torrent-core.com/
V tomto pripade je to vazano na IP, pokud nekomu poslu svuj stazeny torrent, tak mu proste nebude fungovat, protoze jej pouziva z jine IP adresy nez pro jakou byl vygenerovan.
Nekoho holt staci postrcit, nekoho je treba kopnout.
Trvám na tom, že má umělec právo si zvolit jak chce dílo presentovat.
A ještě bych na to zavedl úřad pro kontrolu. Už se těším, až mi přijde úřad udělit pokutu nebo vypíchnout oko za to, že Povídky z jedné/druhé kapsy od Karla Čapka čtu napřeskáču a ne v určeném pořadí, nebo nedej Bože že Švejka otevřu na náhodném místě a přečtu si jen kousek.
myslim, ze hlavni prekazkou veskereho obchodu po internetu
je zpusob platby. Rad bych za spoustu veci zapatli par drobnych, pokud by to byla otazka 2-3 kliknuti. Ale casem to treba prijde, az se zlepsi pripojeni a prodejci zjisti, ze je treba sokovat cenou a pak clovek kupuje i to co nechce - jako to dnes funguje v supermarketu. Ti nenarocni a premyslivi pak usetrej.
Objevil jsem perfektní způsob, jak zdarma a legálně stahovat korejskou hudbu. Stačí zadat http://www.kcckp.net/en/art/music/music.php a jeto pak už jen stahovat a stahovat. Už jsem i vypaloval a musím říci, že se mi to vešlo o krk na 2 CD. Všechny MP3 jsem stahoval 2 dny po 2 hodinách. Já rád poslouchám korejskou pop music a rozhodně je to lepší než americká pop music. Dokonce jsem si na CD vypálil i některé revoluční a pionýrské písně ze Severní Koreje. Mne třeba zaujala písnička ->do angličtiny přeloženo " No Motherland without you ", písnička oslavující vůdce Kim čong ila a nebo písnička " Kim il Sung Beo-wun-su Manan-se " a nebo také severokorejská písnička -> do angličtiny přeloženo " Do not ask my name " či písnička " General Kim il Sung ".
Také jsem objevil další internetový server http://218.40.68.133:5634/, kde je možné si stáhnout až 100 MP3 v korejském podání pop music.
Mne moc mrzí, že fonografický průmysl, aby místo boje proti pirátům nezlevňuje CD nosiče ! Proč proboha si mám kupovat CD od Franka Sinatry za 500,- Kč, když nejlepší cenou by byla cena kolem 200,- Kč. Když firmy budou prodávat audio nosiče za nižší cenu, odpadnou i piráti.
Asi byste mel trochu zapracovat na svych vyjadrovacich schopnostech, abychom vas na prvni pokus pochopili i my, chudi duchem. Zjevne totiz nejsem jediny, kdo si pod pojmem "torrent unikatni pro konkretniho cloveka a CD" predstavil opravdu "torrent unikatni pro konkretniho cloveka a CD", nikoliv "autorizaci konkretniho cloveka k obecnemu torrentu s CD".
Preji hezky den.
Internet musí znamenat výzvu nejen pro gramofirmy a jejich smlouvami zotročené vazaly, ale hlavně pro nové a zcela nezávislé autory. Pro ně může internet znamenat jedinečný distribuční kanál, po kterém mohou svou hudbu (a nejen hudbu) nabídnout širokému spektru potencionálních posluchaču a snad i budoucích fanoušků...
Chybí snad jen nějaký jednoduchý systém, který by umožnil snadnou formu placení za staženou hudbu:-(
K těm klesajícím ziskům oficiálních vydavatelství:
Zatím jsem nikde nezaznamenal nějakou studii jaký je průměrný zisk za jedno album. Je nižší než např. před pěti lety? Nebo vyšší?
Jaký je např. poměr: pokles celkového ročního zisku / pokles (růst) celkové roční produkce alb?
Ano, pod tenhle prispevek bych se klidne podepsal. MP3 apod. je pro me absolutne neprijatelne (vadi mi ztratovost, bez ohledu na to, jestli ji slysim nebo ne), sance na FLAC/APE je minimalni - a i kdyby se nahodou neco v techto formatech distrbuovalo, asi bych za to nebyl ochoten moc zaplatit, protoze pro me je dulezite i to okolo (booklet, hezky potistene CD atd.).
