Vlákno názorů k článku Internet v pracovní době? Zakázat! od Petr Matoušek - Děkuji vám všem za vaše názory. Jen chci...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 9. 2000 12:07

    Petr Matoušek (neregistrovaný)
    Děkuji vám všem za vaše názory. Jen chci něco dodat. Neodsuzuji používání internetu k práci. Nikoliv však k vzdělávání či čemukoliv jinému v pracovní době. Vzdělávat se může každý sám doma ve svém volnu.

    To, že někdo dodělá svou práci a pak si může dělat co chce je hloupost, protože práce nikdy nekončí a lze dělat na dalších úkolech.

    K osobním poznámkám vůči mé osobě, přestože si nemyslím, že něco podobného by mělo fungovat jako argument pro názory v mém článku. Ano, i já jsem se tak choval. Druh mé práce (internetového žurnalisty) mě k tomu poměrně nutil. Nicméně teprve po založení vlastní živnosti jsem zjistil jaký žrout času internet je a o kolik více práce jsem mohl udělat nebýt brouzdání webem.
  • 4. 9. 2000 12:29

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    No ted jste teda tomu dal... jak si to studenti napr. VS dovoluji studovat jako svou hlavni cinnost, dostavaji od statu penizky a nikde nemusi pracovat... atd atd.. je to volovina.

    Stejne tak je blbost, ze clovek by se mel vzdelavat ve svem volnu, kazda delnicka profese se neustale zdokonaluje v pracovnim procesu a THP pracovnik pouze 'masiruje' zamestnance k vyssim vykonum.

    Stejne jako ja pracovnik v podnikatelske sfere musim neco umet abych dostal praci a uzivil se, ale budu opravdu hodne prskat, kdyby po mne jakykoli zamestnavatel chtel, abych se vzdelaval (tedy znalosti takove, ktere jsem nenacerpal studiem v hlavni pracovni dobe - tedy studiem VS) po pracovni dobe, na vlastni naklady (Internet nutne potrebuji ke svemu vzdelavani (nebo ze by mi hradil literaturu tistenou - zastaralou, neaktualni, neaktualizovatelnou)) a on pouze shrabnul zisk z me pile... Vzdyt je to postavene na hlavu.

    Kazdy zamestnanec prochazi skolenim (byt jsou to treba bezp. predpisy) a to vse v pracovni dobe, je na zamestnavateli, kolik hodla do zamestnance investovat (a kolik ho stoji znalosti). Na jednu stranu zamestnavatel oceni, ze zamestnanec je v obraze, vzniknuvsi problem bravurne resi (jak by ne, kdyz zrovna vcera o tom samem cetl a vi, ze to je chyba ta a ta) atd... Na druhou stranu musi zamestnavatel pocitat, ze bazi znalosti tohoto zamestnance musi podporovat; jinak ten problem sice nastane, zamestnanec je zaukolovan, zacne vyhledavat informace, problem vyresi (a cely podnik diky nemu muze jiz na treba 3 hodiny na kafe) po urcite dobe... - tak co, co je v konecnem dusledku pro zamestnavatele drazsi varianta? Rozumne vyuziti internetu (pracuji v pocitacove sfere a tato cinnost mi denne zabira kolem 1 - 1.5 hodiny a nemam pocit, ze bych nebyl stale IN) v pracovni dobe, sebevzdelavani v teto dobe, sledovani deni, trendu, technologii anebo zasah az se stane... Primer s hasicema je krasny, vzdyt horet take zacne samo jen v .000XYZ% pripadu, tak proc je platit, az je budeme potrebovat, tak je 'nejak' zridime, ze?

  • 4. 9. 2000 13:29

    holda (neregistrovaný)
    jo, takhle presne to je. u nas ve firme si mi uz nekolikrat stalo, ze jsem diky orientaci na internetu poradil lidem s ruznymi vecmi, ktere by jinak museli hodne dlouho hledat. podle me je znovu opakuji problem hlavne v intenzite. pokud nekdo cely den chatuje, to je neproduktivni, takoveho zamestnance nechceme. pokud se nekdo udrzuje v obraze napriklad ctenim zpravodajskych, technickych a jinych serveru a nedela to cely den, ale ROZUMNE, pak je to idealni zamestnanec, o ktereho kazdy dobry zamestnavatel musi stat. samozrejme take zalezi na profesi, internet je zatim prinosny spise manazerum a technickym odbornikum.
  • 5. 9. 2000 17:15

    Petr Matoušek (neregistrovaný)
    S těmi dvěma předchozími názory vcelku souhlasím, a myslím, že by to tak mělo být.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).