AO - myslím, že je to stále ještě k ničemu.
Telecom se svým monopolem si stejně dělá co chce. Telecom má pod svou kontrolou všechny AO a drží je pěkně pod krkem. Např. Tele2 - chceš existovat JO, ale jenom když JA, velkej Telecom ti to umožním. t.j. Koncový uživatel telefonuj přes AO, ale nejdřív zaplať příslušnej bakšiš Telecomu. Tele2 provede registraci, aktivaci, ale Telecom přes svou kontrolu nižší tarif něž "Home Standard" nepustí. Tož v konečném efektu profituje ze všeho Telecom. Už aby konečně nastolila naše vláda v komunikacích řád a dala všem stejné možnosti. Tož vydržet a čekat ( ale dokdy ? ).
+ pk +
Ave,
ja se taky snazim telecomu "skodit" kde jen muzu a tak i mistni hovory volam pres Tele2, kde usetrim jen 1 haler za minutu, ale snazil jsem se poukazat ze nove nastaveny terminacni poplatek neposkytuje pro AO zadny prostor pro stanoveni vlastniho zisku. AO ma k dispozici prostor 2 haleru na minutu do kterych se musi vejit se svymi naklady a ziskem, pokud chce zustat na stejne urovni jako CTc.
Nevim jestli zakaznici budou ochotni platit AO vic i za tu cenu, ze CTc nakonec dostane o par korun mene.
Vse samozrejme plati pro hovory mimo spicku a delsi jak 10 minut, u tech prvnich 10i je to problem furt, ale nemyslim si, ze na nich by chteli AO nejak vyrazne stavet svou obchodni strategii. I jim musi byt jasny, ze to drive nebo pozdeji musi padnout.
Mne je jedno, ze je rozdil treba jen 2 halere. Hlavne ze je to konkurence. Snazim se, kde jen muzu Telecom bojkotovat. Kdyby se tak chovali vsichni zakaznici k monopolum obecne, tak by ty monopoly nebyly tak obrovske.
Ja myslim, ze jde taky o tech prvnich deset minut. Pokud Vasich 20 hodin prosurfujete v desetiminutovych spojenich (samozrejme je to extrem) tak vyjdou jina cisla. 20*60*0.24=288 Kc. To uz je zajimavejsi.
Ave,
1. je v clanku drobna nepresnost, Tele2 ma volaci prefix 1002 a ne 1012 jak je v clanku uvedeno.
2. Mozna jsem to pochopil zcela spatne, ale pokud bude po zmene onen novy terminacni poplatek cinit 0.21 Kc/min, pak se sice dostava pomerne blizko tem nejnizsim tarifum CTc (0.23 Kc/min), ale vyrazne pochybuji, ze by pro AO byly ony 2 halere za minutu dostatecne atraktivni.
Neznam prumerne kvantum casu, ktere dial-up user spotrebuje za mesic, ale v mem pripade se to pohybuje tak do 20i hodin, to mame 20h * 60minut *0.02 Kc/minutu = 24 Kc zisku na jednoho me podobneho uzivatele.
Nevim jestli je konkurenci to, aby se tato defacto "velkoobchodni" cena pohybovala o necelych 10% niz nez koncove tarify CTc.
Vyse uvedene plati pro tarif Home Internet, ktery pouzivam ja. CTc disponuje i nadstavbovymi tarify kde se minutova sazba pohybuje od 0.15, takze tomu tezko budou AO jakkoliv konkurovat.
Jinak, podivam-li se napr. na cenik Tiscali a jejich internetoveho volani, tak pri cene 0,55 Kc/min se ani nedivim, ze nikdo nepouziva volbu operatora pro volani na internet. A pochybuju ze i kdyz se to zlevni o 11 haleru (asi tedy na 44 haleru) ze se situace radikalne zmeni.