Problem zpackanych MP3 prikladne nehrozi pri enkodovani do OGG Vorbisu, kde se nastavuje kvalita, ktera je jednoznacna (-q=-2...9), takze hned vite, na cem jste. Tak jak se enkodery zdokonaluji, tak pri stejne kvalite mohou byt soubory vytvorene o par roku pozdeji i o dost mensi, ale z hlediska zvukove kvality budou stejne (tj. vetsinou o dost lepsi nez u obstarozni MP3) :-)
Tak ja bych si to predstavoval treba takhle: krabicku s bookletem a 8cm CD nebo DVD s ulozenymi soubory FLAC/OGG (event. AAC+ s 5.1 zvukem) a MP3 pro kompatibilitu se starsimi flash prehravaci nebo mobily, a dale nekolik datovych souboru s fotkami, texty a dalsimi vychytavkami pro fajnsmekry.
O cem se tady dohadujete, obchod s hudbou uz davno existuje a v provozu a docela dobre funguje, prikladem je iTunes.com, to ze neni zatim v Cechach je jen otazka casu a jak se jiz nekdo nedavno tady zminil dockame se pravdepodobne uz letos. Mam tu zkusenost s nakupem hudby pres iTunes a mohu rict ze je to naprosto dokonale a pohodlne. I kdyz song stoji 99c (album $9.99) stale je to levnejsi nez v obchode.
Nerozumim..., o co se chcete vsadit? Ze se nechate vysetrit u usare? :-))) Co se tyka MP3 a zaznamu na CD, to prece nemuzete myslet vazne :-( Pouzivam pro kodovani do MP3 linuxovy Lame a jeste pri 140-160kbps (VBR) slysim jasny rozdil. Proste a jednoduse, MP3 ma sva nejlepsi leta za sebou a v dnesni dobe, kdy tady mame napr. DVD-Audio je to uz jen zombie :-)
Teda to je síla!!! Kliknuti na link tam stoji za to :-)))
Mimo jine si taky si muzete precist nejnovejsi vydani Pchjongjang Times, prohlednout krasne fotky z kvetouci Severni Korey a nakoupit celosvetove zadane vyrobky korejskeho lidu!
Prece nemuzete byt tak samostredny, ze si muzete myslet ze ty miliony lidi co po poslouchaji MP3 vi neco o tom, ze vy jste vyteklej z DVD-AUDIO. Lidi normalne funguji, poslouchaji MP3, zerou spekacky z Hypernovy a je jim uplne jedno ze slysite jasny rozdil.
Je jim to jedno, protoze jim to nikdo zatim nevysvetlil. Od toho jsou kampane (PR osvetove atd.), aby se lidova masa nechala presvedcit o prednostech krasnych novych veci :-)
Jinak bychom totiz jeste lezli po stromech a honili zver v bushi :-)
Ano, MP3 má svá nejlepší léta za sebou, protože máme k dispozici Ogg Vorbis, MPC a další formáty. Nicméně rozumně zkomprimované audio na 192 Kbps a výše už většině lidí stačí. Ne každý má velký byt a kvalitní aparaturu a hudbu spousta lidí poslouchá ve svém přenosném přehrávači, PDA, z počítače do sluchátek, v autě, jak zmiňoval Michal Krsek apod. DVD audio má jednu podstatnou nevýhodu v tom, že musíte měnit média. Když si narvete svoji hudební sbírku na disk (a na velký disk se toho vejde hodně i v bezztrátovém formátu), tak máte vystaráno. DVD audio apod. rád přenechám fajnšmekrům. Zombies rock and rock is cool. ;-)
I kdybych pripustil, ze 192kb MP3 je prijatelny po zvukove strance, tak velikosti souboru uz v zadnem pripade ne, zejmena v dobe vsudypritomne FUP. Stahovanim nerkuli streamovanim!!! MP3 v tomto bitrate mam po limite uz za 2-3 dny. Odpovidajici soubor nebo stream ve formatu AACPlus bude mit bitrate 32-40kb a OGG 56-80kb a to uz je sakra rozdil, o 5.1 zvuku, ktery ma vetsina dnesnich her a DVD filmu ani nemluvim :-/
To DVD-Audio myslim jako jednu z alternativ (resp. nejlepsi) k MP3, vedle formatu jako jsou FLAC/OGG/AACPlus nebo MPC. Naprosto idealni by bylo, pokud by slo o DVD-Audio kombinovane s datovou stopou a za prijatelnou cenu. Cili pokud bych si titul koupil na internetu, tak jen tu datovou stopu, v kamennem obchode by medium obsahovalo oboji.
