Taky jsem už musel několikrát znechuceně odejít z IDNES jinam, protože mě už lezl na nervy ten jejich "plovoucí" banner na nějakou popelnici (auto), který se nedal odrolovat pryč, furt se podbízel na viditelnou část obrazovky. Za tyto agresivní reklamy bych dával vysoké pokuty. Tady už je etika reklamy opravdu neznámou věcí.
V některých zemích internet monitoruje rada pro rozhlas a televizi, jinde regulátor telekomunikačního trhu (někde jsou obě instuituce spojeny), někde dokonce existuje státní regulační orgán přímo zaměřený na internet. Jsem pro, abychom se na základě vlastní vůle chovali eticky, abychom pod dohledem žádného takového státního orgánu být nemuseli.
Zajimave... tak ti, kdo prosazuji otevrene formaty, se podle vas snazi zviditelnit, ti, kdo se snazi zbavit ceske stranky tech nejnechutnejsich zverstev, si hraji na elitu. Zda se, ze kazdy si jen na neco hraje - na co vy? :-)
Nehlede na to, ze nikde nebylo receno, ze se ozyvaji uzivatele nejakeho mensinoveho OS; muze se jednat o majitele starsich verzi Office, nebo nemaji Office vubec, nebo jsou to uzivatele Windows, kteri nejsou zatemneni tim, ze Windows a spravne Office nahodou maji, a chapou, ze verejne informace by mely byt volne dostupne.
Ten banner (sticky ad), o kterém mluvíte je opravdu na hranici v kodexu zmiňovaných agresivníh formátů, i když na rozdíl od některých jiných formátů nezabraňuje uživatelům stránek v jejich obvyklém užívání, tj. můžete si normálně číst dále články, prohlížet obrázky. Na druhou stranu vám samozřejmě zmenšuje "využitelnou" část obrazovky a do budoucna si myslím, že i tento formát se bude dát nějakým způsobem vypnout.
Dodržování etických pravidel v ostatních médiích funguje na principu, že se tím Rada zabývá až ve chvíli, kdy dostane nejaký podnět k prošetření. Tj. na internetu nemusí existovat "instituce", která by jej 24 denně monitorovala, stačí když se někdo z čtenářů na Radu pro reklamu (případně SPIR, SVIT) obrátí... Můžeme samozřejmě ještě v nejbližších měsících očekávat, že dodržování kodexu bude problematické, ale nechat internet na "pospas reklamě" by byla chyba...
Teď jsem si všiml, že jste z iDNES... Není to tak dávno, co mě tam vyloženě rozčiloval pohyblivý banner na Reifeissen Bank (nebo jak se to píše ;-)), který se stále zarovnával na dolní část monitoru (i při scrollingu stránky) a nešlo se ho zbavit... Není snad tohle druh agresivní reklamy, proti které vaše sdružení bojuje? Pokud ano, tak si podle mě sami nevidíte do úst... A pokud tohle nebyla agresivní reklama, tak už nevím, co by jí mělo být...
Hmmm... to je sice pěkné, ale regulovat v médiu, které nelze regulovat, je nesmysl... Něco jiného je TV, jejíž vysílání můžete kompletně monitorovat, ale jak chcete monitorovat internet a vědět, kde se kdy jaká reklama zobrazila? V tomhle nevidím smysl a přijde mi to jako hraní si na elitu (jsem členem SPIR - jsem někdo)
Je super, že mě neznáte. Tím pádem ani nemůžete znát mé okolí a díky tomu nemůžete ani odhadovat, zda má moje okolí 100% koupený software. Takže jsem nějak nepochopil, o co ve vaší reakci šlo ;-)
Je samozřejmé, že oblast "etiky reklamy" je ve velké míře založena na subjektivním posouzení, jsou sice dána určitá pravidla (Kodex reklamy), ale o konkrétních stížnostech na porušení etických zásad rozhoduje Rada pro reklamu, případně na internetu může její funkci zastat SPIR (případně SVIT)...
Koukám, že zase pár lidí nemá co dělat a tak si vymýšlejí nějaká pofidérní pravidla pro něco, co v podstatě nelze omezit - co je klamavá reklama a co už ne? Vždy to závisí na subjektivním posouzení jednotlivce... Díky, o toto nestojím...
A ještě jedna věc - NECHÁPU individua, která tady využijí každou možnost, aby zdůrazňovali svoji příslušnost k elitě, co si říká "linuxáři" a osočovali uživatele Windows z toho, že nemají nic koupeného a jsou to jenom zloději.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).