Vlákno názorů k článku Internet přináší ekonomice miliardy navzdory nízké penetraci připojení od Kecka - Neserióznost je zejména v tom, že když už...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 3. 2011 15:26

    Kecka (neregistrovaný)

    Neserióznost je zejména v tom, že když už máte zaplaceno tak můžete čekat a čekat...

    Zrovna teď jsem dostal balík v hodnotě přes 2000 Kč a chybělo zboží v hodnotě přes 300 Kč. Klasická reklamace a zboží dopošlou. Když nemáte v obchodníka důvěru tak u něj přece vůbec nenakupujete...

    Kdybych kupoval něco dražšího, například netebook, tak trvám na otevření zásilky a vizuální kontrole "snadno poškoditelného" zboží.

    Na Internetu dodnes koluje mnoho starších (novější jsem nehledal), mnou neověřovaných, stížností zákazníků "e-shopu s počítači který má největší a nejkřiklavější reklamu", kteří objednali více položek zboží. Přišel balík na dobírku, na celou sumu, který obsahoval jen levnou položku, teprve po dlouhé době dorazil zdarma balík s drahým zbožím. Někteří dokonce přísahali, že zboží bylo ne-nové a používané, někdy ho údajně zákazníci museli i reklamovat. Toto vše je volně na Internetu k nalezení, stačí hledat.

  • 10. 3. 2011 13:26

    JJ (neregistrovaný)

    Dobírka v zásadě znamená, že dáte peníze proti nějaké krabici neznámého obsahu místo proti slibu doručení krabice při jiné formě platby. Je-li v krabici místo dejme tomu počítače cihla, jste v podstatě ve stejné situaci, jako kdybyste zaplatil jinak a nedostal nic. Ani pokud otevřete balík přímo před pošťákem, což stejně většina lidí nedělá, nejste o tom o nic lépe. Pošta jen přepravuje to, co člověk do balíku dá a jediné, za co (tu a tam) zodpovídá je poškození zásilky. Nesoulad mezi slibem a skutečností si zase musíte vyřídit s odesilatelem sám (případně za asistence orgánů činných v t.ř.).

    Já na českém internetu nenakupuju zase tolik jako mimo ČR, ale s platbami převodem nikdy nebyl žádný problém - takže buď mám kliku, nebo to s tou neseriosností internetových prodejců nebude zase taková hrůza. Jinak dobírku nezatracuju, je to také celkem použitelný způsob platby, hlavně tam, kde jde zaplatit kartou. Ale před případnými podvodníky dobírka nechrání o nic víc než jiné formy úhrady.

  • 9. 3. 2011 18:05

    Jarda (neregistrovaný)

    Nezanedbatelná část u nás působících internetových prodejců není seriózní a dobírka je jedinou možností obrany zákazníka proti nim (jak je psáno výše, z ručky do ručky). V tomto kontextu bych ji rozhodně neoznačil za zastaralou metodu platby, neboť mi jako zákazníkovi poskytuje významně vyšší bezpečí a tedy i komfort. U všech ostatních metod se fakticky platí předem a zákazník je vydán prodejci na nemilost, což tomuto prodejci vyhovuje (viz nedávný článek zde, kde se jakýsi prodejce vážně domáhal uhrazování nákladů za neodebrané zboží). Mimochodem, vůbec bych se nedivil, kdyby za neužíváním dobírek v zahraničí stály právě lobbystické tlaky prodejců.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).