To by nejdriv musel nekdo presvedcit ty lidi ve studiich, ze na jednu pisnicku je potreba vic nez 5 minut casu a na mixu je potreba obcas necim pohnout :-)
DVD audio je prima vec, ale krmit se musi signalem, ktery za to stoji. A toho je, troufam si rict, mene nez 1 procento vydavanych titulu popu.
O klasice se nebavim.
Na pop staci tranzistak :-)))
Jinak stejna situace je u kazdeho media, staci kdyz si zajdete do nektere z novych prodejen levnych knih. Tam je zpatlanych CD remixu (nebo kazet) na tuny... IMHO u jde prave o to 1 procento veci, ktere maji dobu pouzitelnosti delsi nez ten tyden, kdy neco "letí", ale defakto se prosadi a zaplati soubezne pres masu uzivatelu, ktera nevi co vlastne ma a ani to neumi vyuzit :-)
Konzumni zbozi odedavna dotovalo narocnejsi nebo minoritni projekty, proc by tomu melo byt jinak v pripade DVD-Audia?
Proč prodávají radši fyzicky CD? Protože 90% braku by neprodaly!
To je přece známá skutečnost, že kvůli 1-3 dobrým věcem si kupujete i tu vatu co na CD nacpou.
"Jen rabat pro koncoveho prodejce je v nasich koncinach 30%."
Je to 20%.
Ale to není důležité. Podstatnější je to, že tím se část zisku gramofirmy dostane i do vašeho městečka, A ten prodejce si pak třeba za to objedná nějakou práci u místního řemeslníka... atd.
Pokud ale půjde přes internet rovnou všechno nadnárodním firmám, budeme muset asi zase zpátky na pole, abychom si to za vypěstované brambory mohli koupit.
Demagogie. Ten clovek muze zacit pracovat pro CSSD a tim se cast z nasich dani dostane do onoho mestecka primo, ne oklikou.
Hudba je svou poctatou urcena k prime distribuci, prodej konserv byl prechodny, jedno stoleti trvajici jev, slepa ulicka, nyni jen umele udrzovana pri zivote.
Rec byla o trhu. Trh dela tech 99%, ne to jedno procento :-)
Cili trh je jiz zcela pripraven opustit stara dobra CDcka. Pro audiofily halt mozna bude existovat neco jineho, ale rozhodne to nebude levna zalezitost. :-(
Dobra argumentace.
Treba si za usetrene penize dojdu do mistniho bordelu, chytim tam aids a umru.
Tak podporim mistni pohostinstvi, lekare a hrobare :-) a navic usetrim statu za duchod...
O cem je tu vlastne vedena diskuse? O rozporu mezi ciste online distribuci nahravek versus krabicky , nebo o kvalite distribuovanych nahravek? Vy zjevne chybne predpokladate (ted reaguji spise na mnohych v celem threadu), ze distribuce online nutne znamena nizsi kvalitu nahravky, to je vsak nesmysl. Nahravky muzete k uzivateli dostat v bezstratovych formatech (FLAC apod.), ktere maji take velmi nizky bitrate a jsou tak vhodne pro online distribuci - kvalita tak muze byt v porovnani s dnesnimi CD naprosto identicka! Konkretne format FLAC pouziva pouze pokrocile bezstratove kompresni technologie) viz http://en.wikipedia.org/wiki/Flac a neni narozdil od pseudo technologii jako DVDAudio zatizen horentnimi licencnimi poplatky ktere zase komplikuji spotrebiteli tolik zadany pokles cen na unosnou mez.
Klientska aplikace hudebniho vydavatelstvi (nejaka obdoba iTunes) by pak mohla dodatecne po stazeni poskytnout jednu z metod jak s takovymto HQ zaznamem (byt jen jednorazove nalozit), pricemz prevod do MP3 ci vypaleni na CD (ve skutecne CD kvalite) by byly jen jedny z mnoha moznych.
