U me slaba dobra.
Vypadky se zacinaji mnozit, psat mail muzu rovnou do cerne diry, na CC se prakticky neda dovolat - jedina moznost kontaktu je pres jejich webovy formular, coz je pri vypadku opravdu hodne platne ...
Ja si na kvalitu pripojeni stezovat nemuzu, za 6 let pripojeni od UPC, jsem pouze presel zdarma na nizsi tarif, kdy muj "snizeny" tarif uz je rychlejsi nez puvodni v dobe objednani. Vypadek sem nezazil nebo sem nebyl zrovna online. Odezvy byly vzdy dobre, rychlost linky byla spis omezena serverem odkud data prichazela nez pripojkou.
Kdyz porovnam kvalitu bezdratu, ADSL a kabelu, jednoznacne vyhrava kabel a pokud si za to musim 15 Kc pripaltit, preziju to, ikdyz takovou traparnu si mohli odpustit.
ADSL od O2 je predrazena sluzba o nicem, dokud nezrusej tu svoji FUPku a nezvednou i kvalitu. ADSL(LLU) od CRa slo s novym vlastnikem take dolu s kvalitou. U ADSL je jeste jedna vec, se kterou obcas zadny operator nic neudela a to je stari nekterych telefonich rozvodu, dalsim limitem je vzdalenost od ustredny. Bezdraty, nekde v pohode, nekde na nic a mnozstvim anten na strechach vsude okolo se to tezko bude zlepsovat.
Proč? Já mám připojení od UPC od září 2006, tedy nějakých šestnáct měsíců, a funguje naprosto bez problémů k mé plné spokojenosti... Vím, že na mnoha místech si mnozí stěžují, zejména na nedostupnost hotline, ale v mých očích má UPC jméno slušné... Když máme dnes ta vysvědčení -- na výbornou to není, ale chvalitebná určitě... :-)
Co to ma za smysl zdrazit o 15 Kc? Na*erou tim vsechny sve klienty, obzvlast ty co plati trvalym prikazem a jeho zmenu budou muset zaridit a zaplatit. Krome toho na to hromada z nich zapomene a UPC jim treba povypina internet, nebo bude muset pouzit jine formy komunikace aby je naucili platit jinou castku, coz je bude stat spoustu penez a ve vysledku skonci se stejnym nebo mensim ziskem..vim o cem mluvim, 2 mesice ucim nasich 300 klientu platit na novy ucet a stale chodi cca 15% plateb na stary :)
Dobra a ted si vezmete akalkulacku Vy :)
Dejme tomu ze bude trvat rok nez se platba zase z nejakeho duvodu zmeni(zmena DPH? zavedeni autorskych poplatku na pripojeni? dalsi zdrazeni?)
1 klient tak zaplati za rok o 180 Kc vice. Krome toho zaplati 20 Kc za zmenu trvaleho prikazu a zmena mu zabere rekneme 20min casu v prumeru. Rekneme ze prumerny klient UPC si ceni casu na 100Kc/hod..celkem ho ta sranda se zdrazenim tedy vyjde na 233 Kc za prvni rok. Tj. naklady pro uzivatele nad ramec zdrazeni 53 Kc, celkem 53 x 216 000 = 11 448 000 celkove naklady uzivatelu nad ramec zdrazeni.
Rekneme ze z tech 216000 pripojek jen 10% zapomene udelat upravu platby a budou nadale platit stejnou castku nebo pri uprave udelaji nejaky preklep(to je dost optimisticky odhad). UPC pak vynalozi rekneme 50 Kc na informovani kazdeho z nich(nekdo stravi nejakou dobu sepisovanim mailu, ten u nekterych zabere, dalsi bude treba znovu urgovat dopisem ci telefonatem...), za 15Kc doplatky zaplati obe strany po 5Kc za bankovni poplatky.
tj 21600 x 55 = 1 188 000 Kc pro UPC a 21600 x 5 = 108 000 pro zapometlive uzivatele.
Celkovy vynos ze zdrazeni pro UPC za rok bude tedy:
12 x 15 x 216 000 = 38 880 000 Kc
Naklady uzivatelu na zdrazeni(krome 15Kc zvyseni ceny):
11 448 000 + 108 000 = 11 556 000 Kc
Naklady UPC na zdrazeni: 1 188 000 Kc
Celkove naklady na zdrazeni:
11 556 000 + 1 188 000 = 12 744 000 Kc, tj cca 1/3 toho co to UPC prinese..podle me by bylo efektivnejsi zdrazit pri pristi zmene DPH nebo zavedeni nejakeho poplatku..pri aktualnim tempu zmen v danove oblasti to nebude urcite dlouho trvat. Proste zdrazit o 15 Kc sluzbu za 1000 Kc je zdrazeni o 0,15%, coz je podle me naprosto zanedbatelny nesmysl, kterym akorat administrativne zatizi uzivatele i sami sebe.
Já myslím, že se oba shodneme, že zdražení o 15 Kč je nedůstojné a dobrému jménu UPC rozhodně nepomůže. :-) Co se Vašich kalkulací týče, většina parametrů jsou odhady a skutečnost může být radikálně jiná -- rozhodně si třeba nemyslím, že UPC platí 5 Kč za příchozí platbu, klientům, kteří -- stejně jako já -- platí UPC inkasem, žádné náklady navíc nevzniknou, nepřímé náklady na straně klientů ostatně UPC vůbec zajímat nemusí, ty jdou pouze na vrub jejich dobrého jména, nikoliv jejich účtu, atd...