Názory k článku Internet vám pomůže s maturitou

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 3. 2005 7:42

    smajlik (neregistrovaný)
    Scio je jeden z největších podvodů v našem školství. Ono těch nejednoznačných příkladů je cca 50%. Pokud nevěříte, zkuste si nějaké probrat s několika známými a poznáte, že každý odpoví trošku jinak, i když také logicky a správně. Je to systém výhodný pro školy, protože svojí odpovědnost přehodí na někoho jiného a v případě stížností jsou z obliga. Že na tom ale prodělávají všichni ostatní je nezajímá (rodiče kupováním nesmyslných testů, studenti zbytečným stresem a společnost tím, že třeba zrovna ti nejlepší budou přemýšlet jinak než firma Scio). A Buzíková? Ta při své mentální vypatlanosti ani neví, že něco takového existuje. Zkuste se jí zeptat!
  • 1. 3. 2005 11:04

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Ehm, nešlo by některé články přesunout z Lupy do Abíčka nebo spíše Mateřídoušky? :-)
  • 1. 3. 2005 21:28

    Jaroslav Beneš (neregistrovaný)
    Milý smajlíku,
    vývoj přijímacích zkoušek je celkem komplikovaná procedura, která trvá několik měsíců. Postup je nastaven tak, aby testy měly odpovídající validitu a reliabilitu.
    Tvoje tvrzení, že nejednoznačných úloh je 50% bych rád viděl podložené. Kontaktuj mě, prosím, na uvedený email.

    Systém není výhodný jen pro školy. Tomu se říká dělba práce. Proč mají školy dělat něco, co neumějí udělat dobře? Vsadím se, že když vezmeš takové přijímací zkoušky, které si škola tvoří sama, najdeš v nich mnohem více nejednoznačností. A to jednoduše proto, že škola nemůže věnovat takové prostředky do jejich vývoje.

    A tvoje ostatní názory, smajlíku, ponechám bez komentáře. Jistě mi promineš.

    A co se týče oné zmiňované úlohy v textu. Myslím si, že je zřejmé, co měla být správná odpověď (pokud tedy zvládáte zlomky). To, že si to může někdo vyložit nějakým obskurním způsobem, s tím se asi nedá nic dělat.
    Připomíná to případ, kdy na právnické fakultě někdo do odvolání napsal, když nevěděl rok založení UK, že tam nebylo napsáno podle jakého kalendáře a on že užívá muslimský, a tak žádná odpověď NEBYLA správná...
  • 2. 3. 2005 0:48

    Petr (neregistrovaný)
    Myslím si, že informační web na Dějepis.info (http://dejepsi.info) se s vým rozsahem řadí k největším historickým webům. Jedním z hlavním našich návštěvníků jsou právě maturanti. Jestli mluvíme o referátových webech a o maturitách, neměl by na seznamu chybět.
  • 2. 3. 2005 10:13

    Jiří Kadlec (neregistrovaný)
    Vzdělávací portál www.KamPoMaturite.cz nabízí hlavně 95% knižní produkce k maturitě a přijímacím zkouškám VŠ, SŠ. Navíc nabízíme přípravné kurzy, nulté ročníky, rekvalifikační kurzy od desítky vzdělávacích agentur. Co se týče těch referátů a přijímacích testů let minulých, máme jich tam stovky, bohužel náš webhoster prý nějak poškodil server, takže tam vše budeme muset umístit znova ze zálohy. Ale to již do nové podoby KamPoMaturite.cz, která právě vzniká. Těšte se na nový design a hlavně rozšíření obsahu.

    Jiří Kadlec
    redaktor KamPoMaturite.cz
  • 2. 3. 2005 10:16

    Novák (neregistrovaný)
    Kolem Scio je spíše divné jak se tváří jako nadace (dnes již o.p.s - obecně prospěšná společnost), ale ziskové části jsou na s.r.o - Scio, s.r.o., Modern Education, s.r.o a jiné společnosti. Prostě se to tváří bohulibě, ale je to firma jako každá jiná, které jde o zisk.
  • 2. 3. 2005 21:35

    Hynek Hanke (neregistrovaný)
    S tou nejednoznacnosti je to zrejme. Nejedna se o obskurni zpusob, jedna se o to, ze chytrejsi zak si rekne: ,,Aha, chytak, vzdyt ty porce budou i po rozrezani stejne, to da rozum!''. Tim je ta otazka nejednoznacna a nehodici se do testu.

