Vlákno názorů k článku Internetová reklama: zdarma i za miliony od netspring - Vážení přátelé, musím s autorem předchozího příspěvku chtě nechtě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 2. 2007 23:36

    netspring (neregistrovaný)
    Vážení přátelé, musím s autorem předchozího příspěvku chtě nechtě souhlasit. Internetová reklama není skutečně nejlevnějším způsobem propagace, ale slušelo by se možná říct nejdostupnějším způsobem pro malé podnikatele. Např. rádiová reklama má průměrné CPT (cena za tisíc posluchačů , kteří spot uslyší) okolo 51 Kč. Když si zprůměrujete CPT dejme tomu u Seznamu nebo iDnesu vyjde Vám cena za 1000 shlédnutí "nepřehlédnutelného" banneru několikrát dráž. "Nepřehlédnutelného" jsme použil pro přiblížení se efektu rádiového spotu, kdy spot také nemůžete neslyšet (zvláště když je první). Nepochybně udělat a naplánovat zajímavý rádiový spot je složitější než vytvořit CPC kampaň. O.S.
  • 22. 2. 2007 10:33

    Hanes (neregistrovaný)
    je vidět, že vy jste ji neopustil, takze nejste znalý v oboru, ze? :-)

    tady bych se autora zastal, protože uvedl:
    "že internetová reklama je stále nejlevnějším způsobem propagace na jednoho osloveného potenciálního zákazníka"

    docela jste to vythl z kontextu, asi proto, že "magická" zkratka CPT vám nic neříká a vůbec netušíte co ta věta vůbec znamená
  • 22. 2. 2007 10:27

    Hanes (neregistrovaný)
    naprosto souhlasím, docela mě pobavily poznámky u jednotlivých formátů - na českém trhu novinka u video bannerů, agresivní bannery - nové :-), novinka možná pro autora článku, nikoli pro ty,kteří se v prostředí internetu, potažmo médií pohybují již několik let :-)
    Lupa už asi opravdu neví, co pustit za blud do prostoru :-)
  • 22. 2. 2007 0:11

    Jirka (neregistrovaný)

    Obecně řečeno máte pravdu. Článek je skutečně povrchní, protože reklama na internetu je sama o sobě téma, které by zabralo nejednu dobrou knihu. Bohužel, v dnešní době se do reklamy cpe opravdu neuvěřitelně velké množství amatérů, kteří o ní nevědí téměř nic.

    K vámi požadovanému hlubšímu zmínění o technikách získávání zpětných odkazů nelze než pouze konstatovat, že to samo o sobě je víc než na jeden takto krátký článek. Ono i vámi samotné zmínění modly jménem PageRank zabere na nejednu stránku slušně napsaného textu. Ve vašem případě, jak lze soudit z vaší reakce, například PageRanku přikládáte příliš vysokou míru důležitosti. A o tom tento článek jistě není.

    Konverzní poměr? I na to téma by se dalo napsat opravdu mnoho a co je asi vhodné zmínit, záleží i na zaměření propagované služby nebo zboží. A když už jsme u zmiňování konverzí, jistě by neuškodilo zmínit, že i míra prokliků se liší jak od daného webu, kde je reklama umístěna, tak i dle nabízených komodit.

    Nemyslím, si, že by zdejší článek byl mezi perlami ve své kategorii, ale pro základní seznámení se s problematikou je jistě víc než přínosný. Ostatně, spousta zde diskutujících skoro vlastně ten článěk snad ani neměla číst, protože nebyl určen pro lidi, kteří v oboru reklamy něco znají či snad dokonce něco znamenají.

    Článek byl dle mého názoru koncipovám právě pro neznalé oboru tak, aby získali základní přehled. Uvidíme, co přinesou další pokračování. Já jsem s článkem víceméně spokojen.

  • 21. 2. 2007 18:26

    Aleš Miklík
    Vas dojem mne mrzi, ale dovoluji si Vas upozornit na uvod clanku, kde se pravi, ze jde pouze o uvod k delsi serii clanku, pricemz do hloubky jednotlivych temat se pujde v dalsich dilech.
  • 21. 2. 2007 17:09

    stoural (neregistrovaný)
    Notoricky znama vec je, ze slunce vychazi na vychode, nebo ze Klaus je v soucasne dobe prezidentem. Nikoliv informace zde uvedene.
  • 21. 2. 2007 15:46

    Klara (neregistrovaný)
    Když jsem si ráno článek přečetla, získala jsem dojem, že na Lupu už dneska může psát opravdu každý. Jsem velice ráda, že zde někdo vyjádřil stejný názor.
    Článek je naprosto povrchní a autor zde pouze sesbíral notoricky známé věci. Do hloubky nejde ani trochu. Možná by uspěl na MF Dnes, ale na Lupě? Tady bych čekala vyšší přidanou hodnotu.
    Abych byla konkrétní, proč techniky získávání zpětných odkazů odbyl tím, že je třeba se s někým domluvit…Neviděla jsem ani slovo o PageRanku a konverzním poměru, PPA nebo PPB, affiliate systémech atd....asi proto, že tady už je třeba něco umět a ne jen tlachat.
    ...ale možná se to nevešlo:-)
  • 21. 2. 2007 12:17

    roykinen (neregistrovaný)
    Hmm, věcné, přínosné s mnoha argumenty. Všichni jsme se dozvěděli, proč internetová reklama není nejlevnější.
  • 21. 2. 2007 11:50

    Agentura XY (neregistrovaný)
    Divim se, ze Lupa je ochotna publikovat clanek tak zavadejici a tak chabe odborne urovne.
    Hned druha veta "internetová reklama je stále nejlevnějším způsobem propagace ..." je jednoduse lez a kazdy, oboru znaly, v tu chvili opousti stanku.
    Clanek je na urovni slohove prace stredoskolskeho zaka s velmi povrchnim a rychle nabitym penzem informaci.
    Bohuzel podobni "pseudoodbornici" jsou prave ti, kdo przni trh online marketingu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).