být chytrý, chytré řešení, úsporné, optimální... Bomba. Všichni tihle kindrinženýři budou vše vymýšlet a vše optimalizovat tak geniálně a až obyčejný smrtelník zjistí že je naprosto de-ilním úředníkem omezován a začne se těm systémům vyhýbat a začne se chovat iracionálně. Potom budeme říkat že de-ilní město je tak de-ilní jako jsou de-ilní jeho obyvatelé? Ve skutečnosti, a to platí již dnes: "každé město je tak de-ilní jak jsou de-ilní jeho úředníci.
Vezměme to například z druhé strany. Nebude daleká budoucnost kdy kriminální,lobistické a političtí živly připnou magnetickou miniaturní GPS s přenosem v takových sítích na všechny policejní vozidla. Takový puk dokáže přece vysílat několik let...
Dočkáme se války o přístupy k datům? Budeme se dožadovat přístupu k datům? Budeme demonstrovat? Budou se nějací novodobí Palachové upalovat? Jaké data budou bezpečná a jaké nebezpečná. Že by jsme příjmuly další chytré úředníky? Volily zasr-né politiky kteří budou rozhodovat která data můžeme a která už ne? Vzít bejsbolkou každého takového inženýra co vymyšlí takove k-kotiny.
Parazitovat na státním rozpočtu je samozřejmě smart :-)
Navíc je to směr, který vede k optimálnímu rozdělení zdrojů, ale až v druhém kroku, kdy vytunelované peníze jsou alokovány ve shodě s trhem. Městům narostou fixní náklady a díky tomu zkrachují. Porucha tím bude na čas odstraněna.
Svět je dokonalý.
Ano, dálniční síť, tu budoval i Hitler, jako výkladní skříň nacismu :-))) Některé mýty jsou věčné.
Jinak dálniční síť v ČR ukazuje, že to nepředstavuje optimální rozdělení zdrojů, když kamiony jezdí mimo.
No a je otázka, zda je optimální , abyste jel 5km obchvatem na dálnici, pak 3 km stejným směrem k nejbližšímu výjezdu z dálnice a pak zase obchvatem 5 km ale opačným směrem do cíle své cesty v sousedním městě, když mimo dálnici je to 3 km :-)))
je potřeba začít přifukovat bublinu novou, B2B. Heh, centrální plánování nefungovalo ani soudruhům a s tím materiálem na radnicích nebude fungovat ani v "chytrých" městech. A propó - proč se každému hloupému sesnsoru s pár tranďáky říká chytrý? Že by srovnání IQ tvůrce "chytrého" názvu chytrého zařízení?…
Je to tím, že projektant a chodec se ve své mysli řídí každý jinou geometrií, která vede na jinou estetiku vnímání zpracovávaného prostoru. Architekt preferuje ladné tvary na plánu (prodávají jeho práci) a chodec zase délku trasy, kterou musí ujít.
Zajímavé bude sledovat, s jakou geometrií a estetikou přijdou stroje. Třeba bude fraktální, protože bude umožňovat výsledný obraz skládat z několika předem naprogramovaných komponent. Určitě bude ovlivněna "geometrií" použité komunikační sítě a cestami informace (paměť, sdílená zkušenost) mezi jednotlivými IoT zařízeními.
Třeba výsledkem použitých algoritmů bude nějaká nová neobvyklá geometrie a estetika, která by člověka nenapadla, ale bude mít svůj logický základ.
A nekde to dokonce udelaji tak, ze cesty nepostavi vubec, a pockaji prave az na ty vyslapane pesiny, ktere se nasledne zpevni. Ale to je spise vyjimka lokalniho osviceni realizatora.
Takto se naklada s prostredky ...http://www.denik.cz/z_domova/solarni-lavicka-siri-wi-fi-a-nabiji-mobily-i-ve-tme-20160504.html za ty penize by normalnich lavicek bylo 20-50, podle provedeni. A zakopat par metru kabelu pro pripadny napajeci sloupek vedle, by nestalo o mnoho vic.
Je to tak. To je jako s cestičkama přes trávník. Místo aby projektant je navrhl normálně, ukájí si ego ladnými geometrickými útvary. Pak se do oblasti nastěhují lidé a ty jeho chodníky nepoužívají, vyšlapají si své cestičky. Někde se tomu samospráva brání jak čert (pokuty) jinde to pochopí a vydláždí ty prošlapané. V představě IoT centrálního řízení by platila varianta jedna. Trávníky by měly senzory a tazery pro usměrňování "hloupých" obyvatelů. Jak by to asi dopadlo? Obyvatelé by měli tak dva dny zábavu a pak by došly fungující senzory a tazery.
Uvedu příklad, vezměte si parkoviště, optimální rozdělení zdrojů není takové, jaké vymyslí úředník, který spočítá průměrnou poptávku, zhodnotí průměrné chování při nastupování a vystupování z vozidla, průměrné rozměry vozidel a na základě těchto údajů a odhadů navrhne nakreslení čar vymezujících parkovací místa.
Reálně optimální využití parkoviště ve špičce je ale jiné, parkování kdekoliv kde se nějaké vozidlo vleze, co nejmenší vzdálenosti vozidel, protože ve špičce se všichni musí uskrovnit, aby se na parkoviště vlezli. A k tomu patří třeba parkování i na trávnících, které jsou součástí parkoviště.
Takto a ne jinak funguje a se zdroji hospodaří i živá příroda.
centrální řízení nebude fungovat, ani pomocí IoT ne, role osobního zisku v hledání optimálního rozdělení zdrojů je nezastupitelná, v případě lokálního nedostatku zdrojů musí individua o ně soupeřit, například cenou, jakou jsou ochotni za zdroj zaplatit.
Představa centrálního řízení, které podobným konfliktům zabrání je zcestná a nebude fungovat z prostého důvodu, že centrální administrátor nezná předem optimální rozdělení zdrojů a nemá informace a ani výpočetní výkon k jeho nalezení. Sériový výpočet nemůže nahradit paralelní. Bude si proto pomáhat představou co je optimální z jeho pohledu, ale to vyvolá napětí a odpor v řízených subjektech, které povede k ignorování řídících zásahů.
Ostatně řídící zásahy z centra by ani samy o sobě k nalezení optima nevedly. Jejich ignorování však ano, protože se uplatní přirozený mechanismus, který k nalezení optima vede.
Svět je dokonalý.