    Bohuzel je to s tou otazkou jeste daleko horsi. Neni spatna jen tim, jak je zpracovana, tedy jaksi remeslne (v tom smyslu, ze nekdo udelal chybu nebo si nedal dost pozor pri jejim sepisovani). Je to naprosta zumpa dnesniho skolstvi poukazujici na *systematickou* spatnost otazek. Tedy predevsim, jak rozrezu 10 kolacu na sedm casti? Nebo jak rozrezu 7 kolacu na 10 casti? Blbec napise zlomek, vydeli a odpovi. Chytrejsi zak, ktery si bude chtit situaci predstavit a bystre odpovedet bez toho, aby to otrocky pocital, ten narazi. Ta situace je totiz uplne absurdni.
    Ta otazka nema zadny smysl, chapete to? A nema smysl ani tim, na co se pta. Proc by kdo chtel porovnavat situaci, kdy rozreze m kolacu na n casti se situaci opacnou. Chapeme vsichni, jak je to cele neskutecne hloupe?

    Tohle nijak netestuje, kdo je chytrejsi. Jestli to testuje vubec neco, tak to, do jake miry uz stacilo ceske skolstvi neboheho pataka srovnat do rady, zdecimovat a pripravit o posledni zbytky kreativniho mysleni. Ceske skolstvi je takovych otazek plne. Uceni pro uceni, nikoliv pro vedeni. Boze.

    Myslenka, ze detem predlozime test a o prijeti pak rozhodne stroj je uplne zcestna. Stary zpusob, kdy nad pisemkou sedel ucitel, ktery obcas dokazal rozpoznat talent a treba pominul nejakou pitomou pocetni chybu z nervozity byl daleko objektivnejsi. Stejne tak zcestna je i myslenka, ze pripravou pisemek se nemaji zabyvat skoly, ktere se s ucenim setkavaji cely rok a maji na to kvalifikovane pracovniky, nybrz nejake organizace, co ziji samy pro sebe ve svem soukromem skleniku.

    (student MFF UK)

  • 2. 7. 2005 13:49

    Martin (neregistrovaný)
    Pane Přichystale, na serveru www.KamPoMaturite.cz najdete: a) adresáře školy vysokých, vyšších, středních, základních a jazykových škol b) všechny publikace a učebnice k maturitě cca. 200 titulů c) volně ke stáhnutí maturitní otázky z většiny předmětů d) referáty, seminárky, přijímací testy let minulých e) články jak zvládnout maturitu a co po maturitě f) zdarma poradenství atd.

    Jistě chápete, že ten server tam patří, protože body a - f jsme u vás nenašly.

    autor

  • 5. 8. 2005 23:40

    Petr (neregistrovaný)
    Nedávno vzniklý web http://referaty-seminarky.cz by určtiě maturantům také neměl uniknout...
  • 4. 3. 2005 13:09

    Vladimír Přichystal (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    přijde mi, že tento článek vznikl proto, aby byl. Nejde mu o to, aby přinesl srovnání nebo kvalitní ohodnocení serverů, které se věnují maturitě. Vím, že není jednoduché takový článek dát dohromady, ale když to někdo nezvládá, ať to nedělá, nebo si nechá poradit.

    Kromě připomínek, které se již v diskuzi objevily, jsem nepochopil, proč se v článku objevil server KamPoMaturitě, když podle autora vlastně materiály k maturitě nenabízí. Je pravdou, že adresář všech vysokých škol na tomto serveru najdeme, takových serverů je ale spousta a pokud nebudu propagovat vlastní stránky, tak minimálně na stránkách MŠMT a ÚIV je seznam všech škol nabízejících pomaturitní studium a najen vysokých škol. Navíc odkaz např. na seznam vysokých škol vede na úplně jiné stránky, kde u jednotlivých škol nejsou nabízené obory, takže jediné, co zjistím je adresa školy...

    Pokusím se tedy ještě jednou iniciovat vznik a zveřejnění článku, který by se věnoval serverům nabízejícím informace o možnostech studia případně i práce po maturitě a věřím, že tentokrát již padne na úrodnou půdu a že se dočkáme kvalitního článku srovnávajícího podobně zaměřené servery.

    Tímto bych rád všechny čtenáře pozval na portál Vzdělání.CZ, kde najdete nejen kompletní seznam vysokých škol a jejich oborů, ale i další informace o možnostech uplatnění po maturitě.

    Přeji pěkný den

    Vladimír Přichystal
    manažer portálu Vzdělání.CZ
    www.vzdelani.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).