Přesně tak.Maximálně 5 písniček (většinou 3) se dá z celého CD poslouchat, 1 neustále omílají rádia a televize dokola. Ten zbytek tam je jen do počtu. Kvalita a kvantita jsou nepřímo úměrné. To se potom opravdu vyplatí si koupit CD za 600,-.Možná je lepší věnovat tyto peníze charitě a CD si nelegálně vypálit.
Když tady lidi uvádějí, že nemají tak rychlé připojení apod., co to udělat tak, že kdo se "vytáčí" (připojuje dial-upem), neplatil by nic a hudební vydavatel by na základě smlouvy dostal podíl z ceny za připojení od telefonní společnosti ?
Je to pomalé -> dlouho to trvá -> stojí to mnoho za připojení -> ???
nevím za kolik vy - ale já nakupuji značkové cd imation za 4-5 korun (po tisících). s potiskem a s lisováním jsem (ve stovkových seriích) schopen vyrobit cd do 10-12 korun/kus. věřím, že velkodistributoři to dokážou ještě za výrazně méně, možná za polovic - ale berme že stejně jako já malovýrobce.
řekněme tedy že výroba cd stojí 12 korun, 12 chce interpret a 12 chce vydavatel. to je 36. distribuce má právo na max 100% zisk celkem, to jest 72, a státu budiž jeho dph. vychází mi cena cd na MAXIMÁLNĚ 86 korun.
což už zaznělo 125874563215krát - kdyby cd stálo do stovky, a šunty byly za třicet-padesát korun - všichni by vydělali. méně, ale jistě. sdílení hudby po internetu přece nevzniklo proto, že by lidi neměli dvacku - ale proto, že jim 500, 600 i víc za pitomou placku nepřipadá jako adekvátní.
způsob stahování už je jen sekundární problém.
20%? 30%? Jsem momentalne ve spojenych statech a proto mohu porovnat ceny. Za nove hudebni CD tu date v prumeru 15 dolaru a DVD s nejnovejsimi filmy se prodavaji za 20. A to v kamenych obchodech, takze naklady jsou srovnatene. Muze mi prosim potom nekdo vysvetlit tento rozdil?
Tak zrovna se zminenou kvalitou mne Mike napadl taky. Pokud si vzpominam jedno jeho album vyslo extra jenom na cd nebot jine medium(mozna by gramodeska zvladla) by zkratka nedokazalo zaznamenat ta triskani ruznych predmnetu dostatecne verne. Safra jak se to album menuje...
Mno nic. Kdyz si obcas poustim klasiku tak tam je nutné zachycovat takzvané vyšší harmonické kde nejde ani tak o frekvenční rozsah jako o dostatečnou jemnost. A to nejsou schopny ztrátové formáty dostatečne zachytit-jestli vůbec. A jde to poznat. Nejsem audiofil ale poznat to jde. Hudba je pak taková slitá nevýrazná. Navíc to že jaksi haprují vyšší harmonické poznáte i na kdejakých chrastítkách.
Kamarád který se zabývá taneční hudbou ten rozdíl mezi MP3 bezpečně pozná. Pak slyším jeho nářky. Ty vole tři kila to stalo a voni tam pouštěli mp trojky. Stejně tak poznám když jeden můj sourozenec rodu ženského zapne rádio Dragon. A už jde slyšet šustění mp trojek ,,úžasných hitovek."
já nelisuju já se živim obsahem a je mi lisováno.
ale dej do jakéhokoliv vyhledávače "lisování cd" nebo "duplikace cd" a nestačíš se divit. jako vip zákazník pak máš ještě lepší ceny, potisky zdarma apod.
jinak pro nás většinou dělaj (bývalé gramofonové) loděnice.
Toto je zmena z "kamenneho" predaja na elektronicky distribucny kanal.
Znamena to dost vela: napriklad uz dost tazko obhajis system vydavania celych albumov, to je strasne velke riziko, pretoze odrazu tie kapely zistia, ze 90% ich produkcie je shit. a velmi male percento ludi si zoberie celu produkciu od daneho interpreta - zamyslite sa kolko z interpretov mate doma "komplet" v audioCD. Ja som to bol ochotny urobit len u jedneho jedineho a ten vydava alba tak raz za tri roky.
Dalej je tu problem, ze internet je v podstate tristvrte marketingu, cele tie kolosy ludi, ktori robia "promotion" mozu ist robit akurat tak editorov obsahu webstranok, co nie je "az tak zaujimave".